GrafMax Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Cześć, Znajomy informatyk robi magistra z systemu symulującego kolizje. Poprosił mnie o jakąś przykładową scenę 3d na której mógłby testować swój system. Problem polega na tym, że potrzebuje dane dotyczące położenia face'ów w scenie, a dokładniej każdego z wierzchołków. Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ? pozdrawiam
SYmek Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 A pokaże kod w zamian? ;) Raczej nie... W jakim formacie potrzebuje tę scenę? Czy może potrzebuje plik tekstowy z wierzchołkami? Może złap mnie na GG, chętnie pomogę. pozdr., skk.
piotrek Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Np. staruszek OBJ trzyma współrzędne każdego wierzchołka.
SYmek Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Np. staruszek OBJ trzyma współrzędne każdego wierzchołka. weź, nie podpowiadaj, próbuję te kolizje zobaczyć ;)
GrafMax Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 Dzięki za odpowiedzi Panowie. Kolega już sobie poradził - napisał program do odczytywania plików obj :D Z niecierpliwością czekam na finalny efekt ;) pozdrawiam
GrafMax Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 Notatnik odczytuje pliki .OBJ :D Tak, poprawiał w nim moją scenę :D
SUPER_OkO Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 W maxie - getVert $.mesh 1 -- Podaje wspolrzedne pierwszego wierzcholka w lokalnej przestrzeni -- getVert $.mesh 1 * $.trnasform - zwroci wzpolrzedne wierzcholka w globalnej. Niech kolega przejrzy dzial Editable_Mesh: GeometryClass and TriMesh: value w dziale vertex Methods znajdzie wszystkie dostepne vertexowe funkcje.
GrafMax Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 kolega, nie używa 3ds max, ale dzięki za podpowiedź ;)
piotrek Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Jakim cudem ten wątek znalazł się zatem w dziale 3dsmax?
SUPER_OkO Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ? ... kolega, nie używa 3ds max, ale dzięki za podpowiedź ;) hmmm.. no ciezki orzech do zgryzienia
NAD Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Przepraszam, że tu pisze, ale mam takie małe pytanko, otóż mam dwa wierzchołki albo trzy lub wiecej i czy jest jakaś funkcja dzięki, której można by było ustawić je na równej jednej wysokosci? Z góry dziękuje za odpowiedz. Ps. żeby nie było to szukałem:)
arev Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Zaznaczasz po kolei każdy z wierzchołków i wpisujesz mu nowe współrzędne. Te okienka pod viewportami.
NAD Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Snap? a gdzie to znajdę? Ręcznie wpisywać współrzędne potrafię, ale mi chodzi czy jest cos co może to zautomatyzować. Chodzi mi o współrzędną Z czyli wysokości wierzchołków. Mam np. jeden na wysokości 4m drugi na 3 metry i trzeci na 8 metrów i chciałbym aby były na wysokości powiedzmy 2m
Gość Wray Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 (edytowane) Przełącz się w tryb Absolute Mode... i wpisz wartości w polu Z tak jak pisze arevulopapo. Nie jest dość automatycznie?:) Możesz też kliknąć prawym przyciskiem myszki na narzędziu Select and Move lub w sekcji Edit Geometry (Editable Poly) użyć przycisków X, Y, Z... Snap? a gdzie to znajdę? Na prawo od Select and Move. Nie zapomnij kliknąć prawym... A tak poza tym to F1. Wystarczy wpisać: Snaps. Edytowane 8 Maj 2008 przez Wray
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się