Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam!

 

......Akcja dzieje się w 3ds 2008.

 

Oto prosta byle jaka scenka na której chciałbym ustawić w końcu dobrze vraya.

http://img225.imageshack.us/img225/69/37415449ob4.jpg

Czas a jakość pozostaje wiele do życzenia... Wiele się już namęczyłem lecz nadal nie mam pojęcia jak ustawić światła (na tej scenie jest jedno duże vraylight nad tym wszystkim) oraz vraya by osiągnąć jakiś ładny efekt. Żeby był wyraźny, dobrze oświetlony itd.

 

Pomożecie coś zdziałać?

Oto ustawienia na teraz:

http://img218.imageshack.us/img218/8846/vrayxo8.jpg

(czyli nic nie ma oprócz włączonego GI (LC oraz BF) i zmienieniu subdivs. Zacznijmy od 0 :D Tak więc co włączyć/wyłączyć by osiagnąć jakiś dobry render?

 

Proszę bo na prawdę się już dużo namęczyłem i o ile dobre rendery wychodziły to w pomieszczeniu już jest problem..

  • Replies 13
  • Views 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nie wiem ale,

wylacz default light, AA- fixed na 4, filter catmul, GI lc np 0.75, BF 1.0

 

Co do swiatel to proponuje pokazac gdzie sa zrodla swiatla, przy scianach spoty, tam gdzie lampy w suficie, tam dac vraylighty.

Dodaj shadery, jakis lekko swiecace screeny monitorow(chyba ze maja byc wylaczone).

A ogolnie to trudno cos wiecej napisac jak sie nie widzi calej sceny i zrodel swiatla.

hcpiter - dzięki wielkie za wyjaśnienie na czym to polega i zapodanie linkiem (luksus dla mnie :D ) bo łatwiej pojąc wtedy :)

 

Pozdrawiam!

Color Mapping jest standardowo ustawiony na linear.. :)

 

A który byłby najlepszy??

 

Zrobiłem trzema pierwszymi: linear, exponential, hsv exponential

i suma sumarą dużej róznicy nie widać :P

 

 

 

 

ustaw gamma corection, i gamma zmien na 2,2

wtedy obraz zrobi ci się biały, dlatego ze masz swiatła za jasne, swiatła ustaw na 1 anie 30 jak masz, vraysuna jak masz to daj na 0,03 powiedzmy a jak nie to nie ;), zobaczysz jak to tobie wyjdzie i jak powiesz lepsze, jasne to potem ci powiem jeszcze co i jak

VraySun nie ma :) Ok światła zmieniłem na 1 każdy i gamma corection i na 2 też jest.

Wyszło troszkę ciemno. Ale to już można podkręcić ta gamme. Jednak ten render jest hmm po prostu się zlewają te monitory z biurkiem, ścianami itd.

http://img81.imageshack.us/img81/37/lalaab4.jpg

Aha bo jest jeszcze kamera vrayphysicial.. Ona też ma trochę do gadania z ISO... Teraz jest ustawione na 200. Ale tu masz ustawienia rendera na teraz oraz ustawienia kamery (z nią też sobie nie zbyt radzę):

 

Kamera: http://img291.imageshack.us/img291/2301/camne6.jpg

Render: http://img229.imageshack.us/img229/6803/vraysetttttingsjc0.jpg

I widok z viewporta jak sa swiatla i jak jest kamerka ustawiona w scenie:

http://img229.imageshack.us/img229/4263/viewak8.jpg

 

P.S

Jakieś takie powstają przy renderze "plamy" - nie wiem jak to nazwać. Jak się tego pozbyć? Chodzi mi o to:

http://img229.imageshack.us/img229/6524/lala1ca0.png

 

 

Sorry, że rzucam tyloma screenami ale już nie wiem co się przyda więc lepiej dać więcej niż mniej :)

polon yyy jaki jest sens ustawiania renderu z gamma 2.2 i obnizaniem swiatel do 1 ?

Nie lepiej dac dla color mappingu exponentinal albo reinhard z burn na 0.2 i wszystko pod kontrola ? ?

Spróbuje i tak. Ale jak w końcu najlepiej? Żeby jakość była w miarę i czas renderu również? Taki do animacji najlepiej. Już sam nie wiem... :)

 

 

IRR+LC = ładniejszy render, bardziej wyraźny może trochę szum jest nie zbyt ale no czas renderu wydłużył się aż dwukrotnie :( (IRR na LOW)

Sprobuj tak: wylacz wszystkie swiatla VRayLight i zmien render/Environment na bialy :P moze to cos pomoze

Ale sposób.... xD Będę miał full real i te cienie :P Nie no bardziej tu chodzi o jednak kombinowanie z ustawieniem świateł i ustawieniami LC, IRR, PM i ew BF... Bo nie potrafie oświetlić interrior.. Z exterrior jest całkiem, całkiem :)

 

Pozdrawiam.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy