Gość BiX Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Witam! ......Akcja dzieje się w 3ds 2008. Oto prosta byle jaka scenka na której chciałbym ustawić w końcu dobrze vraya. http://img225.imageshack.us/img225/69/37415449ob4.jpg Czas a jakość pozostaje wiele do życzenia... Wiele się już namęczyłem lecz nadal nie mam pojęcia jak ustawić światła (na tej scenie jest jedno duże vraylight nad tym wszystkim) oraz vraya by osiągnąć jakiś ładny efekt. Żeby był wyraźny, dobrze oświetlony itd. Pomożecie coś zdziałać? Oto ustawienia na teraz: http://img218.imageshack.us/img218/8846/vrayxo8.jpg (czyli nic nie ma oprócz włączonego GI (LC oraz BF) i zmienieniu subdivs. Zacznijmy od 0 :D Tak więc co włączyć/wyłączyć by osiagnąć jakiś dobry render? Proszę bo na prawdę się już dużo namęczyłem i o ile dobre rendery wychodziły to w pomieszczeniu już jest problem..
JunioR Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 nie wiem ale, wylacz default light, AA- fixed na 4, filter catmul, GI lc np 0.75, BF 1.0 Co do swiatel to proponuje pokazac gdzie sa zrodla swiatla, przy scianach spoty, tam gdzie lampy w suficie, tam dac vraylighty. Dodaj shadery, jakis lekko swiecace screeny monitorow(chyba ze maja byc wylaczone). A ogolnie to trudno cos wiecej napisac jak sie nie widzi calej sceny i zrodel swiatla.
Gość BiX Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Ustawiłem tak jak powiedziałeś, dodałem 4 światła pod sufitem z multiper 30 każdy. http://img138.imageshack.us/img138/3054/lightim9.jpg A jak zniwelować to: (tutaj wchodzi w grę jakość cieni?) http://img219.imageshack.us/img219/8686/18277842bn5.jpg p.s Czym różnią się poszczególne typy aa? Dzięki :)
hcpiter Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Typy aa roznia sie miedzy soba tym ze jedne szybciej dzialaja a drugie wolniej ale jakosc jest lepsza :) Najlepiej poeksperymentowac z roznymi typami ustawien danego filtru AA. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_image_sampler.htm To powinno troszke pomoc :)
Gość BiX Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 hcpiter - dzięki wielkie za wyjaśnienie na czym to polega i zapodanie linkiem (luksus dla mnie :D ) bo łatwiej pojąc wtedy :) Pozdrawiam!
Gość BiX Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Color Mapping jest standardowo ustawiony na linear.. :) A który byłby najlepszy?? Zrobiłem trzema pierwszymi: linear, exponential, hsv exponential i suma sumarą dużej róznicy nie widać :P
polon Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 ustaw gamma corection, i gamma zmien na 2,2 wtedy obraz zrobi ci się biały, dlatego ze masz swiatła za jasne, swiatła ustaw na 1 anie 30 jak masz, vraysuna jak masz to daj na 0,03 powiedzmy a jak nie to nie ;), zobaczysz jak to tobie wyjdzie i jak powiesz lepsze, jasne to potem ci powiem jeszcze co i jak
Gość BiX Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 VraySun nie ma :) Ok światła zmieniłem na 1 każdy i gamma corection i na 2 też jest. Wyszło troszkę ciemno. Ale to już można podkręcić ta gamme. Jednak ten render jest hmm po prostu się zlewają te monitory z biurkiem, ścianami itd. http://img81.imageshack.us/img81/37/lalaab4.jpg Aha bo jest jeszcze kamera vrayphysicial.. Ona też ma trochę do gadania z ISO... Teraz jest ustawione na 200. Ale tu masz ustawienia rendera na teraz oraz ustawienia kamery (z nią też sobie nie zbyt radzę): Kamera: http://img291.imageshack.us/img291/2301/camne6.jpg Render: http://img229.imageshack.us/img229/6803/vraysetttttingsjc0.jpg I widok z viewporta jak sa swiatla i jak jest kamerka ustawiona w scenie: http://img229.imageshack.us/img229/4263/viewak8.jpg P.S Jakieś takie powstają przy renderze "plamy" - nie wiem jak to nazwać. Jak się tego pozbyć? Chodzi mi o to: http://img229.imageshack.us/img229/6524/lala1ca0.png Sorry, że rzucam tyloma screenami ale już nie wiem co się przyda więc lepiej dać więcej niż mniej :)
hcpiter Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 polon yyy jaki jest sens ustawiania renderu z gamma 2.2 i obnizaniem swiatel do 1 ? Nie lepiej dac dla color mappingu exponentinal albo reinhard z burn na 0.2 i wszystko pod kontrola ? ?
Gość BiX Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Spróbuje i tak. Ale jak w końcu najlepiej? Żeby jakość była w miarę i czas renderu również? Taki do animacji najlepiej. Już sam nie wiem... :) IRR+LC = ładniejszy render, bardziej wyraźny może trochę szum jest nie zbyt ale no czas renderu wydłużył się aż dwukrotnie :( (IRR na LOW)
gladysz Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Sprobuj tak: wylacz wszystkie swiatla VRayLight i zmien render/Environment na bialy :P moze to cos pomoze
Gość BiX Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Ale sposób.... xD Będę miał full real i te cienie :P Nie no bardziej tu chodzi o jednak kombinowanie z ustawieniem świateł i ustawieniami LC, IRR, PM i ew BF... Bo nie potrafie oświetlić interrior.. Z exterrior jest całkiem, całkiem :) Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się