Skocz do zawartości

Rdzenie itd. ??


ossa201

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie mam bo bardzo mnie to zastanawia. Mam sobie procesor jednordzeniowy z taktowaniem ok 2 GHz oraz procesor 4 rdzeniowy z takim samym taktowaniem. Jak to ma się do wydajności w czasie renderingu, czy rendering jest praktycznie 4 razy szybszy czy nie ?? Dodatkowo czy mając dwa takie procesory na płycie głównej wydajność w czasie renderingu wzrośnie o 8 razy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja również przyłączę sie do pytania, ale troche inaczej, jakie podzespoły są odpowiedzialne ze szybkosc renderingu? Wiadomo procek.. co jeszcze? Ram? Jesli tak to wielkie ma znaczenie, i czy przy 2800+ (2,2GHz) 1,5GB Ramu to wystarczająco.... no i czy karta graficzna ma na to też jakiś wpływ ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

procek i ram to dwa główne podzespoły odpowiedzialne za szybkość renderingu, oczywiście z przewagą procesora.

 

Im więcej rdzeni tym szybciej. Większą ilość bucketów moża wykozystac w rozny sposob, np często zmniejszenie rozmiaru bucketa powoduje wzrost wydajności nawet o kilkadziesiat procent. Im więcej rdzeni tym większa różnica poprzez zmiane rozmiaru bucketów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm takie troche odległe od mojego budrzetu pytanie, ale trochę mnie ciekawi, przy takim procku Core 2 Quad 4x2.4GHz ile potrzeba ramu? Czy będzie miało wpływ na szybkosci renderowania czy 2GB czy 4GB ramu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno- im wiecej ramu, tym szybciej

Nie koniecznie. W pewnym momencie będziesz dodawał RAM'u, a prędkość renderingu nie wzrośnie, bo nie będzie prockowi potrzeba więcej pamięci. To oczywiście zależy od rozmiarów sceny, ilości obiektów i posiadanej już ilości RAMu ;)

 

Karta graficzna w ogólnym przypadku nie ma wpływu na szubkość renderingu - jednostką obliczeniową podczas renderingu jest zwykle procesor centralny (CPU), a on nie dzieli się pracą z GPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządny GPU słuzy tylko po to, by duża scena nie cięła się we viewporcie. Tak, jak mówi Piotrek: za render odpowiada CPU. Ram ma tu o tyle znaczenie, ze duża scena wymaga dużo miejsca by procki mogły swobodnie pracować, zeby nie było zatorów w wymianie informacji pomiędzy nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy, więc: czołem wszystkim!

 

Przyłączam się do pytania, ale w trochę innej kwestii, mianowicie jak to jest w przypadku renderingu sieciowego? Czy poszczególne komputery w sieci korzystają z mocy/wielkości swojego ramu? Czy może to jest tak, że komputer sterujący renderingiem powinien mieć mocny ram, a reszta nie musi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

nihil - ale w czym problem ? i tak rendernody sa tansze niz glowna stacja.

nie trzeba tak bardzo bdac o predkosci dyskow, nie potrzebujesz tam wypasionej karty graficznej, nie potrzeba monitora. Pamietaj, ze bardzo trudno maxem obciazyc ram .

Tylko specyficzne sytuacje zabieraja wiecej niz 2 gb ramu.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w moim przypadku chodzi o lightwave, ale fakt, że i to pamięci za bardzo nie obciąża.

 

No właśnie buduję takie stacje w bardzo okrojonych wersjach, powyciągałem jakieś stare dyski po 4-10 GB i inne sprzęty i miałem nadzieję, że mi wystarczą stare ramy.

Swoją drogą zastanawiam się nad rozwiązaniem klastrowym, zdaje się, że to by znacznie przyspieszyło rendering...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o m$, to ponoć w windows server 2008 są jakieś spore ułatwienia, a jeśli chodzi o linuxa, to openMosix (chociaż ten projekt właśnie został zamknięty).

Tu znajdziesz trochę informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności