ossa201 Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 Takie pytanie mam bo bardzo mnie to zastanawia. Mam sobie procesor jednordzeniowy z taktowaniem ok 2 GHz oraz procesor 4 rdzeniowy z takim samym taktowaniem. Jak to ma się do wydajności w czasie renderingu, czy rendering jest praktycznie 4 razy szybszy czy nie ?? Dodatkowo czy mając dwa takie procesory na płycie głównej wydajność w czasie renderingu wzrośnie o 8 razy ??
Marcin_ps Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 i tak i nie... dochodzi do tego zaleznosc procesor ( dodatkowo ilosc L2 ) -- do -- ilosc ramu ale ogolnie tyle razy szybszy bedzie ile rdzeni posiada
FF Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 tyle ile masz rdzeni, tyle kwadracików Ci renderuje na raz:)
Wafer Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 Ja również przyłączę sie do pytania, ale troche inaczej, jakie podzespoły są odpowiedzialne ze szybkosc renderingu? Wiadomo procek.. co jeszcze? Ram? Jesli tak to wielkie ma znaczenie, i czy przy 2800+ (2,2GHz) 1,5GB Ramu to wystarczająco.... no i czy karta graficzna ma na to też jakiś wpływ ? Pozdrawiam
SWRSC Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 procek i ram to dwa główne podzespoły odpowiedzialne za szybkość renderingu, oczywiście z przewagą procesora. Im więcej rdzeni tym szybciej. Większą ilość bucketów moża wykozystac w rozny sposob, np często zmniejszenie rozmiaru bucketa powoduje wzrost wydajności nawet o kilkadziesiat procent. Im więcej rdzeni tym większa różnica poprzez zmiane rozmiaru bucketów.
Wafer Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 Hmm takie troche odległe od mojego budrzetu pytanie, ale trochę mnie ciekawi, przy takim procku Core 2 Quad 4x2.4GHz ile potrzeba ramu? Czy będzie miało wpływ na szybkosci renderowania czy 2GB czy 4GB ramu ?
siwy Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 z tego co zauwazylem to ram ma wieksze znaczenie przy duzych scenach i duzej ilosci proxy w scenie, przy mniejszej ilosci poly w scenie czasy pewnie beda podobne.
piotrek Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 Na pewno- im wiecej ramu, tym szybciej Nie koniecznie. W pewnym momencie będziesz dodawał RAM'u, a prędkość renderingu nie wzrośnie, bo nie będzie prockowi potrzeba więcej pamięci. To oczywiście zależy od rozmiarów sceny, ilości obiektów i posiadanej już ilości RAMu ;) Karta graficzna w ogólnym przypadku nie ma wpływu na szubkość renderingu - jednostką obliczeniową podczas renderingu jest zwykle procesor centralny (CPU), a on nie dzieli się pracą z GPU.
Shogun 3D Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 Porządny GPU słuzy tylko po to, by duża scena nie cięła się we viewporcie. Tak, jak mówi Piotrek: za render odpowiada CPU. Ram ma tu o tyle znaczenie, ze duża scena wymaga dużo miejsca by procki mogły swobodnie pracować, zeby nie było zatorów w wymianie informacji pomiędzy nimi.
nihil Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Jestem tu nowy, więc: czołem wszystkim! Przyłączam się do pytania, ale w trochę innej kwestii, mianowicie jak to jest w przypadku renderingu sieciowego? Czy poszczególne komputery w sieci korzystają z mocy/wielkości swojego ramu? Czy może to jest tak, że komputer sterujący renderingiem powinien mieć mocny ram, a reszta nie musi?
hcpiter Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 reszta musi miec tyle ramu aby pociagnac scene bo podczas sieciowego renderingu wszystkie maszyny musza odpalic ta scene wiec jezeli scena potrzebuje 4GB a slavy maja po 2GB to ciezko bedzie ruszyc render :)
nihil Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 A toś mnie zmartwił. Przymierzam się do zbudowania domowej render farmy i miałem nadzieję obciąć trochę koszty ;)
kannu Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 serwus :) nihil - ale w czym problem ? i tak rendernody sa tansze niz glowna stacja. nie trzeba tak bardzo bdac o predkosci dyskow, nie potrzebujesz tam wypasionej karty graficznej, nie potrzeba monitora. Pamietaj, ze bardzo trudno maxem obciazyc ram . Tylko specyficzne sytuacje zabieraja wiecej niz 2 gb ramu. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
nihil Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Akurat w moim przypadku chodzi o lightwave, ale fakt, że i to pamięci za bardzo nie obciąża. No właśnie buduję takie stacje w bardzo okrojonych wersjach, powyciągałem jakieś stare dyski po 4-10 GB i inne sprzęty i miałem nadzieję, że mi wystarczą stare ramy. Swoją drogą zastanawiam się nad rozwiązaniem klastrowym, zdaje się, że to by znacznie przyspieszyło rendering...
Gordy Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 macie jakieś pojęcie jak sie buduje klastry od strony softwarowej?
nihil Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Jeśli chodzi o m$, to ponoć w windows server 2008 są jakieś spore ułatwienia, a jeśli chodzi o linuxa, to openMosix (chociaż ten projekt właśnie został zamknięty). Tu znajdziesz trochę informacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się