Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak sobie zaczęłam rzeźbić ostatnio jedną scenkę, w ramach nauki oświetlania/mapowania... 2 rzeczy, które spędzają mi sen z powiek i chwilowo nie mogę sobie z nimi poradzić, to szary bleeding na suficie i marna jakość drewna na podłodze... zastanawiam się, czy to drugie może być zależne od rozdzielczości renderingu (max robiłam w800x600), czy też kompletnie kopię coś w ustawieniach materiału...

bardzo proszę o jakieś sugestie/rady ;)

 

http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM3.jpg

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tą szarością na suficie to zdaje mi sie że zależy od dobrego oświetlenia. podłodze dalbym może troche polysku(chyba) daj rendery z różnych ujęć to się coś bardziej zobaczy. Ja dopiero też zaczynam modelować w 3d. powodzenia w dalszej pracy:)

Napisano

bardzo możliwe, chwilowo robię szybkie prevki na light cache, bo mi irr map zżerało za dużo czasu... podłoga już poprawiona, wystarczyło zmienić image sampler na fixed :) połysku faktycznie może by się przydało, ale nie chcę się bawić w odbicia dopóki podstawowe parametry map i światła nie będą zadowalające... postaram się wieczorem coś wrzucić jeszcze...

 

a, i jeszcze może napiszę cokolwiek o ustawieniach na tym pierwszym renderze:

wyłączone refl/refr w global switches

GI na on,

satur. 0.6

primary bounces mult.3 - irr. map

secondary qmc

AA był na adaptive subdivision, filter: catmull-rom

color mapping exponential, z zaznaczonym sub-pixel mapping i clamp output, bright multiplier na 0.5

i w zasadzie tyle - co do oświetlenia - chwilowo tylko 2 vraylighty w oknach.

Napisano

Lorilay - a zobacz czy przypadkiem jak byś nadał overite material na podłogę i najał mu jaśniejszy kolor w zakładce GI, czy to może załatwi problem z sufitem. Co do oświetlenia proponuje Camere Vraya i vray suna, nie zapominajmy też o enviromencie, to podstawa. Zobacz jak z tymi ustawieniami będzie hulało oświetlenie.

 

TheCapo... weź sie zlituj... i jak chcesz jeszcze coś dopisać, a nikt nie napisał niżej posta, to edytuj tego którego masz! nikt nie daje tutaj medali za ilość postów :)

 

Pozdro.

Napisano

na sufit i ściany można dać override material. spróbuj wyrenderzyć to primary - irr a secondary light cache. i w częśći Color mapping dać reinhard (ew. exponential). poza tym to warto czasem zobaczyć czy vray sun nie będzie dobrze robił scenki + physical camera (troszkę skomplikowane ale efekty są czasem bardzo fajne). image sampler zobacz też adaptive dmc. pracuj także nad teksturkami :)

Napisano

The capo - z ujęciami popróbuję ;)

Mortom - dawałam override mtl na podłogę i biały w GI ale niewiele to zmieniło (no, może troszkę), ale popróbuję jeszcze :) Kamera vraya jest, pozmieniane iso (na 300) i shutter speed na 10.0

Przy vraysunie zostawiać vraylighty?

heaven - mogę, ale to jest substytut tego co chcę osiągnąć ;P

Trosiek - spróbuję na irr + light cache, color mapping jest na exponential :) teksturki już lepsze powoli

 

no nic, biorę się za vraysuna i environment... ;)

dzięki wielkie za rady :)

Napisano

Lorilay- sprobuj to co trosiek pisał. poza tym ja nie uzywam do wnętrz vray sun. Vray plane moim zdaniem jest wystarczajacy +direct czasem jak chce sie promienie słonca. Mogła byś luknąć w tutorial Evermotion o interiorach chyba ze juz patrzyłaś. ogolnie ładnie ale troche za ciemno jednak.

Napisano

trochę popróbowałam... efekty poniżej;)

zmiana z vraylightów na vraysun, multip. chyba 0,2, iso200, shutter speed 10 troszkę przepalone... (light cache+light cache)

 

http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM4.jpg

 

tutaj dark multiplier na 2,0, GI saturation na 1,0 z 0,6 reszta b.z. (nadal light cache + light cache)

 

http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM5.jpg

 

i na koniec irr map + light cache

 

http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM6.jpg

 

w zasadzie nie jest źle chyba, trochę mnie martwi podłoga, która zaczyna być zbyt jasna...

Napisano

griogriob - thx, reflectu nie ma jeszcze wcale :) tzn jest tylko na metalu...

wkurza mnie to rozmycie światłem kanapy i fotela na dalszym planie... co by można z tym zrobić?...

 

edit:

dorzuciłam refleksy :) zaczyna wyglądać ładnie :D

na skórze są za mocne i dają efekt plastikowości, ale przy następnym previe to zmodyfikuję...

HM9cam3_refl.jpg

Napisano

no obrócić by można, ale z 2 strony cienie się tu ładnie rzeźbią ;)

kanapy... ja tam je lubię ;) zmienię jak znajdę/wymodeluję coś ciekawego...

a projekt le corbusiera ;)

Napisano

Tak sie zastanawiam jaki jest sens renderować ledwo rozpoczętą scenkę. Wymodeluj całość i bierz się za materiały (renderuj na niskich ustawieniach) następnie shading i final render. Wypracuj sobie workflow, bez tego proces tworzenia/modelowani sceny wydłuża sie nie miłosiernie.

 

Co do samej sceny. Modele ok, zwłaszcza lampy. Materiały mocno słabo, parkiet nie naturalny, przy takim glosie za mocny bump. Skóra na zestawie też zostawia wiele do życzenia, odbicia powinny być bardziej zblurowane i "porozciągane". Oświetlenie poprawnie ale da sie to zrobić ciekawiej. Nie wiem czy używasz fizycznej kamery vray'a, jeśli nie to przyjrzyj jej sie.

Napisano

heaven - zmiana parametru reflection w materiale v-rayowskim z czarnego na ciut jaśniejszy :)

Fargate - czy wszystko musi mieć sens?;)

a tak co do shadingu - masz na myśli światła jako takie czy cienie, czy jeszcze coś innego?

Mnie jakoś wygodniej najpierw ustawić światła, a dopiero potem wrzucać materiały (może kwestia niedopracowania ich jeszcze, nie mam sprawdzonych, dopiero je ogarniam)

workflow - to jeszcze długa droga... tak myślę...

 

co do sceny - bardzo mi miło ;) szczególnie, że lampy robiłam własnoręcznie.

Materiały - cóż.. still learning. Parkiet mi się podoba, może rzeczywiście ten bump wyłazi nadmiernie, zmieni się. Skóra - to to wiem... skórę jeszcze będę rzeźbić, pewnie na podstawie tut. z evermotion (bodajże)...

Oświetlenie - ciekawiej jak? Używam physical cam, przyglądam się jej, ale najwyraźniej powinnam oprócz przyglądania się coś o niej bardziej poczytać ;)

Napisano

Chodzi mi o to ze ustawiasz sobie jakieś światełko (vraysun) i ustawiasz kombinacje irr + lc, irr na low i mała ilość sampli powiedzmy 30, lc tez niski 200, 300. Zaczynasz ustawiać materiały testujesz sobie na takich ustawieniach, dochodzisz do momentu kiedy wszystko sie zgrywa i wtedy ustawiasz lepszy shading irr+lc lub inna kombinacje, ja jadę qmc+lc (dłużej to trwa) robisz render i wprowadzasz (wtedy już niewielkie) poprawki. I jest git :D

Napisano

trosiek - thx :) lampy jeszcze sprawdzę, ale wg mnie są ok. kubki nie lewitują... tzn sprawdzałam i stoją na stole ;) serio jest takie wrażenie?

carloss - nad refl. popracuję.

Fargate - dzięki wielkie... postaram się to ogarnąć... najpierw jednak lektura bardzo dokładna vrayowskiego helpa, bo jednak trochę się gubię w ustawieniach...

a vrayowska camera ma na szczęście dużo wspólnego z aparatem foto ;) z którym ja na szczęście również mam dużo wspólnego...

jeden obrazeczek z dziś, od jutra skupię się na domodelowaniu całej reszty, a potem dalsze renderki :)

HM11.jpg

Napisano

NIe lewituja, na pewno.

 

Scenka ok, tylko ta podloga...dopiero co umyta?:)

Tekstura na stole hmm poprawilbym ją, poza tym cos nie tak jeszcze z oswietleniem, spojrz na kanape i fotel na 2 planie...w rogach prawie nie widac modelu tylko sie zlewa w jeden kolor (moze uzyc lekko VrayDirt?). Lampy...czemu tak nisko? reasumujac, jak na kobiete dobrze Ci idzie, powodzenia :)

 

pozdr

Napisano

dawaj dla reflceto jakiego glossa bo wiekszosc powierchni napewno nie zachowuje sie jak lustro ;]. Shading tez przydalby sie troche lepszy ale i tak dobrze ci idzie.

Napisano

To co ja juz nie moge sobie popisać:) dobra juz sie postaram tak nie pisać.:)

POZDRO DLA WSZYSTKICH:)

Fajnie nawet wygladają te lampy ale ja tez myśle że są za nisko:) ale ogólnie jest Supcio:)

Napisano

trosiek - bo stoją w cieniu ;)

Pablo - jak na kobietę ;) no ładnie :-P anyway - dziękuję ;)

co do kanapy z tyłu - wiem, że się tam rozmywa i też mi się to nie podoba... vray dirt powiadasz...

temporal - thx ;) staram się...

 

chwilowo - eksperymenty ze światłem (i wysokością lamp hehe):

 

3-1.jpg

4-1.jpg

5-1.jpg

6-1.jpg

Napisano

Powiadam :)

 

Te lampy..qrcze skad Ty je wytrzasnelas? :D jak dla mnie to ni 5 ni w 9 :) nie iwem jakby za duze itd. ale spoko moge nie imec gustu :) jak juz to pozostajke przy ostatniej wersji.

 

pozdr

Napisano

jak powiadasz to poeksperymentuję... ;)

lampy? prosto z ikei :D mnie się podobają i nie wyemigrują ;) za duże może faktycznie trochę są (tzn. większe ciut niż oryginalne), ale mnie to jakoś nie przeszkadza...

 

przy ostatniej wersji czego - światełka?

Napisano

kubki sprawiaja wrazenie ze lewituja . i takie dziwne sa. pozatym fajnie.

 

i te lampy .. nieboj sie je podniesc wyzej :P przynajmniej glowa o nie niezachaczysz :P

Napisano

siatlo ladne ! Nadaj materialy i modeli wiecej to wtedy bedzie co poprawiac bo przewaznie testowanie swiatla na bialych scenach nie ma sensu bo pozniej inne kolory beda wyskakiwaly rozne kolory itp :p

Napisano

Wiec tak troche poradze:

-ustaw color mapping na expentional i pobaw sie wartosciami multipiler bright i dark by rozjasniac badz sciemniac ciemne miejsca itp oraz nie miec tego chamskiego efetku lineranej skali

- dac wyzszy parametry w silnikach liczaczych GI wiec jesli wybralas gdzies irradiance map to daj wyzszy preset badz wiekszy parametr sudvision hempishar czy jakos tak :P

- w materiale podlogi tak wiekszego glossa bo cos nie widzi mi sie taki lustrzany parkiecik zazwyczaj taki material ma bardziej rozmyte odbicia

Napisano
Wiec tak troche poradze:

-ustaw color mapping na expentional i pobaw sie wartosciami multipiler bright i dark by rozjasniac badz sciemniac ciemne miejsca itp oraz nie miec tego chamskiego efetku lineranej skali

- dac wyzszy parametry w silnikach liczaczych GI wiec jesli wybralas gdzies irradiance map to daj wyzszy preset badz wiekszy parametr sudvision hempishar czy jakos tak :P

- w materiale podlogi tak wiekszego glossa bo cos nie widzi mi sie taki lustrzany parkiecik zazwyczaj taki material ma bardziej rozmyte odbicia

 

EDIT: znowu ta sofa moglaby miec jakiegos malego reflecta

Napisano

temporal - thx :-)

co masz na myśli pisząc chamski efekt linearnej skali? ;)

resztę zaraz będę testować, mnie się taki błyszczący ten parkiet podoba całkiem, a z parkietami jako takimi różnie bywa, zależy czy lakierowany (i czym) czy olejowany np ;P

a co do refl sofy to właśnie zauważyłam że go niet ;) poprawi się zaraz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności