Skocz do zawartości

Wiz 3D: Mój pokój


stolik

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba pierwszy poważniejszy projekt. Bardzo powoli idzie bo już w okolicach miesiąca ale matura za 3 dni :P Pozdrawiam i prosze o opinie , będą mi potrzebne. Przedstawiam początek pracy i stan obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Uh, nie wnikam w kolory i wystrój skoro to Twój realny pokój, ale modele są bardzo toporne i tekstury jakieś...hmm..smutne.

No i przede wszystkim kwestia oświetlenia, od tego bym zaczęła bo to psuje wszystko i nic w zasadzie nie widać.

No i ustawienie kamery, domyślam się że jest tam ciasno, ale ten widok jest klaustrofobiczny.

Pracuj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie bardzo wiem co zmienić w świetle, jest tu troche monotonnie, z kamerą raczej nic nie zrobie bo tam naprawde jest tylko tyle miejsca co szerokość dzwi. Staram sie odsterylnić render dodająć różne graty ale dalej niestety wychodzi plastik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja umkneło to mojej uwadze , poprawie to jeszcze dziś późnym wieczorem bedzie jakiś mały up. Bardziej skoncetrować sie na "wypełnianiu" pomieszczenia różnymi gratami czy własnie na oświetleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze pytanko jaka wersje maxa masz? Jesli 6 badz wyzej to zmien render na mental ray jezeli nizej to uzyj radiosity badz light tracera (to raczej lepsze rozwiazanie). Ogolnie w scanline trudno bedzie ci uzyskac ladny render i w miare szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo GI czyli Globalna Illuminacja to efekt jaki powstaje poprzez odbicie fotonów światła od innych obiektów i rozświetlenie powierzchni które nie są bezpośrednio wystawione na działanie źródeł światła.

Mówiąc prościej:

stojąc w ciemnej piwnicy i świecąc latarką prosto w nogi, światło ulega rozproszeniu i odbiciu oddziałując na ściany i sufit. Gdyby jakimś cudem wyłączyć GI zobaczyłbyś tylko jasną plamę na podłodze i nic więcej. Do ścian nie dociera rozproszone światło odbite od podłogi.

 

Tak samo jest w 3d. Puszczasz spotlight zza okna a GI oddziałuje na inne obiekty. Z tym, że w przeciwieństwie do realnego świata tutaj możemy ten efekt kontrolować.

 

Jeśli chcesz porządnie oświetlić tą scenę polecam zapoznać się z silnikami typu vray, mental, maxwell, brazil, final render etc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Global Illumination. Oj, dluga droga przed toba :) Powodzenia.

 

sorka nie skapowałem skrótu :P dopiero mnie po czasie naszło :) dzieki wielkie postaram sie zastosować wszystko

 

aha i mam maxa 8

 

mojpokj5ul2.jpg

niestety włączyłem GI, zrobiłem rendera prze mentalray i poprawy nie widać, nie wiem dlaczego nie przedostaje sie światło z zewnątrz.

Dzięki za porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oswietlenie i materialy chyba nie zbyt zroznicowanie odbijaja swiatlo? Wyglada troche, jak do jakies starej gry;p Strasznie sztucznie, musisz jakis silnik renderujacy ogarnac, bo podejrzewam, ze scanline'a uzywasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym są owe enignatyczne szare plamy, np. w lewym dolnym?

Jakie ty masz tam światło wsadzone?

 

 

to są tymczasowe uchwyty od szafy a we wnetrzu są dwa omni plus 2x spot na zewnatrz, powiedzmy ze z oświetleniem mam problem.

 

dlaczego po zrobieniu rendera w mentalu światło z zewnątrz nie przedostaje sie do środka . to jest moje podastawowe pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz odpalenie samego silnika renderujacego typu vray czy mental nie zrobi ci super rendera musisz jeszcze to invidualnie pod scene ustawic. Renderowanie jest sztuka wiec tego trzeba sie nauczyc a nie tylko kliknac przycisk render i juz. W moim podpisie masz video tutoriale do mentala i vray'a wiec jak cos to mozesz z nich skorzystac i zrozumiec pare rzeczy jak rozpraszac swiatlo tymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło nie wchodzi do pokoju przez to, że masz w oknie szybę i wyłączone Caustic. Więc albo włącz go i spowolnij rendering 2x, albo usuń te szyby, których i tak nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za pomoc poczekam z jakimiś poprawkami aż to wszystko przeczytam bo bardzo pomoce i wiele mi wyjaśnia :) widać ze pożądne forum i pożadniu ludzie co każdemu pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do uwagi Party. No faktycznie wygląda to znacznie lepiej, to pomarańczowe zabarwienie jest straszne:p, ale dodaje trochę ciepła wnętrzu.

właśnie przez to ciepło tak mi sie podoba :P ale poszukam tej opcji o której mówicie i postaram sie zmienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tak napewno jest lepiej ogolnie jest ladnie doswietlone tylko teraz ten color bleeding zlikwidowac... fajnie bedzie klimatycznie jak bleed bedzie dosc zauwazalny przy takiej slonecznej pogodzie ale z rozsadkiem bo ten efek tu jest za mocny no i troche plam trzeba sie pozbyc. ogolnie jest lepeij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie, ja przychylam sie do prośby, bo sama mam problem z color bleeding i odwalam ręczną robotę, a i tak efekt niezadowalający.

jak toto sterować? wyłączyć generate GI z danych obiektów? czy można inaczej...bom zielona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności