Napisano 4 Kwiecień 200816 l Ustaw promień światła by padał w to miejsce: uwydatni to detale i będzie ciekawiej w scenie :) Dobrze mówi dać mu wódki :)
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Autor Dzięki za pomoc:) Dobrta, zmniejszyłem halogeny, zmieniłem ustawienie światła, namieszałem w ustawieniach renderere korzystając z kilku tutków... Zacząłem bawić się materiałami. Jak zrobić materiał wykładziny? nie włochaty dywan tylko białą krótko skoszoną wykładzinę.
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Autor sun vrayowski i vray light w każdym oknie Dodałem kilka materiałów, godzinę czekałem żeby się rendering skończył.
Napisano 5 Kwiecień 200816 l Autor Chyba teraz jest za mało photonów, pozatym wcześniej było jakieś ładniejsze:) ale rendertime spadł z 50 do 30 min.
Napisano 5 Kwiecień 200816 l wow ale daje po oczach, bardzo dziwnie wyglada, plamy itp lepiej troszke dluzej posiedziec w MR i nauczyc sie go do vizek bo latwy to on nie jest :p szczegolnie materialow :]
Napisano 5 Kwiecień 200816 l he racja, zamieszalem sie bo wczesniej byl mR :] ale nie zmienia to faktu ze ten tez jest nielatwy :D
Napisano 5 Kwiecień 200816 l hcpiter: True :) P4VV37: Po tych plamach wnioskuje że używasz irr + lc ale strasznie niskie ustawienia sa na tym ostatnim pokaż co tam masz.
Napisano 5 Kwiecień 200816 l Autor Używam IRR i brute force, w tym drugi sampling na 1 i depth na 3 a w tym pierwszym "medium"
Napisano 5 Kwiecień 200816 l hmm to teraz rozumiem ze ci sie to tyle liczy i tak wygląda. qmc jako drugi silnik w interiorze to z deczka przegięcie. Ustaw sobie irr + lc, irr na high lc na 600 i zrób clay'a i jakieś sensowne samplowanie 1-2 adaptive powinno być lepiej i szybciej :)
Napisano 5 Kwiecień 200816 l Autor Muszę jeszcze poczytać o GI w vray-u, w mentalu pod tym względem było trochę prościej :]
Napisano 5 Kwiecień 200816 l Polecam helpa do vraya klick jak i jeden z najlepszych wątków na forum max3d.pl czyli Light Contest :)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor helpa właśnie czytam, dobra rzecz, do mentala niczego takiego nie znalazłem. 31 min. rendertime 9.21 min.
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor W oknach zostały v-ray light, teraz je usunąłem, widać "prawdziwy" kolor mateeriałów, wcześniej były za ciemne, rendertime z jednym mat. to 2.23, z materiałami tylko 15 min. chodziarz brakuje mi tego żółtego oświetlenia a scena jest bardziej niebieska. Musiałem od nowa ponakładać materiały, dlatego fotel jest "goły"
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Pokaż ustawienia irr mapy bo nie mogę wytrzymać jak widzę tak hardcorowo lewitujące obiekty :)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l ok wiec tak na szybko: min -3 max -3 subdivs: 120 intr. samples 13 clr th 0,25 normal 0,25 dist 0,3 detail e. on na domyślnych renderuj clay'a i samplowanie aa daj min 1 max 2 i repa chce za to :)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l ło rzesz ty :) zapomniałem zmień jeszcze sample lookup na least squares - good/smooth i sprawdź teraz jestem tak z szokowany ze musisz mnie zapewnić że przestawiłeś tak jak napisałem :)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor Wszystko jak stoi kilka postów wyżej:) W sample lookap nie mam least squares, mam to tylko w interpolation samples, może dlatego że to ciągle jeszcze beta. Po przestawieniu na overlapping jesty lepiej
Napisano 6 Kwiecień 200816 l ale brzydka ta majka pod linuchem ;) może spróbuj tak min -3 max -1 lub 0 subdiv 60 interpolation 30 reszta na default w lc możesz podbić do 1000 i powinno być już ładnie :) ale co ja tam wiem też się vraya uczę ... czasem :) do tego DMC 1 / 4 i jakiś lanczos i powinno być production quality :) chyba ;)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l dziwne u siebie wyrenderowałem scenkę na takich ustawieniach nie nie ma problemu z shadingiem aa 0 1 zeby szybciej bylo nie mam pojecia czemu u ciebie tak wychodzi :/
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor Maya normalnie wygląda zupełnie innaczej, podmieniłem kolorki bo mi się znudziły. U mnie niestety takich fajnych efektów z tymi ustaieniami nie ma. Co prawda już nie 2 ale 15 min. ale przynajmnij jakość jest ok :) Dzięki za pomoc, teraz zajmę się materiałami Jest ciemno ale to się załatwi color mapingiem.
Napisano 6 Kwiecień 200816 l jak masz ustawiony color maping i na jakim sprzęcie tąscenkę katujesz? ;) światełko już ładne moje ustawienia czy jakieś inne ? :)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor Ustawienia twoje, Exponentialna ze standartowymi na Athlonie 64 2.8 @2.4 Ghz i 1 Gb ram
Napisano 6 Kwiecień 200816 l oki te moje ustawienia to raczej dla finalnego renderu dla szybszych pravek daj DMC 1/2 i box filter lc 500 irr min -3 max -2 subdiv 40 interpolation 20 dla min i max nie jestem pewien bo z pamięci jadę :) najlepiej doinstaluj sobie skrypciora od bazuki z presetsami jest gdzieś na chaosie niedługo ma wyjść nowa beta choć niedługo to jest już prawie od miesiąca :)o co by nie zapytać to vlado mówi że już jest i bedzie w następny buildzie :) IPR działa i też pewnie w nowej becie będzie, teraz mają konserwacje serwera może po niej pojawią się nowe buildy :) cheers!
Napisano 8 Kwiecień 200816 l Autor No to czekam na tą betę:) Na razie jest jeszcze sporo błędów do poprawy. Na razie jej nie ma :( Czy jak zapiszę photon mapę i np. zmienię kolory jakiegoś obiektu to render będzie miał błędy? Straciłem ostani plik, trochę musiałem odbudować,nauczyłem się używać v-rayowskiej kamery i wyszłóo takie cudo. render na wysokich ustawieniach trwa 17 min. a tu w kolorze: Ale jakieś wyprane z koloru, więc: v-rayowska kamera ma mniejszy zoom, dlatego trochę obcieło :]
Napisano 8 Kwiecień 200816 l noo juz lepiej, przynajmniej te plamy poszly :p Teraz tylko pozostaje popracowac nad materialami i ogolna scenka bo te wazony to troszke niewypal ;p
Napisano 8 Kwiecień 200816 l Autor wazony przekopiowane z katalogu ikei, wstawię jeszcze coś innego. Jakie materiały trzeba zmienić?
Napisano 9 Kwiecień 200816 l Autor Pobawiłem się materiałami. Sufit trochę za bardzo się błyszczy. Materiał kanapy trzeba podrasować... pracuję nad tym :)
Napisano 9 Kwiecień 200816 l jest lepiej ale :) - dywan - chyba jakis problem z mapowaniem bo na 1 kadrze jest ciasno a potem znowu luzniej z tekstura - material foteli - hmm sprawiaja wrazenia matelicznych - halogeny... zdecydowanie za duzo ich jest (kwestia gustu) - popraw AA na oknach - troche pusto na tym 1 kadrze... moze blizej kanape? pozdr
Napisano 9 Kwiecień 200816 l Autor ok, poprawiłem. Oparcie sofy się spaprało, ale ogólnie ten materiał już mi się podoa: Jak poprawić to aa? na razie mam Adaptive DMC min 1 max 100 :) i lanczos
Napisano 9 Kwiecień 200816 l no to powinno byc dobrze :D hmmm w oknach masz vray lighty z opcja visible? czasem vray ma tak ze jak vray light ma za mocne swiatlo lub jest widoczne to wtedy sie zabkuja na jego tle obiekty. pozdr
Napisano 9 Kwiecień 200816 l fajny ten zielony material, aczkolwiek przyczepilbym sie do jego koloru :P ustaw sobie Mitchel-Nevralli
Napisano 9 Kwiecień 200816 l wszytko nawet fajne... ale za oknami jest zbyt jasno... porównaj sobie intensywność słońca z tym co widać za oknem. Pozdrawiam
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Autor Nie mam w opcjach Mitchel-Nevralli Jak poprawić te błędy FG? zwiększenie ustawień nic w sumie nie dało, trzeba zmienić jakąś max/min odległość czy coś? Wstawiłem BOX w aa, ale obraz jest chyba po prostu rozmazany :(
Napisano 10 Kwiecień 200816 l To w czym ty to renderujesz mental czy vray bo zaczynam gubić? Ja w aa daje Area i wyostrzam w photoshopie.
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Autor Vray poza tym mam jeszcze jeden problem: chciałem zapisać w tga i używając alphy wstawić inne tło, ale wokół dziór w oknach jest biała otoczka.
Napisano 10 Kwiecień 200816 l a nie mozesz wyciac w PSie tego bialego i na nowej warstwie dac tlo ? :]
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Witaj P4VV37. Od czasu obserwuję twój wątek i muszę powiedzieć, że to oświetlenie wydaje się naprawdę w porządku. Odrobię może kadr mi nie podchodzi w moim osobistym odczuciu było lepiej gdyby to oparcie z lewej mniej w ów wjeżdżało. Faktycznie troszkę rozmyte, a i lekkie AO dla podłogi i/może obiektów nań stojącej dla złapania większego detalu by się zdało...pozdro :)
Napisano 11 Kwiecień 200816 l Filtr box jest slaby i dlatego wlasnie masz rozmycie bo on na takiej zasadzie dziala. Co do FG to jak robisz w vray to z jakies paki FG?:> Naprawde macisz ludziom w glowach :P.
Napisano 11 Kwiecień 200816 l Autor Można było to wyciąć w PS, ale wtedy znikał AA na brzegach. Mnie w sumie też nie pasowało to oparcie z brzegu zdjęcia. @Temporal: Może trochę mieszam, ale ty też chyba trochę, bo nie wszystko z twojego postu zrozumiałem :] Robię w V-ray beta dla mayi. aa ustawiłem na Area i dodałem v-ray dirt do podłogi. Tłóo dodałem w PS po chwili zabawy: zapisałem mapę GI w pliku i dziś przy renderowaniu użyłem tego pliku dając czarne tło żeby te brzegi okien nie były tak wyraźnie widoczne. Teraz są czarne jak reszta okna i na próbę wstawiłem tło: troszkę za wyraźne tło..
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto