Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

po dlugiej przerwie wrocilem do maxa i ucze sie nowych rzeczy i eksperymentuje przed realizacja animacji. Obraz ponizej to jeden z moich strasznie starych rysunkow przeniesiony do maxa...

 

Nie mam skanera pod reka wiec rysunku nie daje, wyszlo dosc podobnie, ale nie o to chodzi. Zupelnie nie jestem zadowolony z pewnej sztucznosci i "komputerowosci" efektu finalnego. Wyglada to troche jak z lat wczesnych 90tych wg mnie...

 

Czy to kwestia oswietlenia? Prostego modelu? Co moge z tym zrobic zeby wygladalo lepiej?

 

P.S. Renderowane Scanlinem, wiem ze w mentalu rayu czy jakimkolwiek innym silniku renderujacym byloby lepiej z jakims GI itd, ale chce osiagnac w miare dobry efekt uzywajac scanlina, gdyz ma krotki czas renderow i sie swietnie nadaje do robienia animacji..

P.S.2 Czy moze po wylaczeniu jakis opcji w zaawansowanych renderach tez da sie osiagnac czasy "scanlinowe"? I lepiej uczyc sie renderowac w mental rayu robiac animke?

 

Ah, zapomnialbym zalaczyc grafe, oto ona:

LostInDesert-final.jpg

 

Z gory dzieki za wszelka pomoc,

pozdrawiam,

Kalais

 

 

 

UPDATE nr1:

LostInDesert-v2.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja tam się jeszcze nie bardzo znam na tym wszystkim, ale ja bym trochę wySmoothował góry. Po lewej taka jest, widać jakby 2 vertexy takie ostre... Ogólnie fajne, tylko tak to nierealistycznie wygląda (jak sam powiedziałeś). Model też mógłby być bardziej skomplikowany... No nie wiem, jak dla mnie te góry i trochę za prosty model przeszkadzają. Niech się wypowiedzą profesjonaliści xP

Napisano

jak dla mnie pomysł jest bardzo fajny ale:

- słońce oświetla scenę z tyłu (i wcale nie jest bardzo wysoko nad horyzontem), a cień "ludzika" jest pod nim

- materiał podłoża: brak materiału (to chyba tylko kolor), warto byłoby wczytać jakąś texturkę

 

odnośnie renderera, to w scanline aby uzyskać bardziej realistyczny render trzeba śWIETNIE oświetlić scenę, skutkiem czego czas liczenia może okazać się mniej atrakcyjny w animacji - alternetywne renderery zrobią to za Ciebie. Bardzo długo korzystałem z FinalRendera i nie było dla mnie argumentów za innym, ale teraz MentalRay rządzi. Sporo ustawień, dzięki którym można skrócić czas obliczania.

 

powodzenia w animacji :)

A_J

Napisano

Jak dla mnie to zeby to wygladalo realistycznie to do poprawienia wszystko. Wymienie tak pokrotce:

- swiatlo: slonce jest za chumarmi, a cienie ostre jak w samo poludnie z 0 chmurek.

- podloze: brak jakiejkolwiek roznorodnosci terenu, wiadomo ze pustynia, ale nawet pustynia to cos wiecej niz zolty plane z noisem.

- model - brak detali, jesli latajacy robot ma jakiekolwiek szanse wygladac "realnie" to musi sprawiac wrazenie ze taka konstrukcja ma szanse powstac. Wiszące cylindry na 2 kabelkach zdecydowanie takiego wrazenia nie daja

- textury: w zasadzie od pustyni do robota brakuje detali, widac ze textura jest poprostu rzucona na obiekt a nie narysowana pod niego.

 

ogolnie to tak na początek :) Sorry za suchy ton wypowiedzi, ale nie chcialem sie rozpisywac. Powodzenia w animacji.

Napisano

kollasus, Acid_Jazz, mirach - dzieki za commenty! :)

 

- fakt, o teksturze na pustynie zupelnie zapomnialem

- szczegolow troche jest na siatce pustyni, ale przez swiatla troche gina detale :/

- gory - teraz dopiero widze ze kanciaste

- cien - widze teraz ze rzeczywiscie trzeba przesunac i rozmazac krawedzie

- co do robota i kabelkow itd, to nie chcialem zeby wygladal realnie i sensownie wg praw fizyki, ale zeby po prostu mniej wygladal sztucznie

 

2 pytanka:

1. Jakies sugestie a propos jakie i gdzie swiatla poustawiac?

2. Gdzie zmienić, aby cień miał rozmazane krawedzie? W sumie moge po prostu w post-produkcji go rozmazac, ale jesli bym cos animowal, to wolalbym zeby odrazu z maxa wychodzil rozmazany na krawedziach.

 

 

P.S. animka nie bedzie miala nic wspolnego z tym obrazem, to tylko "ksztalcenie sie" w 3d maxie :)

Napisano

jeśli to pustynia:

a) dodał bym tez jakieś rozmycie od gorącego piasku...

b) inne tło... czyste nie zachmurzone niebo.

c) piasek i kurz w powietrzu.

 

powodzenia!

Napisano

...rzeczywiscie pustynie mozna by podrasowac :)

 

112463544631.jpg

 

3582.jpg

 

- jezeli chcesz korzystac ze scnaline'a to moze powinienes dostepnymi standartowo swiatlami np omni zasymulowac "swiatlo nieba" czyli stworzyc tzw skydome (hemisferycznie ze swiatel omni) -oczywiscie trzeba bedzie pokombinowac nieco z iloscia i ustawieniami bo na pewno dodatkowo to obciazy proces licznia klatek animacji ale bez przesady -mozesz tez korzystac z pomocy lighttracera (?) twoje rownolegle swiatlo sloneczne najlepiej jakby korzystalo z cieni typu area - pozwoli na uzyskanie efektu rozmywajacego sie cienia- przemysl tez na jakisj wysokosci je najlepiej ustawic - nizsze ustawienie ladnie pomaga modelowac cieniami teren co na pustyni daje ciekawe efekty

moze popracuj nad kolorami piachu i nieba, zmiana proporcji kadru ? (poziomy moglby wzmocnic odbior pustyni - bezkres piachu)

Napisano

potwierdzam podobny odbiór co przedmówcy ale mi jeszcze cos nie pasuje.

Postac jest ustawiona zle . powinna raczej znajdować się po lewej stronie co naturalnie przyciąga uwagę, do tego nie powinna miec "ramion" na wysokości horyzontu i ta przekrzywiona kamera tez nie nadaje realizmu.

Cienie padają w zupełnie innym kierunku niż światło. proponowałbym standardowe ustawienie krajorazu tak jak to Eco pokazał. 2/3 niebo 1/3 pustynia to da uczucie bezkresu

Napisano

dzieki wszystkim za rady!

 

posiedzialem dzis chwile, zmienilem kadr (pustynia do 1/3 i ramiona nie sa na rowni z linia horyzontu), i z sama pustynia sie troche pobawilem, przesunolem cien i wywalilem chmury...

 

przekrzywiona kamera zostaje , bo tak mi odpowiada :)

 

nadal zupelnie nie jestem zadowolony z efektu,lece spac, moze jutro znajde chwile na wiecej poprawek i jakas wene

 

Pozdrawiam!

 

aha, update wrzucilem do pierwszego posta, i tu:

LostInDesert-v2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności