Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nawet nie wiem jak to nazwać więc proszę modów żeby mnie upomnieli jakby co.

Zrobiłem sobie prosty rigg dłoni z boxów połączonych hierarchią ale kiedy obracam boxy będące końcami palców to się one dziwnie rozciągają.

Jak zrobię unlink to rotacja nie powoduje żadnego rozciągania boxa a jak znowu połączę go z resztą palca to dalej się to dzieje. O co kaman? Próbowałem już robić różne rzeczy ale nic nie pomaga może ktoś też miał taki problem i będzie wiedział co jest nie tak.

Załączam obrazek, koniuszek środkowego palca pokazuje jak powinien wyglądać box po obróceniu bez zniekształceń(obrócony bez połączenia z resztą) reszta koniuszków jest dziwnie rozciągnięta.

faecbb5c2bc4fbb2.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czemu tak się robi nie wiem, (nie udało mi się odtworzyć sytuacji).

Obejść możesz chyba robiąc kości (bone), i linkując boxy do poszczególnych kości. Wtedy jak obrócisz kością to box pójdzie razem z nią.

 

Czy boxy są osobnymi obiektami?

W jaki sposób stworzyłeś hierrachię? Select and Link? U mnie jakby działa dobrze.

Napisano

Ania dzięki za odpowiedź boxy są oddzielnymi obiektami, każdy ma ustawiony pivot na krawędzi tak żeby się zginały jak palce i połączone są hierarchią w ten sposób że koniuszek palca jest zlinkowany do jego środkowej kości ta do tej trzeciej a ona do dłoni(tego największego boxa) ta do nadgarstka który jest już zwykłą kością itd.

A z tym żeby zlinkować boxy do kości to powinno wypalić, zaraz spróbuję, bo cały dzień walczyłem ze skinem i chciałbym zachować efekty tych zmagań.

 

Edit:

Reset xform nie pomaga ale ten pomysł ze zlinkowaniem boxów do kości się sprawdził a nie mogę zrobić nowego rigga bo ten jest już prawie zeskinowany.

 

Reanimator sterownik graficzny nie wpływa chyba na fizyczne skalowanie obiektów może jedynie powodować błędy w wyświetlaniu obrazu. Ale jakaś przyczyna musi być i chciałbym się dowiedzieć o co z tym chodzi więc jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę piszcie.

Napisano

Takie buraki wyskakują mi zazwyczaj przy linkowaniu połączonym z przeskalowanymi obiektami. Wydaje mi się, że resetxform nie pomoże jeśli nie rozlinkujesz ich i wtedy reset i dopiero link na nowo. Ale to prawda lepiej będzie je podpiąć do kości. Wszak od tego są:)

  • Like 1
Napisano

DaveBorck dobrze mówisz, skalowałem te boxy żeby szybciej dopasować je do palców i to było powodem tego problemu. Dopiero po rozlinkowaniu trzech kolejnych boxów składających się na palca, resecie x form i ponownym zlinkowaniu wszystko zaczęło działać chociaż i tak muszę podpiąć to pod boxy bo przez te kombinację zniszczyłem trochę skina i siatkę.

Dzięki za szybką pomoc, Ania repa nie mogę dać ale dam jak będę mógł

Napisano

Szybko wam poszło. Problem znany i sie bardzo często powtarza. Skala w maxie sie potrafi popiepszyć nawet nie bardzo ją ruszając. Popełniłem sobie taki skrypcik i przy szkieletowaniu w maxie zauważyłem, że nawet często używam, to zarzucam.

Robi to co Tomala zrobił ręcznie teraz.

  • Like 1
Napisano

To jest jakaś paranoja. Kiedyś przez to o mało nie osiwiałem.

Hrydek, co z tym skryptem, nie zauważyłem żeby działał, jaki max?

 

A jak resetuje xform dla rozlinkowanych kości to mi pivot local ustawia w pozycji do world, szlag mnie trafi zaraz.

 

Jest na to jakaś sensowna solucja?

Napisano

Co sie stało sie? :)

 

Resetowanie xforma dla rozlinkowanych kości ustawi ich pivoty w globalnym zerze, tak jak piszesz, wszstko ok. A z tego co wiem, to chcesz im wyresetować skale. Czyli odparentuj ustaw ręcznie skale na 0 i przyparentuj na nowo.

 

Skrypt to robi. Nie testowałem dla odlinkowanych kości. Mase razy tego użwałem swego czasu i robiło bezbłędnie. Jak nie dasz rady, to daj te kości to zobacze co nie halo.

Napisano

A myslalem ze tylko ja mam taki problem :P No coz chyba to podstawowy blad maxa i trzeba sobie radzic roznymi obejsciami no coz moze w max 4200 wrescie to poprawia albo w ostatecznosci zmienia tylko ikonke :P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności