Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

po dlugiej przerwie wrocilem do maxa i ucze sie nowych rzeczy i eksperymentuje przed realizacja animacji. Obraz ponizej to jeden z moich strasznie starych rysunkow przeniesiony do maxa...

 

Nie mam skanera pod reka wiec rysunku nie daje, wyszlo dosc podobnie, ale nie o to chodzi. Zupelnie nie jestem zadowolony z pewnej sztucznosci i "komputerowosci" efektu finalnego. Wyglada to troche jak z lat wczesnych 90tych wg mnie...

 

Czy to kwestia oswietlenia? Prostego modelu? Co moge z tym zrobic zeby wygladalo lepiej?

 

P.S. Renderowane Scanlinem, wiem ze w mentalu rayu czy jakimkolwiek innym silniku renderujacym byloby lepiej z jakims GI itd, ale chce osiagnac w miare dobry efekt uzywajac scanlina, gdyz ma krotki czas renderow i sie swietnie nadaje do robienia animacji..

P.S.2 Czy moze po wylaczeniu jakis opcji w zaawansowanych renderach tez da sie osiagnac czasy "scanlinowe"? I lepiej uczyc sie renderowac w mental rayu robiac animke?

 

Ah, zapomnialbym zalaczyc grafe, oto ona:

LostInDesert-final.jpg

 

Z gory dzieki za wszelka pomoc,

pozdrawiam,

Kalais

 

 

 

UPDATE nr1:

LostInDesert-v2.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja tam się jeszcze nie bardzo znam na tym wszystkim, ale ja bym trochę wySmoothował góry. Po lewej taka jest, widać jakby 2 vertexy takie ostre... Ogólnie fajne, tylko tak to nierealistycznie wygląda (jak sam powiedziałeś). Model też mógłby być bardziej skomplikowany... No nie wiem, jak dla mnie te góry i trochę za prosty model przeszkadzają. Niech się wypowiedzą profesjonaliści xP

Napisano

jak dla mnie pomysł jest bardzo fajny ale:

- słońce oświetla scenę z tyłu (i wcale nie jest bardzo wysoko nad horyzontem), a cień "ludzika" jest pod nim

- materiał podłoża: brak materiału (to chyba tylko kolor), warto byłoby wczytać jakąś texturkę

 

odnośnie renderera, to w scanline aby uzyskać bardziej realistyczny render trzeba śWIETNIE oświetlić scenę, skutkiem czego czas liczenia może okazać się mniej atrakcyjny w animacji - alternetywne renderery zrobią to za Ciebie. Bardzo długo korzystałem z FinalRendera i nie było dla mnie argumentów za innym, ale teraz MentalRay rządzi. Sporo ustawień, dzięki którym można skrócić czas obliczania.

 

powodzenia w animacji :)

A_J

Napisano

Jak dla mnie to zeby to wygladalo realistycznie to do poprawienia wszystko. Wymienie tak pokrotce:

- swiatlo: slonce jest za chumarmi, a cienie ostre jak w samo poludnie z 0 chmurek.

- podloze: brak jakiejkolwiek roznorodnosci terenu, wiadomo ze pustynia, ale nawet pustynia to cos wiecej niz zolty plane z noisem.

- model - brak detali, jesli latajacy robot ma jakiekolwiek szanse wygladac "realnie" to musi sprawiac wrazenie ze taka konstrukcja ma szanse powstac. Wiszące cylindry na 2 kabelkach zdecydowanie takiego wrazenia nie daja

- textury: w zasadzie od pustyni do robota brakuje detali, widac ze textura jest poprostu rzucona na obiekt a nie narysowana pod niego.

 

ogolnie to tak na początek :) Sorry za suchy ton wypowiedzi, ale nie chcialem sie rozpisywac. Powodzenia w animacji.

Napisano
  • Autor

kollasus, Acid_Jazz, mirach - dzieki za commenty! :)

 

- fakt, o teksturze na pustynie zupelnie zapomnialem

- szczegolow troche jest na siatce pustyni, ale przez swiatla troche gina detale :/

- gory - teraz dopiero widze ze kanciaste

- cien - widze teraz ze rzeczywiscie trzeba przesunac i rozmazac krawedzie

- co do robota i kabelkow itd, to nie chcialem zeby wygladal realnie i sensownie wg praw fizyki, ale zeby po prostu mniej wygladal sztucznie

 

2 pytanka:

1. Jakies sugestie a propos jakie i gdzie swiatla poustawiac?

2. Gdzie zmienić, aby cień miał rozmazane krawedzie? W sumie moge po prostu w post-produkcji go rozmazac, ale jesli bym cos animowal, to wolalbym zeby odrazu z maxa wychodzil rozmazany na krawedziach.

 

 

P.S. animka nie bedzie miala nic wspolnego z tym obrazem, to tylko "ksztalcenie sie" w 3d maxie :)

Napisano

jeśli to pustynia:

a) dodał bym tez jakieś rozmycie od gorącego piasku...

b) inne tło... czyste nie zachmurzone niebo.

c) piasek i kurz w powietrzu.

 

powodzenia!

Napisano

...rzeczywiscie pustynie mozna by podrasowac :)

 

112463544631.jpg

 

3582.jpg

 

- jezeli chcesz korzystac ze scnaline'a to moze powinienes dostepnymi standartowo swiatlami np omni zasymulowac "swiatlo nieba" czyli stworzyc tzw skydome (hemisferycznie ze swiatel omni) -oczywiscie trzeba bedzie pokombinowac nieco z iloscia i ustawieniami bo na pewno dodatkowo to obciazy proces licznia klatek animacji ale bez przesady -mozesz tez korzystac z pomocy lighttracera (?) twoje rownolegle swiatlo sloneczne najlepiej jakby korzystalo z cieni typu area - pozwoli na uzyskanie efektu rozmywajacego sie cienia- przemysl tez na jakisj wysokosci je najlepiej ustawic - nizsze ustawienie ladnie pomaga modelowac cieniami teren co na pustyni daje ciekawe efekty

moze popracuj nad kolorami piachu i nieba, zmiana proporcji kadru ? (poziomy moglby wzmocnic odbior pustyni - bezkres piachu)

Napisano

...taki szybki test tego o czym mowilem - akurat z Light tracerem ale sadze ze cos podobnego na omni by poszlo

Napisano

potwierdzam podobny odbiór co przedmówcy ale mi jeszcze cos nie pasuje.

Postac jest ustawiona zle . powinna raczej znajdować się po lewej stronie co naturalnie przyciąga uwagę, do tego nie powinna miec "ramion" na wysokości horyzontu i ta przekrzywiona kamera tez nie nadaje realizmu.

Cienie padają w zupełnie innym kierunku niż światło. proponowałbym standardowe ustawienie krajorazu tak jak to Eco pokazał. 2/3 niebo 1/3 pustynia to da uczucie bezkresu

Napisano
  • Autor

dzieki wszystkim za rady!

 

posiedzialem dzis chwile, zmienilem kadr (pustynia do 1/3 i ramiona nie sa na rowni z linia horyzontu), i z sama pustynia sie troche pobawilem, przesunolem cien i wywalilem chmury...

 

przekrzywiona kamera zostaje , bo tak mi odpowiada :)

 

nadal zupelnie nie jestem zadowolony z efektu,lece spac, moze jutro znajde chwile na wiecej poprawek i jakas wene

 

Pozdrawiam!

 

aha, update wrzucilem do pierwszego posta, i tu:

LostInDesert-v2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności