stolik Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Chyba pierwszy poważniejszy projekt. Bardzo powoli idzie bo już w okolicach miesiąca ale matura za 3 dni :P Pozdrawiam i prosze o opinie , będą mi potrzebne. Przedstawiam początek pracy i stan obecny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neiraa Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Uh, nie wnikam w kolory i wystrój skoro to Twój realny pokój, ale modele są bardzo toporne i tekstury jakieś...hmm..smutne. No i przede wszystkim kwestia oświetlenia, od tego bym zaczęła bo to psuje wszystko i nic w zasadzie nie widać. No i ustawienie kamery, domyślam się że jest tam ciasno, ale ten widok jest klaustrofobiczny. Pracuj dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 1 Maj 2008 Autor Share Napisano 1 Maj 2008 Właśnie nie bardzo wiem co zmienić w świetle, jest tu troche monotonnie, z kamerą raczej nic nie zrobie bo tam naprawde jest tylko tyle miejsca co szerokość dzwi. Staram sie odsterylnić render dodająć różne graty ale dalej niestety wychodzi plastik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 włącz light tracera, bo pewnie max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Nie masz żadnych cieni, no oprócz tego rzucanego przez okno, i to w znacznym stopniu zmniejsza fotorealistyczność tego renderu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 1 Maj 2008 Autor Share Napisano 1 Maj 2008 racja umkneło to mojej uwadze , poprawie to jeszcze dziś późnym wieczorem bedzie jakiś mały up. Bardziej skoncetrować sie na "wypełnianiu" pomieszczenia różnymi gratami czy własnie na oświetleniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neiraa Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Jak dla mnie, to najpierw dopracuj światło, to wszystko będzie dużo lepiej wyglądać a potem wstawiaj graty. A ty masz tam GI włączone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 1 Maj 2008 Autor Share Napisano 1 Maj 2008 zadam głupie pytanie :P co to jest GI jaki daje efekt i gdzie sie to włącza :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 zadam głupie pytanie :P co to jest GI jaki daje efekt i gdzie sie to włącza :) Global Illumination. Oj, dluga droga przed toba :) Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Moze pytanko jaka wersje maxa masz? Jesli 6 badz wyzej to zmien render na mental ray jezeli nizej to uzyj radiosity badz light tracera (to raczej lepsze rozwiazanie). Ogolnie w scanline trudno bedzie ci uzyskac ladny render i w miare szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 Ja bym się skoncentrował na oświetleniu, bo obiektów jest wystarczającao ( no może sprzydało by się coś postawić na meblach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 1 Maj 2008 Share Napisano 1 Maj 2008 zasadniczo GI czyli Globalna Illuminacja to efekt jaki powstaje poprzez odbicie fotonów światła od innych obiektów i rozświetlenie powierzchni które nie są bezpośrednio wystawione na działanie źródeł światła. Mówiąc prościej: stojąc w ciemnej piwnicy i świecąc latarką prosto w nogi, światło ulega rozproszeniu i odbiciu oddziałując na ściany i sufit. Gdyby jakimś cudem wyłączyć GI zobaczyłbyś tylko jasną plamę na podłodze i nic więcej. Do ścian nie dociera rozproszone światło odbite od podłogi. Tak samo jest w 3d. Puszczasz spotlight zza okna a GI oddziałuje na inne obiekty. Z tym, że w przeciwieństwie do realnego świata tutaj możemy ten efekt kontrolować. Jeśli chcesz porządnie oświetlić tą scenę polecam zapoznać się z silnikami typu vray, mental, maxwell, brazil, final render etc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 1 Maj 2008 Autor Share Napisano 1 Maj 2008 Global Illumination. Oj, dluga droga przed toba :) Powodzenia. sorka nie skapowałem skrótu :P dopiero mnie po czasie naszło :) dzieki wielkie postaram sie zastosować wszystko aha i mam maxa 8 niestety włączyłem GI, zrobiłem rendera prze mentalray i poprawy nie widać, nie wiem dlaczego nie przedostaje sie światło z zewnątrz. Dzięki za porade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW_2305 Napisano 2 Maj 2008 Share Napisano 2 Maj 2008 Oswietlenie i materialy chyba nie zbyt zroznicowanie odbijaja swiatlo? Wyglada troche, jak do jakies starej gry;p Strasznie sztucznie, musisz jakis silnik renderujacy ogarnac, bo podejrzewam, ze scanline'a uzywasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neiraa Napisano 2 Maj 2008 Share Napisano 2 Maj 2008 Czym są owe enignatyczne szare plamy, np. w lewym dolnym? Jakie ty masz tam światło wsadzone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 2 Maj 2008 Autor Share Napisano 2 Maj 2008 Czym są owe enignatyczne szare plamy, np. w lewym dolnym? Jakie ty masz tam światło wsadzone? to są tymczasowe uchwyty od szafy a we wnetrzu są dwa omni plus 2x spot na zewnatrz, powiedzmy ze z oświetleniem mam problem. dlaczego po zrobieniu rendera w mentalu światło z zewnątrz nie przedostaje sie do środka . to jest moje podastawowe pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 2 Maj 2008 Share Napisano 2 Maj 2008 Wiesz odpalenie samego silnika renderujacego typu vray czy mental nie zrobi ci super rendera musisz jeszcze to invidualnie pod scene ustawic. Renderowanie jest sztuka wiec tego trzeba sie nauczyc a nie tylko kliknac przycisk render i juz. W moim podpisie masz video tutoriale do mentala i vray'a wiec jak cos to mozesz z nich skorzystac i zrozumiec pare rzeczy jak rozpraszac swiatlo tymi silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razi91 Napisano 2 Maj 2008 Share Napisano 2 Maj 2008 Światło nie wchodzi do pokoju przez to, że masz w oknie szybę i wyłączone Caustic. Więc albo włącz go i spowolnij rendering 2x, albo usuń te szyby, których i tak nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 mozna dac rade bez caustic: zrobic exlude dla szyb albo np w vray dac w materiale szybki affect shadows Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 3 Maj 2008 Share Napisano 3 Maj 2008 Widzę, że używasz mentalka, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś - przeczytaj to całe! :) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44827 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35119 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 3 Maj 2008 Autor Share Napisano 3 Maj 2008 wielkie dzięki za pomoc poczekam z jakimiś poprawkami aż to wszystko przeczytam bo bardzo pomoce i wiele mi wyjaśnia :) widać ze pożądne forum i pożadniu ludzie co każdemu pomogą :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 5 Maj 2008 Autor Share Napisano 5 Maj 2008 Witam i proponuje upek, dawno nie było sadze ze wygląda o wiele wiele lepiej chodz nie jest jeszcze idelanie :P pewnie nigdy nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 5 Maj 2008 Share Napisano 5 Maj 2008 Zrób coś z color blendingiem, bo ściany Ci się zabarwiły od mebli/podłogi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kimmi Napisano 5 Maj 2008 Share Napisano 5 Maj 2008 Przyłączam się do uwagi Party. No faktycznie wygląda to znacznie lepiej, to pomarańczowe zabarwienie jest straszne:p, ale dodaje trochę ciepła wnętrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 5 Maj 2008 Autor Share Napisano 5 Maj 2008 Przyłączam się do uwagi Party. No faktycznie wygląda to znacznie lepiej, to pomarańczowe zabarwienie jest straszne:p, ale dodaje trochę ciepła wnętrzu. właśnie przez to ciepło tak mi sie podoba :P ale poszukam tej opcji o której mówicie i postaram sie zmienić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Georgas Napisano 5 Maj 2008 Share Napisano 5 Maj 2008 ostatni render mi przypomina pokój Patryka :D, jedziesz z koksem :] jest coraz lepiej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 5 Maj 2008 Share Napisano 5 Maj 2008 znaczy tak napewno jest lepiej ogolnie jest ladnie doswietlone tylko teraz ten color bleeding zlikwidowac... fajnie bedzie klimatycznie jak bleed bedzie dosc zauwazalny przy takiej slonecznej pogodzie ale z rozsadkiem bo ten efek tu jest za mocny no i troche plam trzeba sie pozbyc. ogolnie jest lepeij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 sorka mogli byście mi powiedzieć gdzie ta opcja sie znajduje bo nie moge jej znaleść :P a tak sie na szukałem, nigdy wczesniej z niej nie korzystałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Neiraa Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 właśnie, ja przychylam sie do prośby, bo sama mam problem z color bleeding i odwalam ręczną robotę, a i tak efekt niezadowalający. jak toto sterować? wyłączyć generate GI z danych obiektów? czy można inaczej...bom zielona :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 zalezy od rendera tutaj w mr mozna zmiejszyc energy badz do materialow ktore sie za bardzo zabarwily w slot Photon map wrzucic shader photon basic i z tego poziomu kontrolowac bleed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheCapo Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Strasznie czerwono jest. Ale fajnie wygląda:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolik Napisano 9 Maj 2008 Autor Share Napisano 9 Maj 2008 czemu mój temat jest dwa razy na liście ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The MiM Napisano 10 Maj 2008 Share Napisano 10 Maj 2008 jak dodawales miniaturke to tam jest opcja copy topic... zaznaczyles przypadkowo i tak wyszlo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się