Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Zegarek


Loopik

Rekomendowane odpowiedzi

Wymodelowałem taki oto zegarek własnego projektu (inspirowany oczywiście realnymi modelami). Model uważam za skończony, materiały też mam już w zamyśle. Zastanawiam się nad oświetleniem, ustawieniem itd. Sugestie mile widziane.

 

watch3ja5.jpg

 

watch2wt2.jpg

 

 

watch1ky2.jpg

 

IMG%5DIMG%5D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

szczerze.. jest słaby ,ale rozumiem że dopiero zaczynasz.

-wygląda strasznie płasko jak by po nim walec przejechał

-czy nie zapomniałeś przypadkiem o texturach!! datownik.. itp.. ?

-dopracował bym materiał srebra.. dodaj mu refleksów.. poczytaj o HDRI i GI

-takie gąbeczki zawsze fajnie wyglądają jak mają w diffuse mareriał falloff

- dodaj delikatnego bumpa

-popraw światło... i włącz cienie!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi

 

Więc może od początku:

- siatkę wrzucę w najbliższym czasie przy okazji kolejnych updatów...

- Napisałem, że model jest skończony, ale praca nadal jest w dziale WIP, więc jak słusznie zauważyliście nie ma ani światła, ani tekstur ani całej reszty, więc cierpliwości, jestem w trakcie...

 

krzyhhh--> być może wygląda płasko, zasadniczo miał być płaski, ale z braku cieni i "roboczego" ujęcia na razie może to kiepsko wyglądać, zapraszam do ponownego wglądu w tej kwestii w późniejszej "fazie" pracy.

 

Jutro będzie napewno update... z niektórymi sharedami

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kolejne rendery - TESTOWE

Materiału w sumie skończyłem, czekam na ewentualne uwagi.

Drugi obrazek jest z szybką, trochę mi ten render nie odpowiada, nie wiem czy to ze względu na kiepską mapkę hdri czy coś z materiałem (arch & design - glass - MR)

 

test6uc6.jpg

 

test7pb1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oswietl go inaczej albo zmniejsz te cienie bo przez to wyglada on straszenie plaski jak to napisal krzyhh, i zastanow sie nad jakims konkretnym kadrem, a wracajac do modelingu, na branzolecie przydaly by sie jakeis smooth grupy.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi.

 

Pablo --> Oświetlenie i kadr są kompletnie robocze, te rendery powstały dla testu materiałów. Co do bransolety to zastanawiam się co masz na myśli, bo te przetłoczenia nie chciałbym żeby jakoś bardzo się odróżniały, one miały być tą samą powierzchnią tylko lekko przetłoczoną, chyba że masz coś innego na myśli to daj znać co konkretnie proponujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie moglbys juz ustawic kadr, bo przy kazdym ruchu kamery material juz sie bedzie inaczej zachowywal (inaczej sie bedzie rozchodzilo swiatlo itd),

co do branzolety chodzi mi o ten element, wedlug mnie powinna byc ostrzejsza krawedz, a poza tym to chyba tam ostro z siatka namotales bo jakies bledy sa.

 

pozdr

 

test7pb1nc3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba faktycznei namotałem, choć już nie mam siły się męczyć z tym zegarkiem, postaram się uniknąć tych błędów przy następnym projekcie.

 

Co do ujęcia to w sumie słuszna uwaga, ustawię jeszcze światło i będę kombinował z ujęciem, może uda mi się coś ciekawego z tego zrobić.

 

wire2yp3.jpg

 

wire1kt7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie spoko ale cały materiał pod szybką jak dla mnie do d.... ten niebieski jak już wspomniano nijak się ma do reszty, czerwony zresztą też....a przynajmniej nie taki, ew może pasowałby jakiś metalic czy coś w tym stylu. Sam model fajny, materiał tej gąbki nawet nawet, sreberko do dopracowania.

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi!!!

 

Co do koloru niebieskiego... hmm, widziałem Swatch'a z niebieską tarczą, poza tym tam jest taki fajny anizotropic zrobiony tyle że coś na tym renderze nie wyszedł, a bez niego wygląda faktycznie do d... . Obudowa też jest anizo, pseudo szlif.

Aktualnie męczę się żeby to wszystko było widać :P

 

Co do samego modelu, to nie mogę powiedzieć że design tego zegarka to jakiś mój wymarzony model... to była raczej improwizacja, dla ćwiczeń.

 

W najbliższym czasie postaram się wrzucić coś bliższego końcowemu ujęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy!

 

Jestem w kropce. Próbowałem zrenderować moje "dzieło" tylko to trochę niemożliwe.

Rozczielczość 600x800 (portret)

Final Gather - high - 2 bounce

3 światła powierzchniowe mr - każde 20x20 sampli

jedno światło - spot

background - mapka hdri

filtr - mitchel - sample 4/16

max refleksy/refrakcje - 10/10

 

Bez tekstur i materiałów robi mi to ok 1,5h, lub mniej (nie pamiętam dokładnie)

 

Włączam materiały i po uwaga.... 30h mam 70%, nie mogłem dłużej kompa zostawić i przerwałem. Jakiś obłęd.

W materiałach z rozmytym odbiciem czyli w większości materiałów zegarka mam ustawione 200 sampli, z mniejszymi wartościami mam ziarno którego nie chcę. Nie jestem jednak pewny czy to przez to, bo w miejscach np. na opakowaniu, gdzie jest zupełnie zwykły, standardowy shader bez bajerów, tam też bardzo długo się zatrzymuje.

 

Mam procka 1,6 core duo, 2GB RAM

 

Help.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam malutkie podłoże. Światła powierzchniowe mi strasznie zwalniają, a co ciekawe Mental Ray nie umie zrobić normalnego światła z cieniem powierzchniowym. Musi być światło powierzchniowe.

Ale doszedłem do czegoś:

Jak renderuję bez świateł, to jest znośnie, i da się coś zrobić.

Cienie renderuję osobno też w przyzwoitym czasie. Później wrzucę te puzzle które zrobię i poskładam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady

 

 

co do samej pracy, model okropny :)

materiałami wszystkiego nie podciągniesz

 

 

 

Dzięki za szczerość:)

Co do modelu samego zegarka to wiem że nie jest super designerski, ale nie o to w nim chodziło. To raczej miała być raczej pracka 3d/2d w ramach ćwiczeń i sprawdzenia pewnych rzeczy.

Chyba że chodzi o model jako bryłę 3d ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i design i wykonanie kiszka :)

 

moim zdaniem, jeśli sie uczysz to nie wymyślaj zegarka, tylko zrób istniejący model, będziesz mógł sie skopić na modelowaniu.

 

 

 

Chętnie jakieś sugestie usłyszę co tutaj jest nie tak, chciałbym wiedzieć żeby na przyszłość nie popełniać błędu.

Tylko nie pisz że wszystko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To nie było wcale na szybcika z cylindra, model który pokazałeś jako przykład właśnie tak wygląda, nawet jakby bez przestawiania czegokolwiek w cylindrze.

2. Niedługo postaram się niedługo wrzucić finalny obrazek, to wtedy zapraszam, bo jeżeli nie widziałeś ostatniej wersji (pracuje nad naprawą tego faktu) to nie widzę sensu debaty.

Model nie jest wspaniały, rozumiem że Ci się nie podoba i szanuję to. Starałem się uzyskać dobry efekt końcowy na który przyjdzie jeszcze pora, nie skupiać się tylko na modelu.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności