Loopik Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Wymodelowałem taki oto zegarek własnego projektu (inspirowany oczywiście realnymi modelami). Model uważam za skończony, materiały też mam już w zamyśle. Zastanawiam się nad oświetleniem, ustawieniem itd. Sugestie mile widziane.
krzyhhh Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 szczerze.. jest słaby ,ale rozumiem że dopiero zaczynasz. -wygląda strasznie płasko jak by po nim walec przejechał -czy nie zapomniałeś przypadkiem o texturach!! datownik.. itp.. ? -dopracował bym materiał srebra.. dodaj mu refleksów.. poczytaj o HDRI i GI -takie gąbeczki zawsze fajnie wyglądają jak mają w diffuse mareriał falloff - dodaj delikatnego bumpa -popraw światło... i włącz cienie! pozdrawiam
QbisieQ Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 Przecież on nie ma textur jeszcze... a modelik nie jest zły. Jak będą texturki to może fajnie wyglądać :)
Loopik Napisano 29 Marzec 2008 Autor Napisano 29 Marzec 2008 Dzięki za wszystkie uwagi Więc może od początku: - siatkę wrzucę w najbliższym czasie przy okazji kolejnych updatów... - Napisałem, że model jest skończony, ale praca nadal jest w dziale WIP, więc jak słusznie zauważyliście nie ma ani światła, ani tekstur ani całej reszty, więc cierpliwości, jestem w trakcie... krzyhhh--> być może wygląda płasko, zasadniczo miał być płaski, ale z braku cieni i "roboczego" ujęcia na razie może to kiepsko wyglądać, zapraszam do ponownego wglądu w tej kwestii w późniejszej "fazie" pracy. Jutro będzie napewno update... z niektórymi sharedami Pozdrawiam :-)
Temporal Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 Eee tam narzekani modelik jest calkiem spoko a ze to surowy model to nie moze wygladac super hiper realistycznie bez shaderow i GI. Czekam na kolejny up.
Loopik Napisano 30 Marzec 2008 Autor Napisano 30 Marzec 2008 Wrzucam kolejne rendery - TESTOWE Materiału w sumie skończyłem, czekam na ewentualne uwagi. Drugi obrazek jest z szybką, trochę mi ten render nie odpowiada, nie wiem czy to ze względu na kiepską mapkę hdri czy coś z materiałem (arch & design - glass - MR)
Pablo Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 Oswietl go inaczej albo zmniejsz te cienie bo przez to wyglada on straszenie plaski jak to napisal krzyhh, i zastanow sie nad jakims konkretnym kadrem, a wracajac do modelingu, na branzolecie przydaly by sie jakeis smooth grupy. pozdr
Loopik Napisano 31 Marzec 2008 Autor Napisano 31 Marzec 2008 Dzięki za uwagi. Pablo --> Oświetlenie i kadr są kompletnie robocze, te rendery powstały dla testu materiałów. Co do bransolety to zastanawiam się co masz na myśli, bo te przetłoczenia nie chciałbym żeby jakoś bardzo się odróżniały, one miały być tą samą powierzchnią tylko lekko przetłoczoną, chyba że masz coś innego na myśli to daj znać co konkretnie proponujesz.
Pablo Napisano 31 Marzec 2008 Napisano 31 Marzec 2008 Jak dla mnie moglbys juz ustawic kadr, bo przy kazdym ruchu kamery material juz sie bedzie inaczej zachowywal (inaczej sie bedzie rozchodzilo swiatlo itd), co do branzolety chodzi mi o ten element, wedlug mnie powinna byc ostrzejsza krawedz, a poza tym to chyba tam ostro z siatka namotales bo jakies bledy sa. pozdr
Loopik Napisano 31 Marzec 2008 Autor Napisano 31 Marzec 2008 Coś chyba faktycznei namotałem, choć już nie mam siły się męczyć z tym zegarkiem, postaram się uniknąć tych błędów przy następnym projekcie. Co do ujęcia to w sumie słuszna uwaga, ustawię jeszcze światło i będę kombinował z ujęciem, może uda mi się coś ciekawego z tego zrobić.
heaven Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 ten niebieski niepasuje do srebrnego :/ taki dziwny material tego zegarka.
hkropinski Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 sam model fajny, czekam najakis konkretny render:) pozdarwiam
QbisieQ Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 ogólnie spoko ale cały materiał pod szybką jak dla mnie do d.... ten niebieski jak już wspomniano nijak się ma do reszty, czerwony zresztą też....a przynajmniej nie taki, ew może pasowałby jakiś metalic czy coś w tym stylu. Sam model fajny, materiał tej gąbki nawet nawet, sreberko do dopracowania. Pozdro !
Matrixus17 Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 nom taki się wydaje pod szybką jak dla dziecka, przedszkolaka :PP ale na to też jest popyt :PP wg mnie to taka budowa zegarka dobrze znana i powszechnie stosowana, tzn pełno tego u zegarmistrza :PP
Loopik Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Napisano 1 Kwiecień 2008 Dzięki za uwagi!!! Co do koloru niebieskiego... hmm, widziałem Swatch'a z niebieską tarczą, poza tym tam jest taki fajny anizotropic zrobiony tyle że coś na tym renderze nie wyszedł, a bez niego wygląda faktycznie do d... . Obudowa też jest anizo, pseudo szlif. Aktualnie męczę się żeby to wszystko było widać :P Co do samego modelu, to nie mogę powiedzieć że design tego zegarka to jakiś mój wymarzony model... to była raczej improwizacja, dla ćwiczeń. W najbliższym czasie postaram się wrzucić coś bliższego końcowemu ujęciu.
Loopik Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Napisano 1 Kwiecień 2008 w czym to renderujesz ? Max - Mental Ray
Loopik Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Napisano 7 Kwiecień 2008 Pomocy! Jestem w kropce. Próbowałem zrenderować moje "dzieło" tylko to trochę niemożliwe. Rozczielczość 600x800 (portret) Final Gather - high - 2 bounce 3 światła powierzchniowe mr - każde 20x20 sampli jedno światło - spot background - mapka hdri filtr - mitchel - sample 4/16 max refleksy/refrakcje - 10/10 Bez tekstur i materiałów robi mi to ok 1,5h, lub mniej (nie pamiętam dokładnie) Włączam materiały i po uwaga.... 30h mam 70%, nie mogłem dłużej kompa zostawić i przerwałem. Jakiś obłęd. W materiałach z rozmytym odbiciem czyli w większości materiałów zegarka mam ustawione 200 sampli, z mniejszymi wartościami mam ziarno którego nie chcę. Nie jestem jednak pewny czy to przez to, bo w miejscach np. na opakowaniu, gdzie jest zupełnie zwykły, standardowy shader bez bajerów, tam też bardzo długo się zatrzymuje. Mam procka 1,6 core duo, 2GB RAM Help.
Horus Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Ja tak mialem, jak postawilem sobie obiekt na straaaasznie duzym plane. Moze w tym rzecz?
Loopik Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 Ja mam malutkie podłoże. Światła powierzchniowe mi strasznie zwalniają, a co ciekawe Mental Ray nie umie zrobić normalnego światła z cieniem powierzchniowym. Musi być światło powierzchniowe. Ale doszedłem do czegoś: Jak renderuję bez świateł, to jest znośnie, i da się coś zrobić. Cienie renderuję osobno też w przyzwoitym czasie. Później wrzucę te puzzle które zrobię i poskładam.
Pablo Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 A ja znam na to odpowiedz :) - przesiadz sie na Vray'a :) pozdr
Loopik Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 He he, no to mi pomogłeś ;) Ale kusisz... kusisz...
Loopik Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Ok, wrzucam moje próby finalnego obrazka. Czekam na opinie. Pozdr
heaven Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 no no no :) po tym jak wszedlem ostatni raz widze tu zmiany duze :) zajebisty material ten przy zegarach :) i to czerwone tez :) podoba mi sie :)
Wilku3d Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 świetny zegarek, a jak już go zrobisz w realu to chetnie kupie
Loopik Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 bez przesady co do samej pracy, model okropny :) materiałami wszystkiego nie podciągniesz Dzięki za szczerość:) Co do modelu samego zegarka to wiem że nie jest super designerski, ale nie o to w nim chodziło. To raczej miała być raczej pracka 3d/2d w ramach ćwiczeń i sprawdzenia pewnych rzeczy. Chyba że chodzi o model jako bryłę 3d ?
Loopik Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 i design i wykonanie kiszka :) moim zdaniem, jeśli sie uczysz to nie wymyślaj zegarka, tylko zrób istniejący model, będziesz mógł sie skopić na modelowaniu. Chętnie jakieś sugestie usłyszę co tutaj jest nie tak, chciałbym wiedzieć żeby na przyszłość nie popełniać błędu. Tylko nie pisz że wszystko ;)
Loopik Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 Lukasz_Stanek --> Nie wiem czy widziałeś ten ostatni obrazek, bo chyba mi gdzieś na imageshack wsysneło (tzn. bez niebieskiej tarczy)
Loopik Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 1. To nie było wcale na szybcika z cylindra, model który pokazałeś jako przykład właśnie tak wygląda, nawet jakby bez przestawiania czegokolwiek w cylindrze. 2. Niedługo postaram się niedługo wrzucić finalny obrazek, to wtedy zapraszam, bo jeżeli nie widziałeś ostatniej wersji (pracuje nad naprawą tego faktu) to nie widzę sensu debaty. Model nie jest wspaniały, rozumiem że Ci się nie podoba i szanuję to. Starałem się uzyskać dobry efekt końcowy na który przyjdzie jeszcze pora, nie skupiać się tylko na modelu. Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się