Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Znajomy informatyk robi magistra z systemu symulującego kolizje. Poprosił mnie o jakąś przykładową scenę 3d na której mógłby testować swój system. Problem polega na tym, że potrzebuje dane dotyczące położenia face'ów w scenie, a dokładniej każdego z wierzchołków.

Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ?

 

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A pokaże kod w zamian? ;) Raczej nie... W jakim formacie potrzebuje tę scenę? Czy może potrzebuje plik tekstowy z wierzchołkami? Może złap mnie na GG, chętnie pomogę.

 

pozdr.,

skk.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi Panowie.

 

Kolega już sobie poradził - napisał program do odczytywania plików obj :D

Z niecierpliwością czekam na finalny efekt ;)

 

pozdrawiam

Napisano

W maxie - getVert $.mesh 1 -- Podaje wspolrzedne pierwszego wierzcholka w lokalnej przestrzeni -- getVert $.mesh 1 * $.trnasform - zwroci wzpolrzedne wierzcholka w globalnej. Niech kolega przejrzy dzial Editable_Mesh: GeometryClass and TriMesh: value w dziale vertex Methods znajdzie wszystkie dostepne vertexowe funkcje.

Napisano
Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ?

 

...

 

kolega, nie używa 3ds max, ale dzięki za podpowiedź ;)

 

hmmm.. no ciezki orzech do zgryzienia

Napisano

Przepraszam, że tu pisze, ale mam takie małe pytanko, otóż mam dwa wierzchołki albo trzy lub wiecej i czy jest jakaś funkcja dzięki, której można by było ustawić je na równej jednej wysokosci?

Z góry dziękuje za odpowiedz.

 

Ps. żeby nie było to szukałem:)

Napisano

Snap? a gdzie to znajdę? Ręcznie wpisywać współrzędne potrafię, ale mi chodzi czy jest cos co może to zautomatyzować. Chodzi mi o współrzędną Z czyli wysokości wierzchołków. Mam np. jeden na wysokości 4m drugi na 3 metry i trzeci na 8 metrów i chciałbym aby były na wysokości powiedzmy 2m

Gość Wray
Napisano (edytowane)

Przełącz się w tryb Absolute Mode... i wpisz wartości w polu Z tak jak pisze arevulopapo. Nie jest dość automatycznie?:) Możesz też kliknąć prawym przyciskiem myszki na narzędziu Select and Move lub w sekcji Edit Geometry (Editable Poly) użyć przycisków X, Y, Z...

 

Snap? a gdzie to znajdę?
Na prawo od Select and Move. Nie zapomnij kliknąć prawym...

 

A tak poza tym to F1. Wystarczy wpisać: Snaps.

Edytowane przez Wray

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności