Sebastian Ozga Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Witam Często pojawiają się tematy związane z modelowaniem (wycinaniem) otworów w obiektach i wadach Boolean. Przy okazji tworzenia jednej z moich prac postanowiłem opisać wykorzystanąprzez mnie technikę. To mój pierwszy tutorial, więc może nie być najlepszy. link: http://d3d12.usaupload.net/0wfwsjq8zci/1205481958/fae16d291fddab5690eb23a02341928a/Modelowanie_otworow.pdf 1
Robertus Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 jest to sposob ale czesto krawedzie nie sa idealne okragle i powstaja kanty i bugi po smoothowaniu. szczegolnie jesli przy krawedzi wystepuja trojkatne face'y. Z doswiadczenia powiem ze Max o wiele lepiej radzi sobie z wygladzaniem wielobokow niz "tri" wiec lepiej zostawic gdzie sie da nawet pieciokąty. u ciebie efekt mozna by poprawic mysle w nast. sposób: - w kroku z rysunku 12 zaznaczasz i kasujesz te polygony, następnie zaznaczasz wszystkie krawedzie otworu i skalujesz je minimalnie do srodka z "shift", potem tez z "shift" wciagasz je do srodka. bedzie mnie bugów na samych krawedziach bo beda one czyste i rowne. Mam nadzieje ze jasno opisalem bo niemam pod reka 3dmaxa ale mniej wiecej tak to robie.
Lis Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Oh my goodness. Aleś siatkę dowalił. Poly-Herezja
t0m3k Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 bardzo skomplikowana i czasochlonna metoda. osobiscie to chcialbym zobaczyc jak wyciac ladny otwor na kuli bo na plaskiej powierzchni jest latwo.
t0m3k Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 t0m3k na kuli otwór wycinaj inną kulą. chodzi Ci o boolean? jesli tak to jestem przeciwko jego uzywaniu i dla mnie to ostatecznosc. pozatym kula to tylko przyklad i interesuje mnie wycinanie ladnych otworow (okraglych i prostokatnych) na nierownych powierzchniach.
sanki Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 chodzi Ci o boolean? niekoniecznie. moze byc boolean, a moze byc nurbs. moze byc tez tak ze kula posluzy jako wskazówka gdzie mają być zrobione cięcia na siatce. kula nie jest nierowną powierzchnią, tylko zakrzywioną ;p
t0m3k Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 kula nie jest nierowną powierzchnią, tylko zakrzywioną ;p tomejto, tomato... :P wlasnie pracuje nad pewna technika wycinania okraglych otworow w ZAKRZYWIONYCH powierzchniach, jak zda egazmin to sie podziele :) a co do nurbs'ow to dla mnie czarna magia
lex Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 Wiem, że 2 lata minęły, ale może autor jest w stanie jeszcze raz wstawić tutorial na serwer? Mam taki problem, że chciałbym się dowiedzieć jak np. na płaskiej ścianie budynku wyciąć zaokrąglone okna narysowane splinami. Najlepiej hurtowo np. 20 okien na raz, a nie mozolnie jedno po drugim. Nie wiem czemu, ale jakoś strasznie mało jest tutoriali dotyczących modelowania budynków. Jeśli ktoś zna jakieś dobre tutki np. dotyczące modelowania np. kamienic szczegółowo z ozdobami, wież kościelnych itd itp. bardzo mocno proszę o przesłanie np. na PW linku czy czegoś. Z góry wielkie dzięki. Szukam i szukam czegoś i nie mogę znaleźć :/ ( może źle szukam :/ ) Z góry dzięki za pomoc i przepraszam jeśli źle zrobiłem odświeżając ten temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się