Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Nawet nie wiem jak to nazwać więc proszę modów żeby mnie upomnieli jakby co. Zrobiłem sobie prosty rigg dłoni z boxów połączonych hierarchią ale kiedy obracam boxy będące końcami palców to się one dziwnie rozciągają. Jak zrobię unlink to rotacja nie powoduje żadnego rozciągania boxa a jak znowu połączę go z resztą palca to dalej się to dzieje. O co kaman? Próbowałem już robić różne rzeczy ale nic nie pomaga może ktoś też miał taki problem i będzie wiedział co jest nie tak. Załączam obrazek, koniuszek środkowego palca pokazuje jak powinien wyglądać box po obróceniu bez zniekształceń(obrócony bez połączenia z resztą) reszta koniuszków jest dziwnie rozciągnięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Czemu tak się robi nie wiem, (nie udało mi się odtworzyć sytuacji). Obejść możesz chyba robiąc kości (bone), i linkując boxy do poszczególnych kości. Wtedy jak obrócisz kością to box pójdzie razem z nią. Czy boxy są osobnymi obiektami? W jaki sposób stworzyłeś hierrachię? Select and Link? U mnie jakby działa dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Pojawialy sie juz takie problemy, takz z koscmi. Tylko nie pamietam co bylo powodem... sterownik graficzny? chyba nie. moze jakis kontroler rotacji niewlasciwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Aha jeszcze powiedz czy skalowałeś niektóre boxy albo całość? Jeśli tak to spróbuj reset x-form. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Autor Share Napisano 25 Marzec 2008 Ania dzięki za odpowiedź boxy są oddzielnymi obiektami, każdy ma ustawiony pivot na krawędzi tak żeby się zginały jak palce i połączone są hierarchią w ten sposób że koniuszek palca jest zlinkowany do jego środkowej kości ta do tej trzeciej a ona do dłoni(tego największego boxa) ta do nadgarstka który jest już zwykłą kością itd. A z tym żeby zlinkować boxy do kości to powinno wypalić, zaraz spróbuję, bo cały dzień walczyłem ze skinem i chciałbym zachować efekty tych zmagań. Edit: Reset xform nie pomaga ale ten pomysł ze zlinkowaniem boxów do kości się sprawdził a nie mogę zrobić nowego rigga bo ten jest już prawie zeskinowany. Reanimator sterownik graficzny nie wpływa chyba na fizyczne skalowanie obiektów może jedynie powodować błędy w wyświetlaniu obrazu. Ale jakaś przyczyna musi być i chciałbym się dowiedzieć o co z tym chodzi więc jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę piszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Takie buraki wyskakują mi zazwyczaj przy linkowaniu połączonym z przeskalowanymi obiektami. Wydaje mi się, że resetxform nie pomoże jeśli nie rozlinkujesz ich i wtedy reset i dopiero link na nowo. Ale to prawda lepiej będzie je podpiąć do kości. Wszak od tego są:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Autor Share Napisano 25 Marzec 2008 DaveBorck dobrze mówisz, skalowałem te boxy żeby szybciej dopasować je do palców i to było powodem tego problemu. Dopiero po rozlinkowaniu trzech kolejnych boxów składających się na palca, resecie x form i ponownym zlinkowaniu wszystko zaczęło działać chociaż i tak muszę podpiąć to pod boxy bo przez te kombinację zniszczyłem trochę skina i siatkę. Dzięki za szybką pomoc, Ania repa nie mogę dać ale dam jak będę mógł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hrydek Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Szybko wam poszło. Problem znany i sie bardzo często powtarza. Skala w maxie sie potrafi popiepszyć nawet nie bardzo ją ruszając. Popełniłem sobie taki skrypcik i przy szkieletowaniu w maxie zauważyłem, że nawet często używam, to zarzucam. Robi to co Tomala zrobił ręcznie teraz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 20 Czerwiec 2008 Share Napisano 20 Czerwiec 2008 To jest jakaś paranoja. Kiedyś przez to o mało nie osiwiałem. Hrydek, co z tym skryptem, nie zauważyłem żeby działał, jaki max? A jak resetuje xform dla rozlinkowanych kości to mi pivot local ustawia w pozycji do world, szlag mnie trafi zaraz. Jest na to jakaś sensowna solucja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hrydek Napisano 20 Czerwiec 2008 Share Napisano 20 Czerwiec 2008 Co sie stało sie? :) Resetowanie xforma dla rozlinkowanych kości ustawi ich pivoty w globalnym zerze, tak jak piszesz, wszstko ok. A z tego co wiem, to chcesz im wyresetować skale. Czyli odparentuj ustaw ręcznie skale na 0 i przyparentuj na nowo. Skrypt to robi. Nie testowałem dla odlinkowanych kości. Mase razy tego użwałem swego czasu i robiło bezbłędnie. Jak nie dasz rady, to daj te kości to zobacze co nie halo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 20 Czerwiec 2008 Share Napisano 20 Czerwiec 2008 A myslalem ze tylko ja mam taki problem :P No coz chyba to podstawowy blad maxa i trzeba sobie radzic roznymi obejsciami no coz moze w max 4200 wrescie to poprawia albo w ostatecznosci zmienia tylko ikonke :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się