Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nawet nie wiem jak to nazwać więc proszę modów żeby mnie upomnieli jakby co.

Zrobiłem sobie prosty rigg dłoni z boxów połączonych hierarchią ale kiedy obracam boxy będące końcami palców to się one dziwnie rozciągają.

Jak zrobię unlink to rotacja nie powoduje żadnego rozciągania boxa a jak znowu połączę go z resztą palca to dalej się to dzieje. O co kaman? Próbowałem już robić różne rzeczy ale nic nie pomaga może ktoś też miał taki problem i będzie wiedział co jest nie tak.

Załączam obrazek, koniuszek środkowego palca pokazuje jak powinien wyglądać box po obróceniu bez zniekształceń(obrócony bez połączenia z resztą) reszta koniuszków jest dziwnie rozciągnięta.

faecbb5c2bc4fbb2.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czemu tak się robi nie wiem, (nie udało mi się odtworzyć sytuacji).

Obejść możesz chyba robiąc kości (bone), i linkując boxy do poszczególnych kości. Wtedy jak obrócisz kością to box pójdzie razem z nią.

 

Czy boxy są osobnymi obiektami?

W jaki sposób stworzyłeś hierrachię? Select and Link? U mnie jakby działa dobrze.

Napisano

Pojawialy sie juz takie problemy, takz z koscmi.

 

Tylko nie pamietam co bylo powodem... sterownik graficzny? chyba nie. moze jakis kontroler rotacji niewlasciwy?

Napisano

Aha jeszcze powiedz czy skalowałeś niektóre boxy albo całość? Jeśli tak to spróbuj reset x-form.

Napisano
  • Autor

Ania dzięki za odpowiedź boxy są oddzielnymi obiektami, każdy ma ustawiony pivot na krawędzi tak żeby się zginały jak palce i połączone są hierarchią w ten sposób że koniuszek palca jest zlinkowany do jego środkowej kości ta do tej trzeciej a ona do dłoni(tego największego boxa) ta do nadgarstka który jest już zwykłą kością itd.

A z tym żeby zlinkować boxy do kości to powinno wypalić, zaraz spróbuję, bo cały dzień walczyłem ze skinem i chciałbym zachować efekty tych zmagań.

 

Edit:

Reset xform nie pomaga ale ten pomysł ze zlinkowaniem boxów do kości się sprawdził a nie mogę zrobić nowego rigga bo ten jest już prawie zeskinowany.

 

Reanimator sterownik graficzny nie wpływa chyba na fizyczne skalowanie obiektów może jedynie powodować błędy w wyświetlaniu obrazu. Ale jakaś przyczyna musi być i chciałbym się dowiedzieć o co z tym chodzi więc jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę piszcie.

Napisano

Takie buraki wyskakują mi zazwyczaj przy linkowaniu połączonym z przeskalowanymi obiektami. Wydaje mi się, że resetxform nie pomoże jeśli nie rozlinkujesz ich i wtedy reset i dopiero link na nowo. Ale to prawda lepiej będzie je podpiąć do kości. Wszak od tego są:)

Napisano
  • Autor

DaveBorck dobrze mówisz, skalowałem te boxy żeby szybciej dopasować je do palców i to było powodem tego problemu. Dopiero po rozlinkowaniu trzech kolejnych boxów składających się na palca, resecie x form i ponownym zlinkowaniu wszystko zaczęło działać chociaż i tak muszę podpiąć to pod boxy bo przez te kombinację zniszczyłem trochę skina i siatkę.

Dzięki za szybką pomoc, Ania repa nie mogę dać ale dam jak będę mógł

Napisano

Szybko wam poszło. Problem znany i sie bardzo często powtarza. Skala w maxie sie potrafi popiepszyć nawet nie bardzo ją ruszając. Popełniłem sobie taki skrypcik i przy szkieletowaniu w maxie zauważyłem, że nawet często używam, to zarzucam.

Robi to co Tomala zrobił ręcznie teraz.

Napisano

To jest jakaś paranoja. Kiedyś przez to o mało nie osiwiałem.

Hrydek, co z tym skryptem, nie zauważyłem żeby działał, jaki max?

 

A jak resetuje xform dla rozlinkowanych kości to mi pivot local ustawia w pozycji do world, szlag mnie trafi zaraz.

 

Jest na to jakaś sensowna solucja?

Napisano

Co sie stało sie? :)

 

Resetowanie xforma dla rozlinkowanych kości ustawi ich pivoty w globalnym zerze, tak jak piszesz, wszstko ok. A z tego co wiem, to chcesz im wyresetować skale. Czyli odparentuj ustaw ręcznie skale na 0 i przyparentuj na nowo.

 

Skrypt to robi. Nie testowałem dla odlinkowanych kości. Mase razy tego użwałem swego czasu i robiło bezbłędnie. Jak nie dasz rady, to daj te kości to zobacze co nie halo.

Napisano

A myslalem ze tylko ja mam taki problem :P No coz chyba to podstawowy blad maxa i trzeba sobie radzic roznymi obejsciami no coz moze w max 4200 wrescie to poprawia albo w ostatecznosci zmienia tylko ikonke :P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności