QbisieQ Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Siema, Ostatnio z nudów zrobiłem sobie taki domek średniowieczny, nie wiem czy będę go teksturował, ew. za jakiś czas. Jestem ciekawy Waszych opinii na temat samego modelu :) Aha, jeszcze jedno, przy tworzeniu tego modeliku natknąłem się na dość duże kłopoty z booleanem. Przy wycinaniu bardziej skomplikowanych obiektów lubi on jakoś dziwnie zniekształcać, lub rozciągać niektóre polygony, nie mówiąc już o próbie wycięcia w boxie kilku rzeczy pod rząd, wtedy to już znikają niektóre ścianki i dzieją się inne cuda. Jakoś sobie z nim dałem radę ale czy moglibyście mi poradzić jak usuwać błędy booleana lub czy może jest jakiś inny sposób na wycinanie ?? Póki co sam odkryłem że okna/drzwi i inne dość proste otwory można po prostu odpowiednio, łatwo i szybko extrude'ować.
trosiek Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 boolean poprostu dodaje nowe vertexy. i jak wiszą takie sobie na jakiejś krawędzi to nie ma się co dziwić że robią się jakieś dziwactwa. jak ja robię cos booleanem to wycinam, convert to editable poly, kolejny bolek i tak w kółko. inna metoda to np wycinasz cutem ten kształt który chciałeś wyciąć bolkiem. jeśli to coś bardziej skomplikowanego to możesz w jakimś viewporcie tak jakby odrysować cutem, a potem delete polygons. no i oczywiście zrobić porządek z veretxami :)
Ania Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Booleana nie używaj, rób tak jak napisałeś extrude, albo bridge jeśli otwór jest przygotowany od obydwu stron. Model fajny, tylko drzwi jak od stodoły, jeśli są takie eleganckie okiennice to zrób jakieś przyzwoite drzwi.
Levus Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Modelik spoko, ja bym go jednak trochę "zniekształcił", w sensie, że poniszczył/wyszczerbiłbym górną część, bo o ile detal jest okej, o tyle sama bryła jest mało ciekawa. pozdro!
Matrixus17 Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 taa bardzo fajnie, ale jak dla mnie to i tak wygląda za nowocześnie :) taka uboga grecka chatka :) hmm nie czytałem, ale w tutkach na tym portalu było niby coś o usuwaniu błędów z boleana :) ja nie miałem z nim problemów raczej ale szybko zrezygnowałem z tego patentu :) jak używam boleana to tylko po to, żeby wstawić dodatkowe edge obrysu przedmiotu który chcę wmontować, czy wycinać i później extruduje, czy tam usuwam polygon :) ale i tak tam wyżej Ci napisali jak zrobić to samo bez boleana :) edit: a odnośnie modeliku więcej :) na dachu zamiast tych kilku boxów lepiej było zrobić osobne kamienie, gdzie by w średniowieczu obmurowali jeszcze coś aż tak mało istotnego a poza tym to wygląda jak z plasteliny:P komina też by tak szczególnie nie wypaśli taką oblamówką :) klamka aż za oryginalna :) i biorąc, że to średniowiecze to okna prędzej zabili by krzywymi dechami niż bawili się w super stolarkę i walili estetyczne listewki :) sorki za taką ostrą krytykę, ale jeżeli to ma być średniowieczna, to niech przynajmniej tak wygląda :) wiem, że lepiej to wygląda tak jak jest, ale to za duży standard jak na średniowiecze :) tak jak pisałem wyzej grecka, uboga chatka w ciężkiej dzielnicy :)
Kozak Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Ładnie,ładnie.Jeszcze textura i bedzie git.
_Arti_ Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Mi to wygląda na Teksańskie więzienie za czasów Lucky Lucka xD Ale ładne.
Kr3tz Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 motywacja z Assassin Creed? ;> nie no ladnie, az mnie chetka na cos takiego wziela
Matrixus17 Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 aaa i jeszcze jeden błąd konstrukcyjny :) załóżmy, że te drzwi mają 2m standardowo :) nawet jeżeli masz strop drewniany jakiś niezbyt szeroki, to ta 2 kondygnacja jakaś taka nie wymiarowa, okna wyglądają jakby miały wchodzić na stropodach a i tak ludzie na 1 piętrze musieli by chodzić skuleni :) takie małe okna na pewno nie były by pod sam stropodach edit: ale podoba mi się ta chata :D fajna się zapowiada :)
dragunov Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 taa.. cos nie halo z wymiarami troche... dach jest z deka za nisko.. te żaluzje na oknach to zmien na bardziej prostackie albo wywal i zastap jakimis dechami. komin tez zmien. no i te cegłówki odstające na ścianach - to jest fajny efekt, ale to się robi dopiero po nałeżeniu textury, gdzie wycinasz w siatce kształty kamieni zgodnie z texturką. albo zamiast tego robisz jakiegos bumpa albo normal mape z texturki.. zresztą pęknięcia itd to też po nalezeniu textury
FF Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 To teraz jeszcze wymodeluje tego kolesia co masz na avatarze i go ustaw na tym budynku xD
QbisieQ Napisano 3 Maj 2008 Autor Napisano 3 Maj 2008 Jak zauważono, inspirowałem się Assassin's Creedem :) Jak zwyklę w większości mieliście rację więc... wywaliłem te śmieszne żaluzje, teraz są deski ale jeszcze się zastanawiam czy by ich szerszych nie dać, no i komin też zmieniony. Cegiełki mają tak wystawać bo tekstura nie będzie coś w rodzaju muru a ściany. Może Niedługo jescze troche popracuje nad główną bryła domku żeby ją trochę wyszczerbić, obgryźć itp. Dobra, jakie dalsze sugestie ?
JW_2305 Napisano 3 Maj 2008 Napisano 3 Maj 2008 To jakas mania chyba, zgadaj sie z Trybalem i miasto zrobcie;p Fajnie, tyle ze te ceglowki na kominie mi nie pasuja, chyba ze tak ma byc.
Kimmi Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Komin wygląda dziwnie, bo neipotrzebnie się zwęża ku górze. A te cegły w kominie chyba zbyt mocno wystają i mają zbyt zaokrąglone rogi.
Temporal Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Komin wyglada jakby byl odzielnym elementem i polozony na zwklej plaskiej powierzchni :P no i te cegly tez na tym kominie nie wyszly
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się