Napisano 16 Marzec 200817 l Chciałem sobie zrobić mur z widocznymi cegłami, a żeby pójść na skróty, załatwić to szybko mapą displacement. Ale nic z tego - efekt pod różnymi kątami wygląda cokolwiek dziwnie ;/ dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec? link do mapy: http://i28.tinypic.com/24v6rm0.gif i do efektu: http://i28.tinypic.com/25ox4qp.jpg
Napisano 16 Marzec 200817 l A jaki materiał? Jak standard to może siatka obiektu jest nierówno rozłożona. Spróbuj bardziej zagęścić siatkę i sprawdź czy efekt będzie się różnił od tego co teraz. Możesz też spróbować użyć materiału mental raya bo jego disp sam zagęszcza siatkę na czas renderowania.
Napisano 16 Marzec 200817 l Najważniejsze jaki renderer - jeżeli scanline to nie zawracajsobie głowy displacementem dla cegieł. Szybciej wyjdzie ręczne ich zrobienie.
Napisano 16 Marzec 200817 l Autor @Zbychowaty Przecież wrzuciłem... @Hynol Oczywiście że MentalRay, scanline w ogóle nie renderuje displacementu. @Tomala Nie jestem pewien co się powinno ustawić w materiale mental ray (ustawiłem tam pod displacement swoją mapę cegiełki, ale ani tak, ani na domyślnych ustawieniach nie widać w ogóle obiektu). Kiedy zwiększyłem liczbę poly to było znacznie ładniej, nie było takiego rozmazanego brzydactwa :D Możesz mi jeszcze proszę objaśnić ten materiał mentalray? Edit: Dzięki wielkie za wszystko :)
Napisano 16 Marzec 200817 l Na końcu pierwszej części tego tutka jest opisane jak w mentalu ustawić displacement w jego materiale: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383 A jak dobrać min/max height dla mapy disp to sobie sprawdzisz dodając do obiektu mod displace i tam zaznacz opcję luminance center i use existing mapping i pobaw się parametrem strenght i takie wartości jak strenght ustaw dla min/max height w opcjach height map displacement.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto