Skocz do zawartości

Texturowanie w mental ray


Hawk111

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem. Moje tekstury (robie za pomocą bitmap) zazwyczaj nie wychodzą czyto i realnie. Chciałbym się dowiedzieć:

Jeśli renderuje w mental rayu to na jakim materiale robić textury (jak narazie próbuje na zwykłym standard). Niewiem też jakie mapy są niezbędne do dobrego wyglądu textury SPECULAR DIFUSE BUMP i co jeszcze? Czytałem też coś o normal mapach ale w końcu nic się nie dowiedziałem. Do czego służą normal mapy?

Mam też pytanko: Skąd czerpać dobre textury i czy opłaca się kupić jakiś DVD/CD z texturami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tekstury to tekstury a materialy to inna bajka. Moze tak tekstury wchodza w sklad materialow lecz material to nie sama tekstura :P. Czy mental czy inny render to bez roznicy bo w kazdym raczej tekstury dzialaja na tej samej zasadzie. O ta czystosc to nie wiem o co dokladnie chodzi ale domyslam sie ze jest bardzo rozmyta (wtedy daj wartosc blur na minimum w parametrach tekstury) a jesli sie jakos dziwnie rozciaga to kwestia mapowania. Hmm nie wiem na jakim poziomie opanowales maxa i co doradzac bo jesli stawiasz pierwsze kroki to mentala mozesz sobie darowac. Warto najpierw zakumac inne podstawowe rzeczy a pozniej brac sie za hiper realistyczne rendery. Sprecyzuj konkretniej pytanie to moze cos odpowiem tez konkretniej :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ne evermotion jest coś o normal mapach http://www.evermotion.org/?unfold_exclusive=158&unfold=exclusive.

 

a z tymi teksturami, materiałami i mentalem miałem tą samą jazde, powiem ci tak - mental jest fajny ale trudny, zacznij od vraya jesli masz taką możliwość. jesli chodzi o zbiory tekstur to czesto dużo jest poprostu nie przydatnych w takim bundlu i to mnóstwo. tu na forum ludzie umieszczają dużo własnych tekstur, na początek w zupełności wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee polon nie namawiaj do zlego :] jak chce to niehc zaczyna od mentala i moze na lepsze mu to wyjdzie tylko o to sie rozchodzi ze jak zaczyna zabawe z 3d to nie powinien wogole glowy sobie renderami zaprzatac. Sam vray tez realnych obrazkow nie robi jak czlowiek podstaw nie znam odnosnie modelowania, mapowania itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jeszcze tylko jakie mapy są niezbędne zeby materiał dobrze wyglądał.

Jeśli chodzi o tą czystość to chodziło mi o to że są rozmyte i ,,plastikowe'' dużo im brakuje do tych które widze na renderach innych.

Za sobą mam książkę 3d studio max 9 ćwiczenia praktyczne pare tutoriali i wiele godzin kombinowania w ciemno z różnymi rzeczami.

Największe problemy mam właśnie z mapowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temporal, masz racje, uciekaj od renderów na początku, zabierz sie za modelowanie najlepiej, mi nikt takiej rady nie udzielił straciłem mnóstwo czasu. Zrobiłem pierwsze krzesła i stoły i zaczalem renderowac - pół roku sam mental dniami i nocami, nic z tego nie wyszło ale za to wyszedł nowy mental i juz troche straciłem, przeżuciłem sie na v i juz mentala nie pamietam a co modeling skills ucierpiał to ucierpiał, do dzisiaj te błędy mnie prześladują. pozatym jednak polecam przesiąść sie na vraya bo materiały są prostsze niż te mentalowe, pozatym mental i vray to tak troche jak linux i windows tylko może nie w takiej skali, mało który początkujacy sie chwyta tego trudniejszego poziomu na początku. i z całym szacunkiem ale "pare tutoriali" to troche za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. pierwsza taka moja uwaga to:

Nie baw sie mentalem w maxie o wersji mniejszej niz 9.0. w starszych wersjach jest on bardzo toporny w uzyciu, tzn chodzi o materialy. natomiast od wersji 9.0 jest uniwersalny maerial typu Arch&Design, ktory o niebo poprawia prace z mentalem. i z korym MUSISZ sie zaznajomc jesli chcesz pracowac w mentalu. bo ten material to obecnie standard.

 

2. natomiast druga sprawa, jesli chodzi o jakosc bitmapek.

podstawowym "slotem" do ktorem wrzuca sie bitmapy jest Diffuse (to tak na marginesie)

aby zwiekszyc jakosc wejsc do Rendering(F10)->Renderer i w panelu sampling ustaw np. min na 1 i max na 16, czas renderingu sie zwiekszy bo obraz jest dokladniej probkowany i bedzisz mial lepsza jakosc.

 

do nauki mentala proponuje ksiazke pt. "Rendering with mental ray" tylko ze droga i po angielsku mozna ja zamowic z internetowej ksiegrani clio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Już prubowałem z Arch&Design i do wizualizacji itd ok. Ale jak chce zrobić scenę 3d z brudnym materiałem to chyba użyję czego innego nie? Chyba że się mylę. Najlepiej polećcie jakieś tutki od teksturowania.

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności