Destroyer Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 jak w tytule Autodesk obniżył cene Maya Unlimited, Standalone z $6,995 na $4,995 i Network z $8,345 na $6,245 :) a do tego Extension 2 z szeregiem usprawnień ;) dobra żartowałem aż tak dużo ich nie ma ;) szczegóły tutaj klik i o extinction 2 ;)klik
piksar Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 to tylko potwierdza doniesienia o zaprzestaniu rozwijania Maya to bedzie ostatnia edycja tego softu
peteRlo Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 'to tylko potwierdza doniesienia o zaprzestaniu rozwijania Maya to bedzie ostatnia edycja tego softu' A dalej co? Conajmniej jeszcze przez kilka lat nie wprowadzą nowego softu, bo polecą na pysk w tym biznesie. Raczej jest to reakcja na ruchy konkurencji: ceny Houdini. Ostatnie zagrania ze strony Softimage też nie są bez znaczenia.
Destroyer Napisano 20 Luty 2008 Autor Napisano 20 Luty 2008 ja też myśle że to odpowiedź na spadki cen hudego a nie ostatnie tchnienie życia majki chyba maya jeszcze będzie rozwijana bo jest jeszcze kilka fajnych pluginów które można kupić ;) tak jeszcze ze 4 lata a potem będzie koniec świata :D
Nezumi Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 piksar - ech, jak ja lubie takie pewniackie stwierdzenia... Poczytaj sobie ten watek: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=586609 i nie siej FUDu :P Dodajmy, ze sa tam wypowiedzi dewelopera mayi, czyli osoby dosc blisko zwiazanej z tym softem LOL. Poza tym pomysl - chca zaprzestac rozwijania i... wykupuja pluginy, wydaja nowe rozszerzenia...? O czym ty mowisz w ogole?
SYmek Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Przecież ten developer niczego nie powiedział. Wykpił faceta, który miał tam jakieś obserwacje na temat rozwoju Mai. Co nijak ma się do zasadności samych obserwacji. Niby co miał napisać?: "Tak, dostaliśmy wszyscy wymówienie, do końca roku mamy się wynieść, mamy tylko jeszcze zaprogramować kilka bugów, żeby ludzi zniechęcić do używania Mai, bo firma przestaje ją rozwijać..." Fakt faktów, że nawet gdyby chcieli zaprzestać rozwijać Mayę, nie będzie to takie proste. Jak wprowadzić nowy produkt nie tracąc rynku? Kupienie takiego pluginu jak cMucles to są żadne koszty w porównaniu z rozwojem nowych technologii takich jak Nucleus, które pewnie pożera większość ich mocy. Podobnie jak w przypadku Maxa, zachowanie Autodesk jest rozsądne. Nie wydaje się pieniędzy na coś, co się sprzedaje i bez tego. Za chwilę będę mieli nową dynamikę, mają cały pipeline renderingu, świetną animację, pythona (brakuje chyba wolumetryki) i jeszcze parę sezonów pociągną. A potem i tak czeka nas wszystkich engine Halo 5...
Destroyer Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 A potem i tak czeka nas wszystkich engine Halo 5... Halo 5 co to? grałem tylko w jedynkę ;) coś w hudym tak? napisz coś o tym tak jak tylko Ty potrafisz ;) btw w extinction 2 są też wszystkie poprawki - SP1
Nezumi Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 @SYmek "Przecież ten developer niczego nie powiedział." Przeciez normalnym jest to, ze szczegolow sie nie podaje. Podobnie jest w przypadku Mudbox2 czy XSI7 i mitycznego Moondusta. Nie przeczytales calego watku nawiasem mowiac - dalej pisze on ze jego pierwsza wypowiedz nie miala charakteru kpiny ;) Poza tym jesli przestana ja rozwijac to co w zamian dadza? Maxa2010? Wolne zarty. Swoja droga - co mialoby zastapic takie chocby paint effects mayowe? A na marginesie to panuje ogolny tred do paniki, wieszczenia, prognoz. Od lat czekam chocby na wzrost popularnosci linuksa i zainteresowanie sie nim przez producentow oprogramowania. I od lat jest w niszy :D Kiedy Autodesk wykupil maye tez byl wielki placz i krzyk, ze "to kooonieeeeec!" - a tu wychodza nowe wersje, cos jednak sie dzieje z tym softem konkretnego. Jasne, ze ludzie by chcieli zawsze wiecej i lepiej, zawsze kolejna wersja bedzie oferowala za malo, w koncu zawsze wszystko bedzie za drogie. Ale ile to ma zwiazku ze stanem faktycznym to inna sprawa.
SYmek Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 A na marginesie to panuje ogolny tred do paniki, wieszczenia, prognoz. Ja przecież widzę, że Ty dyskutujesz z tym trendem ;), a nie z nami. Kiedy Autodesk kupował Alias mówiło się, że rozwój Mai zwolni... no i w ocenie ludzi tu piszących zwalnia. To nie panika, ale obserwacja. Nikt rozsądny nie twierdził, że A. kupuje A., żeby zamknąć M... ;). Z drugiej strony jak najbardziej rozumiem Twój niesmak takimi dyskusjami. Pewnie, że nie ma co biadolić, to tylko software, nie ten to będzie inny. Przeczytałem cały wątek, i podtrzymuje opinię, że z kolesia zakpił, może nawet miał prawo, człowiek sobie zasłużył - nie tym, że zadawał pytania, tylko tym, że zadawał je w niemądry sposób. Nie ma o czym pisać. Dla mnie jest jasne, że kiedyś pojawi się nowa generacja programów CCD i Autodesk będzie na to gotowy - to już niedługo, parę lat. A w Mai naprawdę nie ma czego rozwijać. Poprawianie i szlifowanie tak bogatego i dojrzałego programu jest trudniejsze, niż pisanie nowego. Wcześniej czy później to nastąpi. A poza tym, jak już pisałem, Bóg wie jakie inwestycje w Maxa czy Mayę nie mają sensu. Przecież i tak mają Was w kieszeni. Większa część rynku gier, kina, viz i tak należy do nich. Pewnie zresztą zauważyłeś, że woleli wprowadzić Toxik, zamiast rozwijać Cumbustion..., wcale im się nie dziwię zresztą.. he he. A co do Linuksa, to już zupełnie nie wiem, o czym piszesz. Linux rozwija się jak wściekły. Znam dziesiątki ludzi niezwiązanych zawodowo z komputerami, którzy normalnie go używają. Są nawet na ten temat anegdoty: http://www.forum3d.pl/f3dbb/index.php?md=topic&o=&tid=121764&pg=2 Pięć lat temu tak nie było. Mnie przy Windowsach trzyma już tylko Avid. Dajcie mi program montażowy na Linuksa, a nigdy więcej nie zobaczę Windows :)
Nezumi Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 @SYmek - To ze rozwoj Mayi zwolnil jest tez byc moze podyktowane faktem ze konkurencja jakos nie przydusza zanadto Mayi nowymi, genialnymi rozwiazaniami. Jednak ofensywa Houdiniego i niskie ceny XSI juz odniosly wymierny efekt. Moze jakby tak pojawily sie jakies super rozwiazania to i Maya zaczela by znowu piac sie w gore dawnym tempem..? Osobiscie marzy mi sie program ktory pozwalalby na konkretna animacje nie wymagajac ode mnie mela, pythona czy innego "skryptownika" ;) Nie mam az tyle czasu na nauke niestety, latka leca, rodzina, dziecko - doba by musiala miec 48 godzin zebym jeszcze zglabial tajniki programowania, pracowal, robil prywatne projekty, rozwijal sie jakos. Houdini wydaje sie wcale niezlym rozwiazaniem z ogromnym potencjalem ale jak sam powiedziales kiedys - character animation to nie jest jego najmocniejsza strona (mam nadzieje ze to Ty powiedziales i nie inputuje ci niczego ;). Maya faktycznie jest potworem, zdaje sie ze Alex Alvarez z Gnomona powiedzial kiedys ze pomimo ze pracuje w Mayi od jakiejs tam wersji beta, od samego poczatku to i tak nie moze powiedziec ze zna ten program w 100% (zna, ale nie wszystkie jego aspekty). Co do linuksa - jasne ze sie rozwija, ale cala reszta swiata nie czeka az ja dogoni ;) Podobnie jak rosnie liczba jego uzytkownikow, ale statystyki stoja w miejscu bo rosnie tez liczba uzytkownikow w ogole... Spogladam w jego kierunku tym czesciej im czesciej widze dokad zmierza windows, ale poczekam na windows7, traktujac Viste jako mutanta ktory wymknal sie spod kontroli (It is....ALIVE!!! :). Linuks ma cholernie wielki potencjal ale dobijaja go takie klimaty jak 1241345 dystrybucji (choc liczacych sie jest kilka), klopoty ze sterami (jest lepiej, ale daleko do idealu), pustynia komercyjnego oprogramowania (nawet zostawiajac gry na boku, i tak juz praktycznie nie mam czasu zagrac..). Z tego co pamietam to jest konkretny program montazowy na linuksa, w 3D World byly kiedys zestawienia programow z adnotacja na czym smiga dany program. Jak wroce do domu to sprawdze i postne ;) Nie sadze bys o nim nie wiedzial ale moze akurat ;)
Nezumi Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 @piksar - przyznaje ze musialem byc spiacy i zupelnie nie skumalem zartu :D Shame on me! Przeczytalem kilka twoich innych postow i faktycznie w twoich ustach brzmialoby to absurdalnie ;) Szacun. BAN DLA NEZUMI ZA SIANIE ZAMETU! (autocastigado...)
Destroyer Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 pojawiły się filmiki prezentujące nowe ficzersy w działaniu klik zrobi mi ktoś ripy po 10 mb? ;) albo opowiedzcie o czym są :D
Nezumi Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Widzialem tylko o modelowaniu bo tez zasysanie 80 megsow mnie nie bawi szczegolnie... Ladnie podswietla komponenty nim klikniesz, narzedzie ktore samo wybiera czy face, czy edge czy vertex, niby male duperelki ale przydatne. Swietna jak dla mnie jest symetria ale niezalezna od siatki. Mozesz miec roznice w siatce po obu stronach a maya ladnie przeliczy (na tyle na ile siatka po drugiej stronie pozwoli ofcoz) odksztalcenie. Miekkie zaznaczanie fajne, generalnie tyle ficzersow w modelowaniu ze przesiadka z XSI na Maye w moim przypadku :D
Destroyer Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 czyli mówisz że majka rowija skrzydła ;) jeszcze pare ficzersów i może modo rzucę :) byłoby fajnie jeszcze ze dwie wersje majki i może autodesk dokupi jej NEX-a, Blastcoda i co tam jeszcze ciekawszego jest na rynku ;) dzięki za recenzje filmu :) słyszeliście już nieoficjalne, niesprawdzone, niepotwierdzone i nieprawdziwe informacje, że Autodesk wydaje tak wcześnie maxa 2009 bo to bedzie ostatnia wersja maxa :D teraz tylko maya :D i podobno tylko majka nie ma błędów w siatce w logo :D
floo Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 czyli mówisz że majka rowija skrzydła ;) jeszcze pare ficzersów i może modo rzucę :) byłoby fajnie jeszcze ze dwie wersje majki i może autodesk dokupi jej NEX-a, Blastcoda i co tam jeszcze ciekawszego jest na rynku ;) dzięki za recenzje filmu :) słyszeliście już nieoficjalne, niesprawdzone, niepotwierdzone i nieprawdziwe informacje, że Autodesk wydaje tak wcześnie maxa 2009 bo to bedzie ostatnia wersja maxa :D teraz tylko maya :D i podobno tylko majka nie ma błędów w siatce w logo :D jestem zdecydowanie za!!!:D :P
Destroyer Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 pobawiłem się już tym extinction2 i bardzo fajne te ficzersy, soft selection wypas, i jak się wybierze multi selection z podswietlaniem a w preferencjach selekcji zaznaczy click and drag select to mam quick tweak rodem z silosa/wingsala!! jedyne co bym zmienił to zwiększył trochę przyciąganie selekcji do wertexów żeby było łatwiej w nie trefiać :) nie jest tak źle jak w modo ale nie jest też tak dobrze jak w silo :D jak ktoś wie jak to zrobić just let me know ;) reflection też bardzo dobrze działa i do tego selekcja loopów podwójnym kliknięciem proste ale poręczne wcześniej strzałkami można było loopa szybko zaznaczyć ale tylko jednego, teraz działa to o niebo lepiej :) imo całkiem dobry upgrade, mam nadzieję, że pójdą jescze dalej z ulepszaniem modelingowych toolsów ;)
lukanus Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Czy jest ktoś na tyle światły i byłby tyle uprzejmy żeby wyłożyć mi łopatologicznie o co biega w tym wszystkim. Chodzi mi o to, że jednego dnia Autodesk wypuszcza SP1, a następnego drugi dodatek do Mayki, przy czym przy zainstalowanej Mayi z SP1, nie mogę zainstalować Ext 2, bo mi wywala,że mam inną wersję oprogramowania już zainstalowaną.Tego problemu nie miałem w przypadku Ext 1. Pogubiłem się zupełnie. Czy SP1, jako że wyszedł 28 lutego zawiera w sobie Ext2 ? albo na odwrót, Ext 2 w jakiś magiczny sposób ma zaimplementowane poprawki z SP1 (magiczny, bo wyszedł 3 dni przed SP1)? Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Destroyer Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 w ex2 jest już sp1 + dodatkowe ficzersy żeby go zainstalować musisz odinstalować majkę ale nie dokumentację! bo jej w ex2 nie ma to tyle o i muszisz mieć najmowszego diectX-a mi wywalał błąd bo miałem z grudnia 2006 :D sp jest dla wszystkich a ex dla 'subskypentów' w nowej majce 2009 będzie już wszystko co w poprzesnich to nie będzie zamętu ;) to tyle :) cheers! 1
Nezumi Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Dzieki fikolek, wlasnie stalem przed podobnym problemem choc teoretycznie bo nie mialem jeszcze czasu na instalacje onego cuda. W pracy do roznych glupotek uzywam Silo i tak sie przyzwyczailem do niego ze... az mi glupio :D. Teraz wszystko mi sie zdaje niewygodne :D Wiec kazdy hint dotyczacy upodobnienia Mayki do Silo na wage zlota dla mnie ;) Fikolek, a jak z EX1? Instaluje najpierw EX2 na czysto a potem na to wrzucam EX1?
peteRlo Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Odinstalowujesz wszystko, łącznie z dokumentacją i instalujesz EX2. Masz wszystko, także dokumentację z opisem nowych funkcji.
Destroyer Napisano 7 Marzec 2008 Autor Napisano 7 Marzec 2008 Nezumi wiem dokładnie o czym mówisz :) choć ja z silosa jednak zrezygnowałem na rzecz modo jakiś czas temu i ciągle brakowało mi tego tweaka a teraz go mam w majce :) btw pod ~ jest dokładnie taki quick tweak nie trzeba nic w opcjach przestawiać jak w silo pod ctrl co do ex1 itd. to jest tak jak peteRlo pisze :) ja musiałem dziś przeinstalować system bo po upgradzie render settings jak wybrałem mentala gubił wszystko i zostawało gołe okno :/ już wcześniej majka witała mnie warnami i erroerami ale myślałem, że dociągnę do nowego kompa i systemu 64 ale nie dałem rady :) ech.. teraz muszę licence zbierać a dopiero weekend się rozpoczyna :( ale wymyśliłem :/ btw znalazł ktoś iradiance particle w majce jest to w gui czy mel-em trzeba to pociągnąć?
peteRlo Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 'ja musiałem dziś przeinstalować system bo po upgradzie render settings jak wybrałem mentala gubił wszystko i zostawało gołe okno' Hahaha, tak to jest jak się modyfikuje plik 'createMentalRayGlobalsTab.mel'. Choose exposure od DJX, coś Ci to mówi? Wystarczyłoby usunąć tan plik z lokalnych katalogów dla skryptów. Hahaha.
Nezumi Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 btw znalazł ktoś iradiance particle w majce jest to w gui czy mel-em trzeba to pociągnąć? Sluze linkiem Maya 2008 SP1 irradiance particles
Destroyer Napisano 8 Marzec 2008 Autor Napisano 8 Marzec 2008 peteRlo :F hehe ta z pół godziny temu też sam to odkryłem po przeniesieniu ustawień ze starej majki :D szit dlaczego nie przed fomatem :) !! ale przynajmniej przeczyściłem sobie skrypty, ikonki i shadery w majce, miałem tam już niezły burdel :P zresztą nie tylko majka mi nawalała, różne progamy po kolei odmawiały posłuszeństwa, zrobiłem skan programem typu one button fix i znalazł mi trochę pona 3k błędów w systemie :P Nezumi dzięki za linka jutro oblookam co tam ciekawego :)
Destroyer Napisano 8 Marzec 2008 Autor Napisano 8 Marzec 2008 wrażenia to są takie coś niebardzo ;) nie wiem jak tego wynalazku używać :/ coś tam uruchomiłem i liczyły się te particle ale co bym nie zmieniał to nie było widać efektów, znalazłem w necie scenkę gdzie to działa link ale jest wolne i jakoś takie mało sexy ;) chyba trzeba poczekać aż jakiś sprytny człowiek rzuci trochę światła te particle, sam jeszcze poprubuję na razie udało mi się majkę skraszować :) dobre i to :D
Nezumi Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 hahaha! Ta, zawsze cos :) Ja jeszcze popracuje a potem siadam do reinstalki Mayki na EX2 i zobaczymy.
Destroyer Napisano 10 Marzec 2008 Autor Napisano 10 Marzec 2008 udało mi się uruchomić particle ale tylko przy IBL lub sky and sun przy normalnych światełkach czego bym nie próbował to nie chce załapać :/ ale ani efekt ani czasy moich zmagań jakoś nie zachęcają do dalszego experymentowania poczekam aż w majce2009 zrobią porządne gui do tego + dokumentacje albo jakiś dobry człek jak ZAP wyłoży wszystko na talerzu :D ----Edit----- na CGtalku pojawił się ciekawy wątek z testami mentala 3.6.51 (czyli z SP1) przy użyciu BSP2 na ciężkich scenach prędkość renderingu wzrosła w porównaniu do BSP nawet o 65,25%!!! a to tego udźwignął scenkę z 1.306.963.200 polys!! + full raytrace, FGmb, Detail Enhancement hehe dagon1978 znowu zagiął swoimi testami :D klik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się