wezyr512 Napisano 29 Kwiecień 2008 Share Napisano 29 Kwiecień 2008 Witam, chodzi o to ze mam scene z lawka w ktorej sa prety, male prety w duzej ilosci..(przyznam ze nie za bardzo lapie ja moglbym np poprowadzic kwadraciki wzdluz jednej wykrzywionej sciezki w maxie zeby potem to wyextrudowac, wiec zrobilem to sobie w Illustratorze i zapisane jako dxf czy cos w tym stylu). teraz te kwadraty/prety sa w maxie w jakiejs grupie Block i nazywaja sie Layer:"numer" , wszystkie te prety powstaly tylko przy uzyciu Extrude. problem w tym ze przy renderowaniu(z light tracerem)samych szarych obiektow tej sceny moj komp zatrzymuje sie tam gdzie te prety sie zaczynaja. czekalem te 40 min ale nic nie poszlo dalej, dwa rdzenie na 75%, ram na 3,5gb w uzyciu i nic sie nie dzieje. czy te obiekty mozna jakos "uproscic"??ewentualnie jakos inaczej je stworzyc w maxie zeby to w ogole poszlo do przodu??z gory dziekuje za odp i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 29 Kwiecień 2008 Share Napisano 29 Kwiecień 2008 daj zrzut ekranu to sie pomoze. raczej nie uzywaj illustratora do modelowania w max'ie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 30 Kwiecień 2008 Share Napisano 30 Kwiecień 2008 Może chodzi Ci o extrude along spline w editable poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 30 Kwiecień 2008 Share Napisano 30 Kwiecień 2008 moze light tracera zastap np mentalem?:> jesli masz maxa 6 lub wyzej to napewno mozesz sobie darowac scanline :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobohome Napisano 30 Kwiecień 2008 Share Napisano 30 Kwiecień 2008 moze sprobuj spline - i w parametrach Splina >rendering>enable in renderer .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Ja bym jednak poprosił o screena, czy aby te pręty nie są za bardzo skomplikowane? albo jakieś kosmiczne samplowanie lighttracera masz? ale generalnie toto wolne jest :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wezyr512 Napisano 2 Maj 2008 Autor Share Napisano 2 Maj 2008 Oto screen: Te prety to wyextrudowane zwkle zaokraglone kwadraty. Ogolnie jest tego duzo w obiekcie. Zrobilem to w AI bo nie umiem ulozyc calego rzędu kwadratu na sciezce/wzgledem sciezki-prosze o podpowiedz jak to zrobic w maxie. Czy wina wolnego renderingu jest to ze te krzywe sa zaimportowane z innego pliku?Mniejsza o light tracera w scanlne tez idzie jak krew z nosa:/ Ma ktos jakies pomysly co z tym zrobic? Przerobilem je wszystkie na editable poly, bo myslalem, ze wtedy jest to prostsze do obliczenia tak jak sie przerabia wszystko na krzywe w AI, ale bylo tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 file>summary info i powiedz ile w scenie masz poly/trisów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wezyr512 Napisano 3 Maj 2008 Autor Share Napisano 3 Maj 2008 Nie ma w tym okienku ile jest poly. Jest Vertices: 1142404 i Faces: 2283096 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 jesli te liczby pokazują ile mają te rurki z renderu to przyznam, że przesadziłeś i że powinieneś bez straty jakości zmiescić się w 1/10 tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 no to mamy winnego. za gęsta siatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wezyr512 Napisano 3 Maj 2008 Autor Share Napisano 3 Maj 2008 Te liczby pokazuja ilosci w scenie chociaz duzo tam innych obiektow nie ma. Jak mozna uproscic ta ilosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 jeśli nie zależy ci na dobrej topologii siatki to wystarczy modyfikator multi rez , albo optimize. Jeśli zależy to wchodzisz do editable poly i zaznaczasz np co 2 edge loopy i kasujesz je ctrl+backspace. Chyba że masz poprostu ścieżki z nałożonymi extrude albo bevel no to schodzisz na sam dół modifier stack i zmniejszasz zagęszczenie krzywej. Jeśli masz prostą płaszczyznę to nie ma sensu robić też wzdłóżnych podziałów w modyfikatorze extrude. No i dla pewności pokaż screena z siatką Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wezyr512 Napisano 3 Maj 2008 Autor Share Napisano 3 Maj 2008 Na poczatku dziekuje za wszystkie odpowiedzi! siatka wyglada tak: Tak jak mowicie jest za gesta. Po prawej sa te prety o ktroych pisalem. Po lewej widac jeden z nich. MultiRes naliczyl na jednym 998 punktow czyli wiem gdzie jest problem. Wszystko przez to ze podstawowe ulozenie prostokatow do extrudowania zrobilem w Illustratorze i importowalem. Mam wiec jedno pytanie: Jak ulozyc takie zaokraglone kwadraty ze splinow wzdlegem jakiejs sciezki i wzdluz niej je powielac co jakas odleglosc??Bo taki kwadrat ze splinow pewnie bedzie mial tylko 4 punkty a nie az tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 kwadrat ze splajnów też można zaokrąglić, wystarczy wybrać vertexa i pod prawym przyciskiem masz typ bezier, czy smooth. Wystarczy podnieść wartości w zakładce interpolation w panelu modify dla twojego spline-a i już masz wygładzoną odpowiednio ścieżkę. Nałożony wyżej modyfikator extrude sam się dostosuje do zmiany spline-a. Plus jest taki, że w każdym momencie możesz takiego spline-a uprościć (np w twojej sytuacji) albo go zagęścić jak jest zbyt kanciasty. No, ale to o czym piszę to są podstawy do których głębszej analizy wystarczy przycisk F1. Co do powielania obiektów po ścieżce odsyłam do funkcji spacing tool Powodzenia i pozdrawiam DaveBorck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wezyr512 Napisano 4 Maj 2008 Autor Share Napisano 4 Maj 2008 Dzieki bardzo DaveBorck!!Wczoraj nie zdazylem przeczytac Twojego posta ale zrobilem to wszystko od nowa, tzn. zamiast glupkowatych kwadratow z illustratora zrobilem maxowe splajny z 10 punktow i wyextrudowalem, po godzinie szukania w opcjach i czytaniu helpa zrobilem tak jak chcialem za pomoca spacing tool i rozmiascielm je na sciezce. Co prawda nie wiedzialem o opcji interpolation tzn. o jej dzialaniu dlatego dzieki bardzo za wskazowki, jeszcze dzisiaj posataram sie je przejrzec. Wiem ze to sa podstawy ale chce sie czegos konkretnego w maxie nauczyc od podstaw.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się