Skocz do zawartości

Przygotowanie szkieletu postaci do animacji


Gość grzesiek-gg

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesiek-gg

Witam!

Jestem na etapie przygotowania szkieletu do animacji.

Do głowy za pomocą kontrolera LooAt przypisałem uchwyt.

Co mam teraz zrobić aby uchwyt otrzymywał się w stałej odlegości od głowy gdy przesuwany jest szkielet postaci?

Za pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość grzesiek-gg

No nie bo mi sie cały szkielet rozwali to trzeba zrobić w jakiś inny sposób wydaje mi się że za pomocą jakiegoś kontrolera tylko jakiego i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy, że stworzysz na podłodze taki lokator dla postaci... może być jakiś spline.. kółko albo kawadracik.. .albo cokolwiek... i ten lokator będzie służył do ustalania pozycji postaci w scenie... linkujesz do niego biodra postaci.. no i look at. Innym wyjściem jest bezpośredni link do bioder.

Możliwości jest sporo... zależy jak ma się głowa zachowywać względem koprusu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek-gg

Właśnie chcę uniknąć tego lokatora dla postaci ponieważ np. dla gdy bym chciał zrobić chodząca po scenie postać to musiał bym najpierw zrobić cykl chodu w miejscu a dopiero potem przesuwać cala postać a to mi nie odpowiada.

Wiec jak można ten problem rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uno... Kto ci kaze animowac globala? Nie musisz wcale animowac wlakcycla w miejscu jak ci to nie odpowiada.

 

Duo... LookAt do glowy to jedno z najgorszych rozwiazan, bardzo nie poreczne. Jak linkowac to tylko do kontrolera bioder lub klatki piersiowej. Lepszym i najczesciej stosowanym rozwiazaniem, jest poprostu zrobienia kontrolera nad glowa i przypisanie glowy do jego orientacji.. z przelacznikiem wplywu rotacji klatki piersiowej na niego. Sciiagnij sobie pare darmiowych riggow i podparz jak tam jest wszystko rozwiazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie prawisz Super_OkO... takie są właśnie najczęstsze rozwiązania.. no i trafne. Ale jeśli chcesz kombinować po swojemu grzesiek, to droga wolna... tylko nie zdziw się, jak będzie się źle animowało... lepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz już taki setup zastosować, to ustawić jakiś marker przed głową ludka.. ustawić pivot tego markera w miejscu obrotu głowy i to spiąć, aby kręcąc markerem obracać głowę... czyli podobne rozwiązanie jak sugeruje Super_oko... a czy sobie helperka nad głową czy przed głową umieścisz to już Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności