Napisano 2 Kwiecień 200816 l Tak sobie zaczęłam rzeźbić ostatnio jedną scenkę, w ramach nauki oświetlania/mapowania... 2 rzeczy, które spędzają mi sen z powiek i chwilowo nie mogę sobie z nimi poradzić, to szary bleeding na suficie i marna jakość drewna na podłodze... zastanawiam się, czy to drugie może być zależne od rozdzielczości renderingu (max robiłam w800x600), czy też kompletnie kopię coś w ustawieniach materiału... bardzo proszę o jakieś sugestie/rady ;) http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM3.jpg
Napisano 2 Kwiecień 200816 l z tą szarością na suficie to zdaje mi sie że zależy od dobrego oświetlenia. podłodze dalbym może troche polysku(chyba) daj rendery z różnych ujęć to się coś bardziej zobaczy. Ja dopiero też zaczynam modelować w 3d. powodzenia w dalszej pracy:)
Napisano 2 Kwiecień 200816 l Autor bardzo możliwe, chwilowo robię szybkie prevki na light cache, bo mi irr map zżerało za dużo czasu... podłoga już poprawiona, wystarczyło zmienić image sampler na fixed :) połysku faktycznie może by się przydało, ale nie chcę się bawić w odbicia dopóki podstawowe parametry map i światła nie będą zadowalające... postaram się wieczorem coś wrzucić jeszcze... a, i jeszcze może napiszę cokolwiek o ustawieniach na tym pierwszym renderze: wyłączone refl/refr w global switches GI na on, satur. 0.6 primary bounces mult.3 - irr. map secondary qmc AA był na adaptive subdivision, filter: catmull-rom color mapping exponential, z zaznaczonym sub-pixel mapping i clamp output, bright multiplier na 0.5 i w zasadzie tyle - co do oświetlenia - chwilowo tylko 2 vraylighty w oknach.
Napisano 2 Kwiecień 200816 l No to dobrze. Ja tez dopiero zaczynam. Sam robie swój pkój. Tylko mieszkam w bursie i robie dopiero w weekendy. Powodzenia
Napisano 2 Kwiecień 200816 l Tez mam troche ciezki dostęp do neta więc nie zawsze mam czas dawać komentarze lub czytać te które mi by się przydały:)
Napisano 2 Kwiecień 200816 l Lorilay - a zobacz czy przypadkiem jak byś nadał overite material na podłogę i najał mu jaśniejszy kolor w zakładce GI, czy to może załatwi problem z sufitem. Co do oświetlenia proponuje Camere Vraya i vray suna, nie zapominajmy też o enviromencie, to podstawa. Zobacz jak z tymi ustawieniami będzie hulało oświetlenie. TheCapo... weź sie zlituj... i jak chcesz jeszcze coś dopisać, a nikt nie napisał niżej posta, to edytuj tego którego masz! nikt nie daje tutaj medali za ilość postów :) Pozdro.
Napisano 2 Kwiecień 200816 l heh :P racja Mortom, The Capo pojechal z tymi postami :P hehe a ten sufit to mozesz zawsze sobie w photoshopie rozjasnic... :)
Napisano 2 Kwiecień 200816 l na sufit i ściany można dać override material. spróbuj wyrenderzyć to primary - irr a secondary light cache. i w częśći Color mapping dać reinhard (ew. exponential). poza tym to warto czasem zobaczyć czy vray sun nie będzie dobrze robił scenki + physical camera (troszkę skomplikowane ale efekty są czasem bardzo fajne). image sampler zobacz też adaptive dmc. pracuj także nad teksturkami :)
Napisano 2 Kwiecień 200816 l Autor The capo - z ujęciami popróbuję ;) Mortom - dawałam override mtl na podłogę i biały w GI ale niewiele to zmieniło (no, może troszkę), ale popróbuję jeszcze :) Kamera vraya jest, pozmieniane iso (na 300) i shutter speed na 10.0 Przy vraysunie zostawiać vraylighty? heaven - mogę, ale to jest substytut tego co chcę osiągnąć ;P Trosiek - spróbuję na irr + light cache, color mapping jest na exponential :) teksturki już lepsze powoli no nic, biorę się za vraysuna i environment... ;) dzięki wielkie za rady :)
Napisano 2 Kwiecień 200816 l Lorilay- sprobuj to co trosiek pisał. poza tym ja nie uzywam do wnętrz vray sun. Vray plane moim zdaniem jest wystarczajacy +direct czasem jak chce sie promienie słonca. Mogła byś luknąć w tutorial Evermotion o interiorach chyba ze juz patrzyłaś. ogolnie ładnie ale troche za ciemno jednak.
Napisano 2 Kwiecień 200816 l Autor trochę popróbowałam... efekty poniżej;) zmiana z vraylightów na vraysun, multip. chyba 0,2, iso200, shutter speed 10 troszkę przepalone... (light cache+light cache) http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM4.jpg tutaj dark multiplier na 2,0, GI saturation na 1,0 z 0,6 reszta b.z. (nadal light cache + light cache) http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM5.jpg i na koniec irr map + light cache http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM6.jpg w zasadzie nie jest źle chyba, trochę mnie martwi podłoga, która zaczyna być zbyt jasna...
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor tylko sun walczę, walczę ;) i znowu mały update: http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM7.jpg chwilowo walczę z modelowaniem lampy ;P edit: i już z lampami ;) ok, mocowanie trzeba poprawić, ale to później ;) http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM8.jpg
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor 2 nowe ;) i z 2 kamerki - tu wylazła marna jakość drewna na stoliku i na półkach z lewej...
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor jakoś tak mi pasują nisko ;) pomyślę nad tym chwilowo jeszcze jedno ujęcie, jutro postaram się ogarnąć kominek...
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor griogriob - thx, reflectu nie ma jeszcze wcale :) tzn jest tylko na metalu... wkurza mnie to rozmycie światłem kanapy i fotela na dalszym planie... co by można z tym zrobić?... edit: dorzuciłam refleksy :) zaczyna wyglądać ładnie :D na skórze są za mocne i dają efekt plastikowości, ale przy następnym previe to zmodyfikuję...
Napisano 4 Kwiecień 200816 l mozna obrocic swiatlo ;) albo zmienic kanapy bo te z archicada mi sie opatrzyly... choc projekt bodajze van der rohe...
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Autor no obrócić by można, ale z 2 strony cienie się tu ładnie rzeźbią ;) kanapy... ja tam je lubię ;) zmienię jak znajdę/wymodeluję coś ciekawego... a projekt le corbusiera ;)
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Lorilay - co ustawiles w materiale/ teksturze ze masz takie zajebiste odbicia ? pokazesz ? jestem ciekaw :) jestem pod wrazeniem
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Tak sie zastanawiam jaki jest sens renderować ledwo rozpoczętą scenkę. Wymodeluj całość i bierz się za materiały (renderuj na niskich ustawieniach) następnie shading i final render. Wypracuj sobie workflow, bez tego proces tworzenia/modelowani sceny wydłuża sie nie miłosiernie. Co do samej sceny. Modele ok, zwłaszcza lampy. Materiały mocno słabo, parkiet nie naturalny, przy takim glosie za mocny bump. Skóra na zestawie też zostawia wiele do życzenia, odbicia powinny być bardziej zblurowane i "porozciągane". Oświetlenie poprawnie ale da sie to zrobić ciekawiej. Nie wiem czy używasz fizycznej kamery vray'a, jeśli nie to przyjrzyj jej sie.
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Autor heaven - zmiana parametru reflection w materiale v-rayowskim z czarnego na ciut jaśniejszy :) Fargate - czy wszystko musi mieć sens?;) a tak co do shadingu - masz na myśli światła jako takie czy cienie, czy jeszcze coś innego? Mnie jakoś wygodniej najpierw ustawić światła, a dopiero potem wrzucać materiały (może kwestia niedopracowania ich jeszcze, nie mam sprawdzonych, dopiero je ogarniam) workflow - to jeszcze długa droga... tak myślę... co do sceny - bardzo mi miło ;) szczególnie, że lampy robiłam własnoręcznie. Materiały - cóż.. still learning. Parkiet mi się podoba, może rzeczywiście ten bump wyłazi nadmiernie, zmieni się. Skóra - to to wiem... skórę jeszcze będę rzeźbić, pewnie na podstawie tut. z evermotion (bodajże)... Oświetlenie - ciekawiej jak? Używam physical cam, przyglądam się jej, ale najwyraźniej powinnam oprócz przyglądania się coś o niej bardziej poczytać ;)
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Chodzi mi o to ze ustawiasz sobie jakieś światełko (vraysun) i ustawiasz kombinacje irr + lc, irr na low i mała ilość sampli powiedzmy 30, lc tez niski 200, 300. Zaczynasz ustawiać materiały testujesz sobie na takich ustawieniach, dochodzisz do momentu kiedy wszystko sie zgrywa i wtedy ustawiasz lepszy shading irr+lc lub inna kombinacje, ja jadę qmc+lc (dłużej to trwa) robisz render i wprowadzasz (wtedy już niewielkie) poprawki. I jest git :D
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor trosiek - thx :) lampy jeszcze sprawdzę, ale wg mnie są ok. kubki nie lewitują... tzn sprawdzałam i stoją na stole ;) serio jest takie wrażenie? carloss - nad refl. popracuję. Fargate - dzięki wielkie... postaram się to ogarnąć... najpierw jednak lektura bardzo dokładna vrayowskiego helpa, bo jednak trochę się gubię w ustawieniach... a vrayowska camera ma na szczęście dużo wspólnego z aparatem foto ;) z którym ja na szczęście również mam dużo wspólnego... jeden obrazeczek z dziś, od jutra skupię się na domodelowaniu całej reszty, a potem dalsze renderki :)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l kubki lewitują dlatego, że nie ma pod nimi cienia. naprawdę nie widzisz że wyglądają tak jakby wisiały w powietrzu? ;)
Napisano 6 Kwiecień 200816 l NIe lewituja, na pewno. Scenka ok, tylko ta podloga...dopiero co umyta?:) Tekstura na stole hmm poprawilbym ją, poza tym cos nie tak jeszcze z oswietleniem, spojrz na kanape i fotel na 2 planie...w rogach prawie nie widac modelu tylko sie zlewa w jeden kolor (moze uzyc lekko VrayDirt?). Lampy...czemu tak nisko? reasumujac, jak na kobiete dobrze Ci idzie, powodzenia :) pozdr
Napisano 6 Kwiecień 200816 l dawaj dla reflceto jakiego glossa bo wiekszosc powierchni napewno nie zachowuje sie jak lustro ;]. Shading tez przydalby sie troche lepszy ale i tak dobrze ci idzie.
Napisano 6 Kwiecień 200816 l To co ja juz nie moge sobie popisać:) dobra juz sie postaram tak nie pisać.:) POZDRO DLA WSZYSTKICH:) Fajnie nawet wygladają te lampy ale ja tez myśle że są za nisko:) ale ogólnie jest Supcio:)
Napisano 9 Kwiecień 200816 l Autor trosiek - bo stoją w cieniu ;) Pablo - jak na kobietę ;) no ładnie :-P anyway - dziękuję ;) co do kanapy z tyłu - wiem, że się tam rozmywa i też mi się to nie podoba... vray dirt powiadasz... temporal - thx ;) staram się... chwilowo - eksperymenty ze światłem (i wysokością lamp hehe):
Napisano 9 Kwiecień 200816 l Powiadam :) Te lampy..qrcze skad Ty je wytrzasnelas? :D jak dla mnie to ni 5 ni w 9 :) nie iwem jakby za duze itd. ale spoko moge nie imec gustu :) jak juz to pozostajke przy ostatniej wersji. pozdr
Napisano 9 Kwiecień 200816 l Autor jak powiadasz to poeksperymentuję... ;) lampy? prosto z ikei :D mnie się podobają i nie wyemigrują ;) za duże może faktycznie trochę są (tzn. większe ciut niż oryginalne), ale mnie to jakoś nie przeszkadza... przy ostatniej wersji czego - światełka?
Napisano 9 Kwiecień 200816 l kubki sprawiaja wrazenie ze lewituja . i takie dziwne sa. pozatym fajnie. i te lampy .. nieboj sie je podniesc wyzej :P przynajmniej glowa o nie niezachaczysz :P
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Nie lewituja :) Lampy za duże odwracają uwagę od reszty sceny, daj mniejsze troszeczkę.
Napisano 10 Kwiecień 200816 l Autor pytanie - jak poprawić ;) cały czas eksperymentuję ze światłem...
Napisano 10 Kwiecień 200816 l siatlo ladne ! Nadaj materialy i modeli wiecej to wtedy bedzie co poprawiac bo przewaznie testowanie swiatla na bialych scenach nie ma sensu bo pozniej inne kolory beda wyskakiwaly rozne kolory itp :p
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Autor oki doki, mały update, w międzyczasie posypało mi się coś w scenie i musiałam wrócić do wcześniejszej wersji... nadal światło mnie nie satysfakcjonuje + powrócił ciemny sufit, no ale to jakoś poprawię w najbliższym czasie... http://i19.photobucket.com/albums/b199/lorilay/HM2-1.jpg
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Wiec tak troche poradze: -ustaw color mapping na expentional i pobaw sie wartosciami multipiler bright i dark by rozjasniac badz sciemniac ciemne miejsca itp oraz nie miec tego chamskiego efetku lineranej skali - dac wyzszy parametry w silnikach liczaczych GI wiec jesli wybralas gdzies irradiance map to daj wyzszy preset badz wiekszy parametr sudvision hempishar czy jakos tak :P - w materiale podlogi tak wiekszego glossa bo cos nie widzi mi sie taki lustrzany parkiecik zazwyczaj taki material ma bardziej rozmyte odbicia
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Wiec tak troche poradze: -ustaw color mapping na expentional i pobaw sie wartosciami multipiler bright i dark by rozjasniac badz sciemniac ciemne miejsca itp oraz nie miec tego chamskiego efetku lineranej skali - dac wyzszy parametry w silnikach liczaczych GI wiec jesli wybralas gdzies irradiance map to daj wyzszy preset badz wiekszy parametr sudvision hempishar czy jakos tak :P - w materiale podlogi tak wiekszego glossa bo cos nie widzi mi sie taki lustrzany parkiecik zazwyczaj taki material ma bardziej rozmyte odbicia EDIT: znowu ta sofa moglaby miec jakiegos malego reflecta
Napisano 17 Kwiecień 200816 l Autor temporal - thx :-) co masz na myśli pisząc chamski efekt linearnej skali? ;) resztę zaraz będę testować, mnie się taki błyszczący ten parkiet podoba całkiem, a z parkietami jako takimi różnie bywa, zależy czy lakierowany (i czym) czy olejowany np ;P a co do refl sofy to właśnie zauważyłam że go niet ;) poprawi się zaraz...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto