Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
Ustaw promień światła by padał w to miejsce:

uwydatni to detale i będzie ciekawiej w scenie :)

 

Dobrze mówi dać mu wódki :)

  • Odpowiedzi 119
  • Wyświetleń 11,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc:)

Dobrta, zmniejszyłem halogeny, zmieniłem ustawienie światła, namieszałem w ustawieniach renderere korzystając z kilku tutków...

Zacząłem bawić się materiałami.

 

69780823gf6.png

 

 

 

Jak zrobić materiał wykładziny? nie włochaty dywan tylko białą krótko skoszoną wykładzinę.

Napisano
  • Autor

sun vrayowski i vray light w każdym oknie

 

Dodałem kilka materiałów, godzinę czekałem żeby się rendering skończył.

56046278sn7.jpg

 

56046278sn7.jpg%5D

Napisano
  • Autor

Chyba teraz jest za mało photonów, pozatym wcześniej było jakieś ładniejsze:)

ale rendertime spadł z 50 do 30 min.

 

31452780mb7.jpg

Napisano

wow ale daje po oczach, bardzo dziwnie wyglada, plamy itp lepiej troszke dluzej posiedziec w MR i nauczyc sie go do vizek bo latwy to on nie jest :p

szczegolnie materialow :]

Napisano

he racja, zamieszalem sie bo wczesniej byl mR :] ale nie zmienia to faktu ze ten tez jest nielatwy :D

Napisano

hcpiter: True :)

 

P4VV37: Po tych plamach wnioskuje że używasz irr + lc ale strasznie niskie ustawienia sa na tym ostatnim pokaż co tam masz.

Napisano
  • Autor

Używam IRR i brute force, w tym drugi sampling na 1 i depth na 3 a w tym pierwszym "medium"

Napisano

hmm to teraz rozumiem ze ci sie to tyle liczy i tak wygląda. qmc jako drugi silnik w interiorze to z deczka przegięcie. Ustaw sobie irr + lc, irr na high lc na 600 i zrób clay'a i jakieś sensowne samplowanie 1-2 adaptive powinno być lepiej i szybciej :)

Napisano
  • Autor

Muszę jeszcze poczytać o GI w vray-u, w mentalu pod tym względem było trochę prościej :]

Napisano
  • Autor

helpa właśnie czytam, dobra rzecz, do mentala niczego takiego nie znalazłem.

31 min.

47900853tv3.jpg

 

 

rendertime 9.21 min.

21402636pf0.jpg

Napisano
  • Autor

W oknach zostały v-ray light, teraz je usunąłem, widać "prawdziwy" kolor mateeriałów, wcześniej były za ciemne, rendertime z jednym mat. to 2.23, z materiałami tylko 15 min. chodziarz brakuje mi tego żółtego oświetlenia a scena jest bardziej niebieska.

 

2391665361_8e9fd28812_o.jpg

 

2391665141_f5d4391704_o.png

 

 

 

Musiałem od nowa ponakładać materiały, dlatego fotel jest "goły"

Napisano

Pokaż ustawienia irr mapy bo nie mogę wytrzymać jak widzę tak hardcorowo lewitujące obiekty :)

Napisano

ok wiec tak na szybko:

min -3

max -3

subdivs: 120

intr. samples 13

clr th 0,25

normal 0,25

dist 0,3

 

detail e. on na domyślnych

 

renderuj clay'a i samplowanie aa daj min 1 max 2

 

i repa chce za to :)

Napisano
  • Autor

max na -3? to nie jest trochę za mało? wyskakują wielkie plamy

Napisano

ło rzesz ty :)

zapomniałem zmień jeszcze sample lookup na least squares - good/smooth

i sprawdź teraz

 

jestem tak z szokowany ze musisz mnie zapewnić że przestawiłeś tak jak napisałem :)

Napisano
  • Autor

2392671352_4495a9e07b_o.jpg

Wszystko jak stoi kilka postów wyżej:)

 

W sample lookap nie mam least squares, mam to tylko w interpolation samples, może dlatego że to ciągle jeszcze beta.

 

Po przestawieniu na overlapping jesty lepiej

2391853731_b241215351_o.jpg

Napisano

ale brzydka ta majka pod linuchem ;)

może spróbuj tak

min -3

max -1 lub 0

subdiv 60

interpolation 30

reszta na default

 

w lc możesz podbić do 1000 i powinno być już ładnie :) ale co ja tam wiem też się vraya uczę ... czasem :)

 

do tego DMC 1 / 4 i jakiś lanczos i powinno być production quality :) chyba ;)

Napisano

dziwne u siebie wyrenderowałem scenkę na takich ustawieniach nie nie ma problemu z shadingiem

0320082sq6.jpg

aa 0 1 zeby szybciej bylo nie mam pojecia czemu u ciebie tak wychodzi :/

Napisano
  • Autor

Maya normalnie wygląda zupełnie innaczej, podmieniłem kolorki bo mi się znudziły.

U mnie niestety takich fajnych efektów z tymi ustaieniami nie ma.

 

 

2392188651_10bbc1471c_o.jpg

Co prawda już nie 2 ale 15 min. ale przynajmnij jakość jest ok :)

Dzięki za pomoc, teraz zajmę się materiałami

Jest ciemno ale to się załatwi color mapingiem.

Napisano
  • Autor

Ustawienia twoje,

Exponentialna ze standartowymi na Athlonie 64 2.8 @2.4 Ghz i 1 Gb ram

Napisano

oki te moje ustawienia to raczej dla finalnego renderu dla szybszych pravek daj

DMC 1/2 i box filter

 

lc 500

 

irr

min -3

max -2

subdiv 40

interpolation 20

dla min i max nie jestem pewien bo z pamięci jadę :) najlepiej doinstaluj sobie skrypciora od bazuki z presetsami jest gdzieś na chaosie

 

niedługo ma wyjść nowa beta choć niedługo to jest już prawie od miesiąca :)o co by nie zapytać to vlado mówi że już jest i bedzie w następny buildzie :)

IPR działa i też pewnie w nowej becie będzie, teraz mają konserwacje serwera może po niej pojawią się nowe buildy :)

 

cheers!

Napisano
  • Autor

No to czekam na tą betę:) Na razie jest jeszcze sporo błędów do poprawy.

Na razie jej nie ma :(

 

 

Czy jak zapiszę photon mapę i np. zmienię kolory jakiegoś obiektu to render będzie miał błędy?

 

Straciłem ostani plik, trochę musiałem odbudować,nauczyłem się używać v-rayowskiej kamery i wyszłóo takie cudo.

 

2399363654_5c5ebf7df5_o.png

 

render na wysokich ustawieniach trwa 17 min.

 

a tu w kolorze:

 

2398535767_570968683e_o.png

 

Ale jakieś wyprane z koloru, więc:

 

2398534795_77884a834f_o.png

 

v-rayowska kamera ma mniejszy zoom, dlatego trochę obcieło :]

Napisano

noo juz lepiej, przynajmniej te plamy poszly :p

Teraz tylko pozostaje popracowac nad materialami i ogolna scenka bo te wazony to troszke niewypal ;p

Napisano
  • Autor

wazony przekopiowane z katalogu ikei, wstawię jeszcze coś innego. Jakie materiały trzeba zmienić?

Napisano
  • Autor

Pobawiłem się materiałami. Sufit trochę za bardzo się błyszczy.

Materiał kanapy trzeba podrasować... pracuję nad tym :)

2401407438_cf2a0507f7_o.jpg

 

2400592289_14c96dce72_o.jpg

Napisano

jest lepiej ale :)

 

- dywan - chyba jakis problem z mapowaniem bo na 1 kadrze jest ciasno a potem znowu luzniej z tekstura

- material foteli - hmm sprawiaja wrazenia matelicznych

- halogeny... zdecydowanie za duzo ich jest (kwestia gustu)

- popraw AA na oknach

- troche pusto na tym 1 kadrze... moze blizej kanape?

 

pozdr

Napisano
  • Autor

ok, poprawiłem.

Oparcie sofy się spaprało, ale ogólnie ten materiał już mi się podoa:

 

2400897681_54dfc6e7b6_o.jpg

 

Jak poprawić to aa? na razie mam Adaptive DMC

min 1

max 100 :)

 

i lanczos

Napisano

no to powinno byc dobrze :D

hmmm w oknach masz vray lighty z opcja visible? czasem vray ma tak ze jak vray light ma za mocne swiatlo lub jest widoczne to wtedy sie zabkuja na jego tle obiekty.

 

pozdr

Napisano

fajny ten zielony material, aczkolwiek przyczepilbym sie do jego koloru :P

 

ustaw sobie Mitchel-Nevralli

Napisano

wszytko nawet fajne... ale za oknami jest zbyt jasno... porównaj sobie intensywność słońca z tym co widać za oknem. Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Nie mam w opcjach Mitchel-Nevralli

Jak poprawić te błędy FG? zwiększenie ustawień nic w sumie nie dało, trzeba zmienić jakąś max/min odległość czy coś?

Wstawiłem BOX w aa, ale obraz jest chyba po prostu rozmazany :(

2402952117_2b4a8e617f_o.jpg

Napisano

To w czym ty to renderujesz mental czy vray bo zaczynam gubić?

 

Ja w aa daje Area i wyostrzam w photoshopie.

Napisano
  • Autor

Vray

poza tym mam jeszcze jeden problem: chciałem zapisać w tga i używając alphy wstawić inne tło, ale wokół dziór w oknach jest biała otoczka.

Napisano

Witaj P4VV37. Od czasu obserwuję twój wątek i muszę powiedzieć, że to oświetlenie wydaje się naprawdę w porządku.

Odrobię może kadr mi nie podchodzi w moim osobistym odczuciu było lepiej gdyby to oparcie z lewej mniej w ów wjeżdżało.

Faktycznie troszkę rozmyte, a i lekkie AO dla podłogi i/może obiektów nań stojącej dla złapania większego detalu by się zdało...pozdro :)

Napisano

Filtr box jest slaby i dlatego wlasnie masz rozmycie bo on na takiej zasadzie dziala. Co do FG to jak robisz w vray to z jakies paki FG?:> Naprawde macisz ludziom w glowach :P.

Napisano
  • Autor

Można było to wyciąć w PS, ale wtedy znikał AA na brzegach.

 

Mnie w sumie też nie pasowało to oparcie z brzegu zdjęcia.

 

@Temporal: Może trochę mieszam, ale ty też chyba trochę, bo nie wszystko z twojego postu zrozumiałem :]

 

Robię w V-ray beta dla mayi. aa ustawiłem na Area i dodałem v-ray dirt do podłogi.

Tłóo dodałem w PS po chwili zabawy:

zapisałem mapę GI w pliku i dziś przy renderowaniu użyłem tego pliku dając czarne tło żeby te brzegi okien nie były tak wyraźnie widoczne. Teraz są czarne jak reszta okna i na próbę wstawiłem tło:

2405220269_31a8fefe57_o.png

troszkę za wyraźne tło..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności