Napisano 27 Styczeń 200817 l Witam, po dlugiej przerwie wrocilem do maxa i ucze sie nowych rzeczy i eksperymentuje przed realizacja animacji. Obraz ponizej to jeden z moich strasznie starych rysunkow przeniesiony do maxa... Nie mam skanera pod reka wiec rysunku nie daje, wyszlo dosc podobnie, ale nie o to chodzi. Zupelnie nie jestem zadowolony z pewnej sztucznosci i "komputerowosci" efektu finalnego. Wyglada to troche jak z lat wczesnych 90tych wg mnie... Czy to kwestia oswietlenia? Prostego modelu? Co moge z tym zrobic zeby wygladalo lepiej? P.S. Renderowane Scanlinem, wiem ze w mentalu rayu czy jakimkolwiek innym silniku renderujacym byloby lepiej z jakims GI itd, ale chce osiagnac w miare dobry efekt uzywajac scanlina, gdyz ma krotki czas renderow i sie swietnie nadaje do robienia animacji.. P.S.2 Czy moze po wylaczeniu jakis opcji w zaawansowanych renderach tez da sie osiagnac czasy "scanlinowe"? I lepiej uczyc sie renderowac w mental rayu robiac animke? Ah, zapomnialbym zalaczyc grafe, oto ona: Z gory dzieki za wszelka pomoc, pozdrawiam, Kalais UPDATE nr1:
Napisano 27 Styczeń 200817 l Ja tam się jeszcze nie bardzo znam na tym wszystkim, ale ja bym trochę wySmoothował góry. Po lewej taka jest, widać jakby 2 vertexy takie ostre... Ogólnie fajne, tylko tak to nierealistycznie wygląda (jak sam powiedziałeś). Model też mógłby być bardziej skomplikowany... No nie wiem, jak dla mnie te góry i trochę za prosty model przeszkadzają. Niech się wypowiedzą profesjonaliści xP
Napisano 27 Styczeń 200817 l jak dla mnie pomysł jest bardzo fajny ale: - słońce oświetla scenę z tyłu (i wcale nie jest bardzo wysoko nad horyzontem), a cień "ludzika" jest pod nim - materiał podłoża: brak materiału (to chyba tylko kolor), warto byłoby wczytać jakąś texturkę odnośnie renderera, to w scanline aby uzyskać bardziej realistyczny render trzeba śWIETNIE oświetlić scenę, skutkiem czego czas liczenia może okazać się mniej atrakcyjny w animacji - alternetywne renderery zrobią to za Ciebie. Bardzo długo korzystałem z FinalRendera i nie było dla mnie argumentów za innym, ale teraz MentalRay rządzi. Sporo ustawień, dzięki którym można skrócić czas obliczania. powodzenia w animacji :) A_J
Napisano 27 Styczeń 200817 l Jak dla mnie to zeby to wygladalo realistycznie to do poprawienia wszystko. Wymienie tak pokrotce: - swiatlo: slonce jest za chumarmi, a cienie ostre jak w samo poludnie z 0 chmurek. - podloze: brak jakiejkolwiek roznorodnosci terenu, wiadomo ze pustynia, ale nawet pustynia to cos wiecej niz zolty plane z noisem. - model - brak detali, jesli latajacy robot ma jakiekolwiek szanse wygladac "realnie" to musi sprawiac wrazenie ze taka konstrukcja ma szanse powstac. Wiszące cylindry na 2 kabelkach zdecydowanie takiego wrazenia nie daja - textury: w zasadzie od pustyni do robota brakuje detali, widac ze textura jest poprostu rzucona na obiekt a nie narysowana pod niego. ogolnie to tak na początek :) Sorry za suchy ton wypowiedzi, ale nie chcialem sie rozpisywac. Powodzenia w animacji.
Napisano 27 Styczeń 200817 l Autor kollasus, Acid_Jazz, mirach - dzieki za commenty! :) - fakt, o teksturze na pustynie zupelnie zapomnialem - szczegolow troche jest na siatce pustyni, ale przez swiatla troche gina detale :/ - gory - teraz dopiero widze ze kanciaste - cien - widze teraz ze rzeczywiscie trzeba przesunac i rozmazac krawedzie - co do robota i kabelkow itd, to nie chcialem zeby wygladal realnie i sensownie wg praw fizyki, ale zeby po prostu mniej wygladal sztucznie 2 pytanka: 1. Jakies sugestie a propos jakie i gdzie swiatla poustawiac? 2. Gdzie zmienić, aby cień miał rozmazane krawedzie? W sumie moge po prostu w post-produkcji go rozmazac, ale jesli bym cos animowal, to wolalbym zeby odrazu z maxa wychodzil rozmazany na krawedziach. P.S. animka nie bedzie miala nic wspolnego z tym obrazem, to tylko "ksztalcenie sie" w 3d maxie :)
Napisano 27 Styczeń 200817 l jeśli to pustynia: a) dodał bym tez jakieś rozmycie od gorącego piasku... b) inne tło... czyste nie zachmurzone niebo. c) piasek i kurz w powietrzu. powodzenia!
Napisano 27 Styczeń 200817 l ...rzeczywiscie pustynie mozna by podrasowac :) - jezeli chcesz korzystac ze scnaline'a to moze powinienes dostepnymi standartowo swiatlami np omni zasymulowac "swiatlo nieba" czyli stworzyc tzw skydome (hemisferycznie ze swiatel omni) -oczywiscie trzeba bedzie pokombinowac nieco z iloscia i ustawieniami bo na pewno dodatkowo to obciazy proces licznia klatek animacji ale bez przesady -mozesz tez korzystac z pomocy lighttracera (?) twoje rownolegle swiatlo sloneczne najlepiej jakby korzystalo z cieni typu area - pozwoli na uzyskanie efektu rozmywajacego sie cienia- przemysl tez na jakisj wysokosci je najlepiej ustawic - nizsze ustawienie ladnie pomaga modelowac cieniami teren co na pustyni daje ciekawe efekty moze popracuj nad kolorami piachu i nieba, zmiana proporcji kadru ? (poziomy moglby wzmocnic odbior pustyni - bezkres piachu)
Napisano 27 Styczeń 200817 l ...taki szybki test tego o czym mowilem - akurat z Light tracerem ale sadze ze cos podobnego na omni by poszlo
Napisano 28 Styczeń 200817 l potwierdzam podobny odbiór co przedmówcy ale mi jeszcze cos nie pasuje. Postac jest ustawiona zle . powinna raczej znajdować się po lewej stronie co naturalnie przyciąga uwagę, do tego nie powinna miec "ramion" na wysokości horyzontu i ta przekrzywiona kamera tez nie nadaje realizmu. Cienie padają w zupełnie innym kierunku niż światło. proponowałbym standardowe ustawienie krajorazu tak jak to Eco pokazał. 2/3 niebo 1/3 pustynia to da uczucie bezkresu
Napisano 10 Luty 200817 l Autor dzieki wszystkim za rady! posiedzialem dzis chwile, zmienilem kadr (pustynia do 1/3 i ramiona nie sa na rowni z linia horyzontu), i z sama pustynia sie troche pobawilem, przesunolem cien i wywalilem chmury... przekrzywiona kamera zostaje , bo tak mi odpowiada :) nadal zupelnie nie jestem zadowolony z efektu,lece spac, moze jutro znajde chwile na wiecej poprawek i jakas wene Pozdrawiam! aha, update wrzucilem do pierwszego posta, i tu:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto