M_L Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Cześć ;) jestem początkującym użytkownikiem maxa i zwracam się do was chociaż pewnie było już masę takich jak ja. Mój problem polega na tym ze chciałem wymodelować postać w lowpoly ale nie wiem gdzie i jak umiejscowić vertexy tam abym potem mógł np łatwo manipulować policzkami, klatką piersiową i resztą ciała. Chodzi mi po prostu o to bym mógł nimi manipulować tak jak w Quidam. Jak więc mam umiejscawiać Vertexy, skąd brać polskie pomoce na ten temat i wreszcie czy jest ktoś kto ma jakiekolwiek referki na ten temat najlepiej po polsku ? Dzięki nawet za najdrobniejszą wskazówkę. Acha będę raczej starał się wymodelować taką postać, która najlepiej nadawałaby się do szybkich ruchów. Czyli jakby to powiedzieć, nie bardzo muskularną. [ Sorka za lowpoly ]
piotrek Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Poszukaj tutoriali w Internecie. I naucz się trochę angielskiego. Przyda się.
naeq Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Dziwne pytanie, jesteś początkujący tak? A wiesz co to Rig? Modelować trzeba tak by manipulując postacią nie wydłużały nam się vertexy :) trzeba po prostu trochę pomyśleć. I nie "love poly" tylko LovPoly. Sprawdź w dziale Tutoriale na stronie głównej max3d, pewnie coś znajdziesz dla siebie, Tym bardziej jak jesteś początkujący.
M_L Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 Dzięki, teraz wiem przynajmniej jak się nazywa ta metoda. Jeszcze chciałem zapytać czy jest jakaś reguła na temat ułożenia siatki w poszczególnych miejscach ciała ? A i teraz mam po prostu szukać wszystkiego co dotyczy Rig ?
mirach Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Widac ze jestes bardzo poczatkujacy. Tak jak piotrek pisze, bez angielskiego bedzie ci ciezko. Modelowanie to jedno, animowanie to drugie, a pomiedzy tym jest trzecie, zwane rigowaniem. Animowanie nie ma nic wspolnego z recznym przesowaniem vertexow. Tak jak Falcom powiada, poszukaj na sieci rzezy o rigu, rigowaniu itp. Falcom: nie LovPoly tylko LowPoly :] 1