Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

Znajomy informatyk robi magistra z systemu symulującego kolizje. Poprosił mnie o jakąś przykładową scenę 3d na której mógłby testować swój system. Problem polega na tym, że potrzebuje dane dotyczące położenia face'ów w scenie, a dokładniej każdego z wierzchołków.

Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ?

 

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A pokaże kod w zamian? ;) Raczej nie... W jakim formacie potrzebuje tę scenę? Czy może potrzebuje plik tekstowy z wierzchołkami? Może złap mnie na GG, chętnie pomogę.

 

pozdr.,

skk.

Napisano
Np. staruszek OBJ trzyma współrzędne każdego wierzchołka.

 

weź, nie podpowiadaj, próbuję te kolizje zobaczyć ;)

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi Panowie.

 

Kolega już sobie poradził - napisał program do odczytywania plików obj :D

Z niecierpliwością czekam na finalny efekt ;)

 

pozdrawiam

Napisano

W maxie - getVert $.mesh 1 -- Podaje wspolrzedne pierwszego wierzcholka w lokalnej przestrzeni -- getVert $.mesh 1 * $.trnasform - zwroci wzpolrzedne wierzcholka w globalnej. Niech kolega przejrzy dzial Editable_Mesh: GeometryClass and TriMesh: value w dziale vertex Methods znajdzie wszystkie dostepne vertexowe funkcje.

Napisano
Czy w 3ds max można odczytać takie dane i ewentualnie zapisać je do jakiegoś pliku ?

 

...

 

kolega, nie używa 3ds max, ale dzięki za podpowiedź ;)

 

hmmm.. no ciezki orzech do zgryzienia

Napisano

Przepraszam, że tu pisze, ale mam takie małe pytanko, otóż mam dwa wierzchołki albo trzy lub wiecej i czy jest jakaś funkcja dzięki, której można by było ustawić je na równej jednej wysokosci?

Z góry dziękuje za odpowiedz.

 

Ps. żeby nie było to szukałem:)

Napisano

Zaznaczasz po kolei każdy z wierzchołków i wpisujesz mu nowe współrzędne. Te okienka pod viewportami.

Napisano

Snap? a gdzie to znajdę? Ręcznie wpisywać współrzędne potrafię, ale mi chodzi czy jest cos co może to zautomatyzować. Chodzi mi o współrzędną Z czyli wysokości wierzchołków. Mam np. jeden na wysokości 4m drugi na 3 metry i trzeci na 8 metrów i chciałbym aby były na wysokości powiedzmy 2m

Napisano

Przełącz się w tryb Absolute Mode... i wpisz wartości w polu Z tak jak pisze arevulopapo. Nie jest dość automatycznie?:) Możesz też kliknąć prawym przyciskiem myszki na narzędziu Select and Move lub w sekcji Edit Geometry (Editable Poly) użyć przycisków X, Y, Z...

 

Snap? a gdzie to znajdę?
Na prawo od Select and Move. Nie zapomnij kliknąć prawym...

 

A tak poza tym to F1. Wystarczy wpisać: Snaps.

Edytowane przez Wray

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności