Napisano 26 Kwiecień 200816 l Cześć, Znajomy informatyk robi magistra z systemu symulującego kolizje. Poprosił mnie o jakąś przykładową scenę 3d na której mógłby testować swój system. Problem polega na tym, że potrzebuje dane dotyczące położenia face'ów w scenie, a dokładniej każdego z wierzchołków. Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ? pozdrawiam
Napisano 26 Kwiecień 200816 l A pokaże kod w zamian? ;) Raczej nie... W jakim formacie potrzebuje tę scenę? Czy może potrzebuje plik tekstowy z wierzchołkami? Może złap mnie na GG, chętnie pomogę. pozdr., skk.
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Np. staruszek OBJ trzyma współrzędne każdego wierzchołka. weź, nie podpowiadaj, próbuję te kolizje zobaczyć ;)
Napisano 5 Maj 200816 l Autor Dzięki za odpowiedzi Panowie. Kolega już sobie poradził - napisał program do odczytywania plików obj :D Z niecierpliwością czekam na finalny efekt ;) pozdrawiam
Napisano 5 Maj 200816 l W maxie - getVert $.mesh 1 -- Podaje wspolrzedne pierwszego wierzcholka w lokalnej przestrzeni -- getVert $.mesh 1 * $.trnasform - zwroci wzpolrzedne wierzcholka w globalnej. Niech kolega przejrzy dzial Editable_Mesh: GeometryClass and TriMesh: value w dziale vertex Methods znajdzie wszystkie dostepne vertexowe funkcje.
Napisano 5 Maj 200816 l Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ? ... kolega, nie używa 3ds max, ale dzięki za podpowiedź ;) hmmm.. no ciezki orzech do zgryzienia
Napisano 7 Maj 200816 l Przepraszam, że tu pisze, ale mam takie małe pytanko, otóż mam dwa wierzchołki albo trzy lub wiecej i czy jest jakaś funkcja dzięki, której można by było ustawić je na równej jednej wysokosci? Z góry dziękuje za odpowiedz. Ps. żeby nie było to szukałem:)
Napisano 7 Maj 200816 l Zaznaczasz po kolei każdy z wierzchołków i wpisujesz mu nowe współrzędne. Te okienka pod viewportami.
Napisano 7 Maj 200816 l Snap? a gdzie to znajdę? Ręcznie wpisywać współrzędne potrafię, ale mi chodzi czy jest cos co może to zautomatyzować. Chodzi mi o współrzędną Z czyli wysokości wierzchołków. Mam np. jeden na wysokości 4m drugi na 3 metry i trzeci na 8 metrów i chciałbym aby były na wysokości powiedzmy 2m
Napisano 8 Maj 200816 l Przełącz się w tryb Absolute Mode... i wpisz wartości w polu Z tak jak pisze arevulopapo. Nie jest dość automatycznie?:) Możesz też kliknąć prawym przyciskiem myszki na narzędziu Select and Move lub w sekcji Edit Geometry (Editable Poly) użyć przycisków X, Y, Z... Snap? a gdzie to znajdę? Na prawo od Select and Move. Nie zapomnij kliknąć prawym... A tak poza tym to F1. Wystarczy wpisać: Snaps. Edytowane 8 Maj 200816 l przez Wray
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto