Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dlaczego kiedy probuje wyciąć zwykłego box-a (najpierw probowałem z mesh smoothem na 1, potem bez niego) w plane'ie to na tym plane'ie powstają dodatkowe krawędzie zmieniajace jego geometrię, których nie da się usunąć? Nawet jak je usunę to i tak je widać na renderze.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to nie wycinaj tylko zrób plane z dziurą przy pomocy splajnów i extruduj z zerową grubością

Napisano

piksar, ale ty na okretke wszystko robisz, nie latwiej insert , a potem wywalic zbednego poliogna?;D

Napisano

robisz plane >convert to editable poly> wybierasz face> inset

Napisano
  • Autor

ale co mi po tej opcji ;/ jak mam niby wyciąć jakiś bardziej skomplikowany kształt? Np. prostokąt z zaokrąglonymi rogami.

Napisano

Boze..

Zaznaczasz verteksy i klikasz na chamfer z kilkoma segmentami

Polecam poczytać sobie tutki o editable poly.

Napisano
  • Autor

ok no dobra łapię

ale czemu ta opcja boolean jest taka felerna, nie można jakoś jej zoptymalizować? ona jest najszybsza i daje najlepsze efekty...

Napisano
daje najlepsze efekty...

 

no wlasnie nie daje. w wiekszosci kaszani siatke tak ze pozniej nie nadaje sie do zbyt wielu rzeczy.

Gdzies na forum byl maly tutek jak przygotowyac siatke zeby boolean sie tak nie kaszanil, ale nie mam czasu teraz tego wyszukac.

Napisano

taki własnie taki jest MAX, to tak z jedzeniem które smierdzi jeśli musisz je zjeść to zatkaj nos. W maksie musisz olac jego niedoskonałość i iść dalej - tylko efekt koncowy jest ważny. Precyzje i logikę znajdziesz tylko w NURBS (ale nie dotyczy to NURBS zaimplemntowanych w maksie - tam też dali ciała)

Napisano

nie wiem, polecam poczytanie forum jak dizala bolean, bo nawet ten maksowy u mnie dziala dobrze,

a nawet zrobilem raz filmik na temat boleana w maxie , gdizes w tutorialach bedzie

 

tutaj to samo z czym masz problemy, czas wykonania 30sec :c

http://wow-twilight.ovh.org/bolean.zip

Napisano

Jeśli będziesz dużo patrzył na siatki obiektów, zaprzyjaźnisz się z nimi, zrozumiesz także kiedy i jak używać booleana. Jeśli nie "czujesz" dobrej topologii siatek, ciężko to wytłumaczyć.

 

ale dno i żal ;/ no to jak NAJSZYBCIEJ ominąć np. to? http://img98.imageshack.us/img98/8185/099ug1.jpg

Masz niezweldowane wierzchołki. Pokaż siatkę.

Napisano

Niestety ale żeby siatka wyglądała "ładnie" po booleanie to trzeba ją najpierw do tego przygotować, musi mieć poprawną topologie pod obiekt, którym chcemy dla przykładu "ciąć". Kiedyś ktoś zrobił tutoriala na temat takiego właśnie przygotowywania siatek, niestety nie pamiętam gdzie to było, ale coś takiego jak tu bedzie bardzo pomocne w celu lepszego zrozumienia tematu: http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/polygon_modeling_5_techniques_1/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności