Skocz do zawartości

jak kadrowac


polon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wiesz, jak masz wyczucie to kadruj na oko i patrz co jest nie tak, czy sa puste miesjca, obserwuj ktorędy biega Ci wzrok po pracy, co przyciąga uwagę, które z ważnych elementów nie rzucają się w oczy, jak działa kolor na równowagę w pracy.

 

Oczywiście musiałbyś dotrzeć do jakichś źródeł traktujących o takich rzeczach jak pola optyczne (czyli miejsca najbardziej w kadrze zauważalne, i te najbardziej wychwytywane).

 

No i tym podobne.

Poszukaj literatury na ten temat, miałem kiedyś w rękach taką książkę, 2-tomową o realizacji/kompozycji telewizyjnej i filmowej. Za nic nie pamiętam dokładnego tytułu.

 

Na wydz.art w umcs lublinie to jest, może ktoś stamtąd tu zajrzy to Ci przypomni tytuł:) Albo łap telefon do ich biblioteki i zapytaj o tytuł tej knigi: tel. (81) 524- 53-91 w. 142

 

W każdym bądź razie literatura jest.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj cos o trójpodziale ( ew. złotym podziale ), o mocnym punkcie w kompozycji , o dominancie , perpektywie , kolorze .. mysle ze to dziala zarowno w 3d , 2d , animacji , fotografi i innych dziedzinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dziesiątej sekundzie jak sie postac rozgląda mozesz dac ujęcie na twarz, twarz na srodk, postac sie rozgląda, cięcie i następne ustawienie kamery :)

 

polecam oglądanie duzej ilosci filmow.(rodzaj filmow zalezy od tego w jakim chcesz isc kierunku. np kino europejskie albo amerykanskie :) )

 

no i literatura oraz złoty podział. troche trego jest na necie wiec polecam lekture :)

 

BTW, to jest ręczna animacja postaci czy mocap ? bo całkiem przyzwoita :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie sporo by tu mozna popoprawiać pod względem kadru. Przede wzystkim czesto są ujecia, gdzie po ruchu widać, że coś się dzieje, zmienia, ale nie ma żadnego obiektu, z którym postać wchodzi w interakcję. Nawet symbolicznego. otwierajace się drzwi, gonienie czegoś lub uciekanie przed czymś... Kadr z biegiem sugeruje gonienie. Pamiętaj, ze kamera to nie urządzenie: to oczy widza. To oczom widza masz pokazać to, co chcesz, by zobaczył. To, co chesz, by czuł, że widzi. kamerą możesz zasugerować szpiegoanie bohatera, symulując nia ruch głowy kogos, kto dyskretnie za nim podąża na przykład. Kamera zyje, kamera nie moze byc statyczna, gdy pokazujesz dynamiczny ruch, chyba, że masz jakiś określony jasno powód, by ją unieruchomić.

To trzeba czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności