Napisano 1 Marzec 200817 l Takie pytanie mam bo bardzo mnie to zastanawia. Mam sobie procesor jednordzeniowy z taktowaniem ok 2 GHz oraz procesor 4 rdzeniowy z takim samym taktowaniem. Jak to ma się do wydajności w czasie renderingu, czy rendering jest praktycznie 4 razy szybszy czy nie ?? Dodatkowo czy mając dwa takie procesory na płycie głównej wydajność w czasie renderingu wzrośnie o 8 razy ??
Napisano 1 Marzec 200817 l i tak i nie... dochodzi do tego zaleznosc procesor ( dodatkowo ilosc L2 ) -- do -- ilosc ramu ale ogolnie tyle razy szybszy bedzie ile rdzeni posiada
Napisano 1 Marzec 200817 l Ja również przyłączę sie do pytania, ale troche inaczej, jakie podzespoły są odpowiedzialne ze szybkosc renderingu? Wiadomo procek.. co jeszcze? Ram? Jesli tak to wielkie ma znaczenie, i czy przy 2800+ (2,2GHz) 1,5GB Ramu to wystarczająco.... no i czy karta graficzna ma na to też jakiś wpływ ? Pozdrawiam
Napisano 1 Marzec 200817 l procek i ram to dwa główne podzespoły odpowiedzialne za szybkość renderingu, oczywiście z przewagą procesora. Im więcej rdzeni tym szybciej. Większą ilość bucketów moża wykozystac w rozny sposob, np często zmniejszenie rozmiaru bucketa powoduje wzrost wydajności nawet o kilkadziesiat procent. Im więcej rdzeni tym większa różnica poprzez zmiane rozmiaru bucketów.
Napisano 1 Marzec 200817 l Hmm takie troche odległe od mojego budrzetu pytanie, ale trochę mnie ciekawi, przy takim procku Core 2 Quad 4x2.4GHz ile potrzeba ramu? Czy będzie miało wpływ na szybkosci renderowania czy 2GB czy 4GB ramu ?
Napisano 1 Marzec 200817 l z tego co zauwazylem to ram ma wieksze znaczenie przy duzych scenach i duzej ilosci proxy w scenie, przy mniejszej ilosci poly w scenie czasy pewnie beda podobne.
Napisano 1 Marzec 200817 l Na pewno- im wiecej ramu, tym szybciej Nie koniecznie. W pewnym momencie będziesz dodawał RAM'u, a prędkość renderingu nie wzrośnie, bo nie będzie prockowi potrzeba więcej pamięci. To oczywiście zależy od rozmiarów sceny, ilości obiektów i posiadanej już ilości RAMu ;) Karta graficzna w ogólnym przypadku nie ma wpływu na szubkość renderingu - jednostką obliczeniową podczas renderingu jest zwykle procesor centralny (CPU), a on nie dzieli się pracą z GPU.
Napisano 1 Marzec 200817 l Porządny GPU słuzy tylko po to, by duża scena nie cięła się we viewporcie. Tak, jak mówi Piotrek: za render odpowiada CPU. Ram ma tu o tyle znaczenie, ze duża scena wymaga dużo miejsca by procki mogły swobodnie pracować, zeby nie było zatorów w wymianie informacji pomiędzy nimi.
Napisano 7 Marzec 200817 l Jestem tu nowy, więc: czołem wszystkim! Przyłączam się do pytania, ale w trochę innej kwestii, mianowicie jak to jest w przypadku renderingu sieciowego? Czy poszczególne komputery w sieci korzystają z mocy/wielkości swojego ramu? Czy może to jest tak, że komputer sterujący renderingiem powinien mieć mocny ram, a reszta nie musi?
Napisano 7 Marzec 200817 l reszta musi miec tyle ramu aby pociagnac scene bo podczas sieciowego renderingu wszystkie maszyny musza odpalic ta scene wiec jezeli scena potrzebuje 4GB a slavy maja po 2GB to ciezko bedzie ruszyc render :)
Napisano 7 Marzec 200817 l A toś mnie zmartwił. Przymierzam się do zbudowania domowej render farmy i miałem nadzieję obciąć trochę koszty ;)
Napisano 7 Marzec 200817 l serwus :) nihil - ale w czym problem ? i tak rendernody sa tansze niz glowna stacja. nie trzeba tak bardzo bdac o predkosci dyskow, nie potrzebujesz tam wypasionej karty graficznej, nie potrzeba monitora. Pamietaj, ze bardzo trudno maxem obciazyc ram . Tylko specyficzne sytuacje zabieraja wiecej niz 2 gb ramu. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 7 Marzec 200817 l Akurat w moim przypadku chodzi o lightwave, ale fakt, że i to pamięci za bardzo nie obciąża. No właśnie buduję takie stacje w bardzo okrojonych wersjach, powyciągałem jakieś stare dyski po 4-10 GB i inne sprzęty i miałem nadzieję, że mi wystarczą stare ramy. Swoją drogą zastanawiam się nad rozwiązaniem klastrowym, zdaje się, że to by znacznie przyspieszyło rendering...
Napisano 7 Marzec 200817 l Jeśli chodzi o m$, to ponoć w windows server 2008 są jakieś spore ułatwienia, a jeśli chodzi o linuxa, to openMosix (chociaż ten projekt właśnie został zamknięty). Tu znajdziesz trochę informacji.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto