Mortom Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Ustaw promień światła by padał w to miejsce: uwydatni to detale i będzie ciekawiej w scenie :) Dobrze mówi dać mu wódki :)
P4VV37 Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 Dzięki za pomoc:) Dobrta, zmniejszyłem halogeny, zmieniłem ustawienie światła, namieszałem w ustawieniach renderere korzystając z kilku tutków... Zacząłem bawić się materiałami. Jak zrobić materiał wykładziny? nie włochaty dywan tylko białą krótko skoszoną wykładzinę.
P4VV37 Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 sun vrayowski i vray light w każdym oknie Dodałem kilka materiałów, godzinę czekałem żeby się rendering skończył.
P4VV37 Napisano 5 Kwiecień 2008 Autor Napisano 5 Kwiecień 2008 Chyba teraz jest za mało photonów, pozatym wcześniej było jakieś ładniejsze:) ale rendertime spadł z 50 do 30 min.
hcpiter Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 wow ale daje po oczach, bardzo dziwnie wyglada, plamy itp lepiej troszke dluzej posiedziec w MR i nauczyc sie go do vizek bo latwy to on nie jest :p szczegolnie materialow :]
hcpiter Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 he racja, zamieszalem sie bo wczesniej byl mR :] ale nie zmienia to faktu ze ten tez jest nielatwy :D
Fargate Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 hcpiter: True :) P4VV37: Po tych plamach wnioskuje że używasz irr + lc ale strasznie niskie ustawienia sa na tym ostatnim pokaż co tam masz.
P4VV37 Napisano 5 Kwiecień 2008 Autor Napisano 5 Kwiecień 2008 Używam IRR i brute force, w tym drugi sampling na 1 i depth na 3 a w tym pierwszym "medium"
Fargate Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 hmm to teraz rozumiem ze ci sie to tyle liczy i tak wygląda. qmc jako drugi silnik w interiorze to z deczka przegięcie. Ustaw sobie irr + lc, irr na high lc na 600 i zrób clay'a i jakieś sensowne samplowanie 1-2 adaptive powinno być lepiej i szybciej :)
P4VV37 Napisano 5 Kwiecień 2008 Autor Napisano 5 Kwiecień 2008 Muszę jeszcze poczytać o GI w vray-u, w mentalu pod tym względem było trochę prościej :]
Fargate Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Polecam helpa do vraya klick jak i jeden z najlepszych wątków na forum max3d.pl czyli Light Contest :)
P4VV37 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 helpa właśnie czytam, dobra rzecz, do mentala niczego takiego nie znalazłem. 31 min. rendertime 9.21 min.
P4VV37 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 W oknach zostały v-ray light, teraz je usunąłem, widać "prawdziwy" kolor mateeriałów, wcześniej były za ciemne, rendertime z jednym mat. to 2.23, z materiałami tylko 15 min. chodziarz brakuje mi tego żółtego oświetlenia a scena jest bardziej niebieska. Musiałem od nowa ponakładać materiały, dlatego fotel jest "goły"
Fargate Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Pokaż ustawienia irr mapy bo nie mogę wytrzymać jak widzę tak hardcorowo lewitujące obiekty :)
Fargate Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 ok wiec tak na szybko: min -3 max -3 subdivs: 120 intr. samples 13 clr th 0,25 normal 0,25 dist 0,3 detail e. on na domyślnych renderuj clay'a i samplowanie aa daj min 1 max 2 i repa chce za to :)
P4VV37 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 max na -3? to nie jest trochę za mało? wyskakują wielkie plamy
Fargate Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 ło rzesz ty :) zapomniałem zmień jeszcze sample lookup na least squares - good/smooth i sprawdź teraz jestem tak z szokowany ze musisz mnie zapewnić że przestawiłeś tak jak napisałem :)
P4VV37 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 Wszystko jak stoi kilka postów wyżej:) W sample lookap nie mam least squares, mam to tylko w interpolation samples, może dlatego że to ciągle jeszcze beta. Po przestawieniu na overlapping jesty lepiej
Destroyer Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 ale brzydka ta majka pod linuchem ;) może spróbuj tak min -3 max -1 lub 0 subdiv 60 interpolation 30 reszta na default w lc możesz podbić do 1000 i powinno być już ładnie :) ale co ja tam wiem też się vraya uczę ... czasem :) do tego DMC 1 / 4 i jakiś lanczos i powinno być production quality :) chyba ;)
Fargate Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 dziwne u siebie wyrenderowałem scenkę na takich ustawieniach nie nie ma problemu z shadingiem aa 0 1 zeby szybciej bylo nie mam pojecia czemu u ciebie tak wychodzi :/ 1
P4VV37 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 Maya normalnie wygląda zupełnie innaczej, podmieniłem kolorki bo mi się znudziły. U mnie niestety takich fajnych efektów z tymi ustaieniami nie ma. Co prawda już nie 2 ale 15 min. ale przynajmnij jakość jest ok :) Dzięki za pomoc, teraz zajmę się materiałami Jest ciemno ale to się załatwi color mapingiem.
Destroyer Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 jak masz ustawiony color maping i na jakim sprzęcie tąscenkę katujesz? ;) światełko już ładne moje ustawienia czy jakieś inne ? :)
P4VV37 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 Ustawienia twoje, Exponentialna ze standartowymi na Athlonie 64 2.8 @2.4 Ghz i 1 Gb ram
Destroyer Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 oki te moje ustawienia to raczej dla finalnego renderu dla szybszych pravek daj DMC 1/2 i box filter lc 500 irr min -3 max -2 subdiv 40 interpolation 20 dla min i max nie jestem pewien bo z pamięci jadę :) najlepiej doinstaluj sobie skrypciora od bazuki z presetsami jest gdzieś na chaosie niedługo ma wyjść nowa beta choć niedługo to jest już prawie od miesiąca :)o co by nie zapytać to vlado mówi że już jest i bedzie w następny buildzie :) IPR działa i też pewnie w nowej becie będzie, teraz mają konserwacje serwera może po niej pojawią się nowe buildy :) cheers!
P4VV37 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 No to czekam na tą betę:) Na razie jest jeszcze sporo błędów do poprawy. Na razie jej nie ma :( Czy jak zapiszę photon mapę i np. zmienię kolory jakiegoś obiektu to render będzie miał błędy? Straciłem ostani plik, trochę musiałem odbudować,nauczyłem się używać v-rayowskiej kamery i wyszłóo takie cudo. render na wysokich ustawieniach trwa 17 min. a tu w kolorze: Ale jakieś wyprane z koloru, więc: v-rayowska kamera ma mniejszy zoom, dlatego trochę obcieło :]
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 noo juz lepiej, przynajmniej te plamy poszly :p Teraz tylko pozostaje popracowac nad materialami i ogolna scenka bo te wazony to troszke niewypal ;p
P4VV37 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 wazony przekopiowane z katalogu ikei, wstawię jeszcze coś innego. Jakie materiały trzeba zmienić?
P4VV37 Napisano 9 Kwiecień 2008 Autor Napisano 9 Kwiecień 2008 Pobawiłem się materiałami. Sufit trochę za bardzo się błyszczy. Materiał kanapy trzeba podrasować... pracuję nad tym :)
Pablo Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 jest lepiej ale :) - dywan - chyba jakis problem z mapowaniem bo na 1 kadrze jest ciasno a potem znowu luzniej z tekstura - material foteli - hmm sprawiaja wrazenia matelicznych - halogeny... zdecydowanie za duzo ich jest (kwestia gustu) - popraw AA na oknach - troche pusto na tym 1 kadrze... moze blizej kanape? pozdr
P4VV37 Napisano 9 Kwiecień 2008 Autor Napisano 9 Kwiecień 2008 ok, poprawiłem. Oparcie sofy się spaprało, ale ogólnie ten materiał już mi się podoa: Jak poprawić to aa? na razie mam Adaptive DMC min 1 max 100 :) i lanczos
Pablo Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 no to powinno byc dobrze :D hmmm w oknach masz vray lighty z opcja visible? czasem vray ma tak ze jak vray light ma za mocne swiatlo lub jest widoczne to wtedy sie zabkuja na jego tle obiekty. pozdr
heaven Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 fajny ten zielony material, aczkolwiek przyczepilbym sie do jego koloru :P ustaw sobie Mitchel-Nevralli
Mortom Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 wszytko nawet fajne... ale za oknami jest zbyt jasno... porównaj sobie intensywność słońca z tym co widać za oknem. Pozdrawiam
Fargate Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 shading by sie jeszcze przydało podkręcić, ale jest już dobrze :)
P4VV37 Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 Nie mam w opcjach Mitchel-Nevralli Jak poprawić te błędy FG? zwiększenie ustawień nic w sumie nie dało, trzeba zmienić jakąś max/min odległość czy coś? Wstawiłem BOX w aa, ale obraz jest chyba po prostu rozmazany :(
Fargate Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 To w czym ty to renderujesz mental czy vray bo zaczynam gubić? Ja w aa daje Area i wyostrzam w photoshopie.
P4VV37 Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 Vray poza tym mam jeszcze jeden problem: chciałem zapisać w tga i używając alphy wstawić inne tło, ale wokół dziór w oknach jest biała otoczka.
P4VV37 Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Napisano 10 Kwiecień 2008 bez zmian Chyba wstawię tło jako plane za oknem
hcpiter Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 a nie mozesz wyciac w PSie tego bialego i na nowej warstwie dac tlo ? :]
La R Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Witaj P4VV37. Od czasu obserwuję twój wątek i muszę powiedzieć, że to oświetlenie wydaje się naprawdę w porządku. Odrobię może kadr mi nie podchodzi w moim osobistym odczuciu było lepiej gdyby to oparcie z lewej mniej w ów wjeżdżało. Faktycznie troszkę rozmyte, a i lekkie AO dla podłogi i/może obiektów nań stojącej dla złapania większego detalu by się zdało...pozdro :)
Temporal Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Filtr box jest slaby i dlatego wlasnie masz rozmycie bo on na takiej zasadzie dziala. Co do FG to jak robisz w vray to z jakies paki FG?:> Naprawde macisz ludziom w glowach :P.
P4VV37 Napisano 11 Kwiecień 2008 Autor Napisano 11 Kwiecień 2008 Można było to wyciąć w PS, ale wtedy znikał AA na brzegach. Mnie w sumie też nie pasowało to oparcie z brzegu zdjęcia. @Temporal: Może trochę mieszam, ale ty też chyba trochę, bo nie wszystko z twojego postu zrozumiałem :] Robię w V-ray beta dla mayi. aa ustawiłem na Area i dodałem v-ray dirt do podłogi. Tłóo dodałem w PS po chwili zabawy: zapisałem mapę GI w pliku i dziś przy renderowaniu użyłem tego pliku dając czarne tło żeby te brzegi okien nie były tak wyraźnie widoczne. Teraz są czarne jak reszta okna i na próbę wstawiłem tło: troszkę za wyraźne tło..
P4VV37 Napisano 12 Kwiecień 2008 Autor Napisano 12 Kwiecień 2008 Chyba dodam jakieś firanki. to tło jest lepsze:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się