bartiano Napisano 30 Styczeń 2008 Napisano 30 Styczeń 2008 Dlaczego kiedy probuje wyciąć zwykłego box-a (najpierw probowałem z mesh smoothem na 1, potem bez niego) w plane'ie to na tym plane'ie powstają dodatkowe krawędzie zmieniajace jego geometrię, których nie da się usunąć? Nawet jak je usunę to i tak je widać na renderze.
piksar Napisano 30 Styczeń 2008 Napisano 30 Styczeń 2008 to nie wycinaj tylko zrób plane z dziurą przy pomocy splajnów i extruduj z zerową grubością
uncle Napisano 30 Styczeń 2008 Napisano 30 Styczeń 2008 piksar, ale ty na okretke wszystko robisz, nie latwiej insert , a potem wywalic zbednego poliogna?;D
piksar Napisano 30 Styczeń 2008 Napisano 30 Styczeń 2008 fakt, Wujku znowu masz racje :) inset miałeś na myśli oczywiście
SoAd Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 robisz plane >convert to editable poly> wybierasz face> inset
bartiano Napisano 31 Styczeń 2008 Autor Napisano 31 Styczeń 2008 ale co mi po tej opcji ;/ jak mam niby wyciąć jakiś bardziej skomplikowany kształt? Np. prostokąt z zaokrąglonymi rogami.
SoAd Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Boze.. Zaznaczasz verteksy i klikasz na chamfer z kilkoma segmentami Polecam poczytać sobie tutki o editable poly.
bartiano Napisano 1 Luty 2008 Autor Napisano 1 Luty 2008 ok no dobra łapię ale czemu ta opcja boolean jest taka felerna, nie można jakoś jej zoptymalizować? ona jest najszybsza i daje najlepsze efekty...
mirach Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 daje najlepsze efekty... no wlasnie nie daje. w wiekszosci kaszani siatke tak ze pozniej nie nadaje sie do zbyt wielu rzeczy. Gdzies na forum byl maly tutek jak przygotowyac siatke zeby boolean sie tak nie kaszanil, ale nie mam czasu teraz tego wyszukac.
evarcha Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 taki własnie taki jest MAX, to tak z jedzeniem które smierdzi jeśli musisz je zjeść to zatkaj nos. W maksie musisz olac jego niedoskonałość i iść dalej - tylko efekt koncowy jest ważny. Precyzje i logikę znajdziesz tylko w NURBS (ale nie dotyczy to NURBS zaimplemntowanych w maksie - tam też dali ciała)
bartiano Napisano 1 Luty 2008 Autor Napisano 1 Luty 2008 ale dno i żal ;/ no to jak NAJSZYBCIEJ ominąć np. to? http://img98.imageshack.us/img98/8185/099ug1.jpg
uncle Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 nie wiem, polecam poczytanie forum jak dizala bolean, bo nawet ten maksowy u mnie dziala dobrze, a nawet zrobilem raz filmik na temat boleana w maxie , gdizes w tutorialach bedzie tutaj to samo z czym masz problemy, czas wykonania 30sec :c http://wow-twilight.ovh.org/bolean.zip
piotrek Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 Jeśli będziesz dużo patrzył na siatki obiektów, zaprzyjaźnisz się z nimi, zrozumiesz także kiedy i jak używać booleana. Jeśli nie "czujesz" dobrej topologii siatek, ciężko to wytłumaczyć. ale dno i żal ;/ no to jak NAJSZYBCIEJ ominąć np. to? http://img98.imageshack.us/img98/8185/099ug1.jpg Masz niezweldowane wierzchołki. Pokaż siatkę.
La R Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 Niestety ale żeby siatka wyglądała "ładnie" po booleanie to trzeba ją najpierw do tego przygotować, musi mieć poprawną topologie pod obiekt, którym chcemy dla przykładu "ciąć". Kiedyś ktoś zrobił tutoriala na temat takiego właśnie przygotowywania siatek, niestety nie pamiętam gdzie to było, ale coś takiego jak tu bedzie bardzo pomocne w celu lepszego zrozumienia tematu: http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/polygon_modeling_5_techniques_1/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się