Napisano 1 Maj 200816 l Chyba pierwszy poważniejszy projekt. Bardzo powoli idzie bo już w okolicach miesiąca ale matura za 3 dni :P Pozdrawiam i prosze o opinie , będą mi potrzebne. Przedstawiam początek pracy i stan obecny.
Napisano 1 Maj 200816 l Uh, nie wnikam w kolory i wystrój skoro to Twój realny pokój, ale modele są bardzo toporne i tekstury jakieś...hmm..smutne. No i przede wszystkim kwestia oświetlenia, od tego bym zaczęła bo to psuje wszystko i nic w zasadzie nie widać. No i ustawienie kamery, domyślam się że jest tam ciasno, ale ten widok jest klaustrofobiczny. Pracuj dalej.
Napisano 1 Maj 200816 l Autor Właśnie nie bardzo wiem co zmienić w świetle, jest tu troche monotonnie, z kamerą raczej nic nie zrobie bo tam naprawde jest tylko tyle miejsca co szerokość dzwi. Staram sie odsterylnić render dodająć różne graty ale dalej niestety wychodzi plastik
Napisano 1 Maj 200816 l Nie masz żadnych cieni, no oprócz tego rzucanego przez okno, i to w znacznym stopniu zmniejsza fotorealistyczność tego renderu.
Napisano 1 Maj 200816 l Autor racja umkneło to mojej uwadze , poprawie to jeszcze dziś późnym wieczorem bedzie jakiś mały up. Bardziej skoncetrować sie na "wypełnianiu" pomieszczenia różnymi gratami czy własnie na oświetleniu?
Napisano 1 Maj 200816 l Jak dla mnie, to najpierw dopracuj światło, to wszystko będzie dużo lepiej wyglądać a potem wstawiaj graty. A ty masz tam GI włączone?
Napisano 1 Maj 200816 l Autor zadam głupie pytanie :P co to jest GI jaki daje efekt i gdzie sie to włącza :)
Napisano 1 Maj 200816 l zadam głupie pytanie :P co to jest GI jaki daje efekt i gdzie sie to włącza :) Global Illumination. Oj, dluga droga przed toba :) Powodzenia.
Napisano 1 Maj 200816 l Moze pytanko jaka wersje maxa masz? Jesli 6 badz wyzej to zmien render na mental ray jezeli nizej to uzyj radiosity badz light tracera (to raczej lepsze rozwiazanie). Ogolnie w scanline trudno bedzie ci uzyskac ladny render i w miare szybko.
Napisano 1 Maj 200816 l Ja bym się skoncentrował na oświetleniu, bo obiektów jest wystarczającao ( no może sprzydało by się coś postawić na meblach).
Napisano 1 Maj 200816 l zasadniczo GI czyli Globalna Illuminacja to efekt jaki powstaje poprzez odbicie fotonów światła od innych obiektów i rozświetlenie powierzchni które nie są bezpośrednio wystawione na działanie źródeł światła. Mówiąc prościej: stojąc w ciemnej piwnicy i świecąc latarką prosto w nogi, światło ulega rozproszeniu i odbiciu oddziałując na ściany i sufit. Gdyby jakimś cudem wyłączyć GI zobaczyłbyś tylko jasną plamę na podłodze i nic więcej. Do ścian nie dociera rozproszone światło odbite od podłogi. Tak samo jest w 3d. Puszczasz spotlight zza okna a GI oddziałuje na inne obiekty. Z tym, że w przeciwieństwie do realnego świata tutaj możemy ten efekt kontrolować. Jeśli chcesz porządnie oświetlić tą scenę polecam zapoznać się z silnikami typu vray, mental, maxwell, brazil, final render etc. Pozdrawiam
Napisano 1 Maj 200816 l Autor Global Illumination. Oj, dluga droga przed toba :) Powodzenia. sorka nie skapowałem skrótu :P dopiero mnie po czasie naszło :) dzieki wielkie postaram sie zastosować wszystko aha i mam maxa 8 niestety włączyłem GI, zrobiłem rendera prze mentalray i poprawy nie widać, nie wiem dlaczego nie przedostaje sie światło z zewnątrz. Dzięki za porade
Napisano 2 Maj 200816 l Oswietlenie i materialy chyba nie zbyt zroznicowanie odbijaja swiatlo? Wyglada troche, jak do jakies starej gry;p Strasznie sztucznie, musisz jakis silnik renderujacy ogarnac, bo podejrzewam, ze scanline'a uzywasz
Napisano 2 Maj 200816 l Czym są owe enignatyczne szare plamy, np. w lewym dolnym? Jakie ty masz tam światło wsadzone?
Napisano 2 Maj 200816 l Autor Czym są owe enignatyczne szare plamy, np. w lewym dolnym? Jakie ty masz tam światło wsadzone? to są tymczasowe uchwyty od szafy a we wnetrzu są dwa omni plus 2x spot na zewnatrz, powiedzmy ze z oświetleniem mam problem. dlaczego po zrobieniu rendera w mentalu światło z zewnątrz nie przedostaje sie do środka . to jest moje podastawowe pytanie.
Napisano 2 Maj 200816 l Wiesz odpalenie samego silnika renderujacego typu vray czy mental nie zrobi ci super rendera musisz jeszcze to invidualnie pod scene ustawic. Renderowanie jest sztuka wiec tego trzeba sie nauczyc a nie tylko kliknac przycisk render i juz. W moim podpisie masz video tutoriale do mentala i vray'a wiec jak cos to mozesz z nich skorzystac i zrozumiec pare rzeczy jak rozpraszac swiatlo tymi silnikami.
Napisano 2 Maj 200816 l Światło nie wchodzi do pokoju przez to, że masz w oknie szybę i wyłączone Caustic. Więc albo włącz go i spowolnij rendering 2x, albo usuń te szyby, których i tak nie widać.
Napisano 3 Maj 200816 l mozna dac rade bez caustic: zrobic exlude dla szyb albo np w vray dac w materiale szybki affect shadows
Napisano 3 Maj 200816 l Widzę, że używasz mentalka, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś - przeczytaj to całe! :) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44827 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35119
Napisano 3 Maj 200816 l Autor wielkie dzięki za pomoc poczekam z jakimiś poprawkami aż to wszystko przeczytam bo bardzo pomoce i wiele mi wyjaśnia :) widać ze pożądne forum i pożadniu ludzie co każdemu pomogą :)
Napisano 5 Maj 200816 l Autor Witam i proponuje upek, dawno nie było sadze ze wygląda o wiele wiele lepiej chodz nie jest jeszcze idelanie :P pewnie nigdy nie bedzie
Napisano 5 Maj 200816 l Przyłączam się do uwagi Party. No faktycznie wygląda to znacznie lepiej, to pomarańczowe zabarwienie jest straszne:p, ale dodaje trochę ciepła wnętrzu.
Napisano 5 Maj 200816 l Autor Przyłączam się do uwagi Party. No faktycznie wygląda to znacznie lepiej, to pomarańczowe zabarwienie jest straszne:p, ale dodaje trochę ciepła wnętrzu. właśnie przez to ciepło tak mi sie podoba :P ale poszukam tej opcji o której mówicie i postaram sie zmienić :)
Napisano 5 Maj 200816 l ostatni render mi przypomina pokój Patryka :D, jedziesz z koksem :] jest coraz lepiej!
Napisano 5 Maj 200816 l znaczy tak napewno jest lepiej ogolnie jest ladnie doswietlone tylko teraz ten color bleeding zlikwidowac... fajnie bedzie klimatycznie jak bleed bedzie dosc zauwazalny przy takiej slonecznej pogodzie ale z rozsadkiem bo ten efek tu jest za mocny no i troche plam trzeba sie pozbyc. ogolnie jest lepeij
Napisano 6 Maj 200816 l Autor sorka mogli byście mi powiedzieć gdzie ta opcja sie znajduje bo nie moge jej znaleść :P a tak sie na szukałem, nigdy wczesniej z niej nie korzystałem
Napisano 6 Maj 200816 l właśnie, ja przychylam sie do prośby, bo sama mam problem z color bleeding i odwalam ręczną robotę, a i tak efekt niezadowalający. jak toto sterować? wyłączyć generate GI z danych obiektów? czy można inaczej...bom zielona :D
Napisano 6 Maj 200816 l zalezy od rendera tutaj w mr mozna zmiejszyc energy badz do materialow ktore sie za bardzo zabarwily w slot Photon map wrzucic shader photon basic i z tego poziomu kontrolowac bleed
Napisano 10 Maj 200816 l jak dodawales miniaturke to tam jest opcja copy topic... zaznaczyles przypadkowo i tak wyszlo:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto