M_L Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Cześć ;) jestem początkującym użytkownikiem maxa i zwracam się do was chociaż pewnie było już masę takich jak ja. Mój problem polega na tym ze chciałem wymodelować postać w lowpoly ale nie wiem gdzie i jak umiejscowić vertexy tam abym potem mógł np łatwo manipulować policzkami, klatką piersiową i resztą ciała. Chodzi mi po prostu o to bym mógł nimi manipulować tak jak w Quidam. Jak więc mam umiejscawiać Vertexy, skąd brać polskie pomoce na ten temat i wreszcie czy jest ktoś kto ma jakiekolwiek referki na ten temat najlepiej po polsku ? Dzięki nawet za najdrobniejszą wskazówkę. Acha będę raczej starał się wymodelować taką postać, która najlepiej nadawałaby się do szybkich ruchów. Czyli jakby to powiedzieć, nie bardzo muskularną. [ Sorka za lowpoly ]
piotrek Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Poszukaj tutoriali w Internecie. I naucz się trochę angielskiego. Przyda się.
naeq Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Dziwne pytanie, jesteś początkujący tak? A wiesz co to Rig? Modelować trzeba tak by manipulując postacią nie wydłużały nam się vertexy :) trzeba po prostu trochę pomyśleć. I nie "love poly" tylko LovPoly. Sprawdź w dziale Tutoriale na stronie głównej max3d, pewnie coś znajdziesz dla siebie, Tym bardziej jak jesteś początkujący.
M_L Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 Dzięki, teraz wiem przynajmniej jak się nazywa ta metoda. Jeszcze chciałem zapytać czy jest jakaś reguła na temat ułożenia siatki w poszczególnych miejscach ciała ? A i teraz mam po prostu szukać wszystkiego co dotyczy Rig ?
mirach Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Widac ze jestes bardzo poczatkujacy. Tak jak piotrek pisze, bez angielskiego bedzie ci ciezko. Modelowanie to jedno, animowanie to drugie, a pomiedzy tym jest trzecie, zwane rigowaniem. Animowanie nie ma nic wspolnego z recznym przesowaniem vertexow. Tak jak Falcom powiada, poszukaj na sieci rzezy o rigu, rigowaniu itp. Falcom: nie LovPoly tylko LowPoly :] 1
naeq Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 "Rigging (ang.) to w grafice 3D przygotowanie obiektu (najczęściej organicznego) do animacji. Polega na wyposażenie obiektu w kości połączone w łańcuchy kinematyczne, ustalenie hierarchii poszczególnych kości i ich nazw oraz ustawienie weight maps dla odpowiednich partii siatki. Pozwala animatorowi na odpowiednią kontrolę nad obiektem." mirach - mój błąd, patrzałem na to co napisał M_L i się pomyliłem :) 1
M_L Napisano 5 Maj 2008 Autor Napisano 5 Maj 2008 No jestem początkujący dla tego że jak na razie mam za sobą zgłębianie interfejsu. Wiele rzeczy jeszcze jest przede mną i dla tego nie jestem jeszcze nawet na poziomie średnim. Widzę jednak że tutaj bardziej mi się przyda TurboSmoth i nici z LovPoly. Angielski wciąż szlifuję tak że nie będzie problemu . [ Właściwie to mój błąd bo piszę jakbym nie mógł ]
heaven Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 niejestes jesze nawet na niskim jak opanowales tylko interfejs. to co bedzie przed toba nazywa sie ciezka, mozolna praca, poswieceniem wielu wielu godzin, dni, miesiecy, temu programowi zeby zglebic jego tajniki xD i nie pisze LOW przez V bo bije w oczy xD. powodzenia. naucz sie najpierw modelowac a pozniej zacznij rigowac.
mrys Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Na Twoim miejscu zacząłbym od czegoś prostszego niż "postać". Czegoś, na czym w ogóle nauczyłbyś się posługiwać podstawowymi narzędziami modelarskimi, wykorzystywania blueprintów, "rozumienia" wierzchołków, krawędzi i ścianek itp. Zaczynanie wszystkiego od razu od postaci jest zadaniem ambitnym, które najprawdopodobniej skończy sie porażką i może zniechęceniem. Jeżeli wybrałbyś drogę "krok po kroku", to potem byłoby o wiele łatwiej. No i oczywiście język angielski (przynajmniej bierny) i tak będzie absolutnie niezbędny. Ale, powodzenia. 1
M_L Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 Teraz wyszło na to że umie jedynie włączać program ;] Spokojnie nie jest az tak źle. Co do Angielskiego macie wszyscy racje bo bez niego można sobie popatrzeć na obrazki ;) Uczułem już się modelowac na różnych elementach i znam mniej więcej narzędzia, brakuje mi tylko skrótów klawiszowych oraz znajomości pojec występujacych w Maxie. Właściwie to dalej nie wiem co to są Blueprinty ale wydaje mi sie że chodzi o modelowanie do ustawionych na róznych osiach linii pomocnichych na planach. Zakodowałem już sobie to LoVPoly więc juz nie musicie się martwić że znowu sprofanuje te nazwę. Teraz wracając do tematu to znalazłem na razie jednego tutoriala pt " Budowanie organicznej postaci przy użyciu edytowalnej siatki i modyfikatora meshsmooth. By Neil Blewina. To za pewne bedzie i tak malutko więc moze ktoś ma jakiegoś tutka na którym się uczył czegoś na temat Riggingu i mógłby wkleic linka bo nie wiem jak najlepiej zacząć skilowanie. ;) Wielkie dzięki za wasze odpowiedzi, zaczyna się już cos dziac w mojej głowie.
Temporal Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Hmmm to ja czegos nie kumam ma to byc model low poly czy nie? Jesli tak to chyba wszystkie mesh smoothy, turbosmoothy beda zbedne. 1
M_L Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 Po krótkiej korekcje chyba jednak zrezygnyję z Lovpoly i zacznę uczyć się Organiki. mam nadzieje ze w pięć dni uda mi się coś dobrego wymodelowac bo licencja się kończy ;\ Tylko nie wiem czy moje 2 komputery będą w stanie pociągnąć to wszystko. Athlon 1666, 512 ram i radeon 9600 pro. i Aristo, Core 2 Duo CPU 1,5 x2, 1024 Ram i Karta 64. Ja zabieram sie za tutka bo mam mało czasu. jeżeli ktoś będzie miał jeszcze czas i chęci to wystawie w tym temacie kolejne etapy modelingu. --------------------------------------------------------------------------------------------- Przy okazji ten tutorial o V-Reyu jest jest bardzo dobey ;] Szkoda że mój athlon nie pociągnie V-reya. + za tutka, dzięki.
mrys Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Po krótkiej korekcje chyba jednak zrezygnyję z Lovpoly i zacznę uczyć się Organiki. mam nadzieje ze w pięć dni uda mi się coś dobrego wymodelowac bo licencja się kończy ;\ To ja już w ogóle nie rozumiem, o co chodzi. "Organika" to znaczy że co? Subdivision? Bo "subdivision" zaczyna się od "low poly" (a nie Lovpoly uparciuchu). Najpierw zrozum ideę poszczególnych metod - poznaj ich zalety i wady i to, jakie dają możliwości. Potem będziesz mógł tę wiedzę wykorzystać zależnie od tego co i po co modelujesz. A z twoich postów wynika, że po prostu nie rozumiesz, na czym w ogóle polega modelowanie. Co prowadzi do refleksji co do drugiej części powyższego cytatu: nie, nie uda ci się. Jeżeli kończy ci się licencja spróbuj Wingsa, Blendera, g-maxa, XSI Mood Toola, K3D... To są darmowe programy, na których możesz się nauczyć podstaw. Dopiero potem, jeżeli w ogóle cię to wciągnie, rzucaj się na bardziej zaawansowany soft (chociaż, poza kłopotliwym na początku interfacem, Blenderowi + np. Kerkythei do renderingu niewiele pod względem funkcjonalności brakuje).
Temporal Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Organika nie wyklucza low poly. Organika to organika czyli ludzie zwierzeta itp a te przeciez mozna wykonac przy malej ilosci polygonow pod limity do gier prezentacji itp czyli low poly. Widze ze troche gubisz sie w samych pojeciach. Jesli naprawde jestes poczatkujacy to zacznij uczyc sie robiac jakies proste rzeczy np. krzesla,wazy, kubki i inne takie by poznac dane narzedzia i techniki. Gdy bedziesz juz troche rozeznany i bedziesz mial zapas doswiadczenia to wezmiesz sie za cos ambitnego opierajac sie o jakies tutoriale itp. Fajnie miec ambicje ale czasami to za malo wiec trzeba zaczynac od podstaw.
M_L Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 Fajnie miec ambicje ale czasami to za malo wiec trzeba zaczynac od podstaw. Jeszcze boli to że nie potrafi sie tego z głowy przeżucić do programu ;) Teraz dobrze obejrze jeszcze raz wszystkie posty i zastanowię się nad tym wszystkim czego się od was dowiedziałem i postaram się w 5 dni coś wykombinować. Postaram się żeby to " coś " było godne poświęcenia waszego czasu i nie okazało sie kiczem i będzie się wam chciało to obejrzeć ;) Strasznie nie lubie nowych programów ale jak licencja się skończy to zacznę pewnie od Wingsa. Pytanie kolejne : czy mozna wykupić jakąś licencje na maxa tak by można było z niego korzystać i nie zabiłoby to mojego portwela. Wiem że program jakim jest 3DS jest masakrycznie drogi ale może cos takiego jak licencja for students istnieje ? najważniejsze - > Lov Poly ;)
mrys Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Pytanie kolejne : czy mozna wykupić jakąś licencje na maxa tak by można było z niego korzystać i nie zabiłoby to mojego portwela. Wiem że program jakim jest 3DS jest masakrycznie drogi ale może cos takiego jak licencja for students istnieje ? najważniejsze - > Lov Poly ;) Nie istnieje. A w ogóle coś się tak uparł na tego Maxa? To kwestia gustu oczywiście, ale IMO wcale nie jest to jakiś rewelacyjny program, a w niektórych aspektach jest wręcz przestarzały. W kwesti korzystnych relacji cenowych zainteresuj sie raczej XSI. W wersji Foundation - do użytku komercyjnego bez żadnych ograniczeń, to tylko 450 euro. W wersji edukacyjnej (czyli bez możliwości legalnego sprzedawania prac na nim stworzonych) to bodajże 299 Euro (ale jest to wyższa wersja Essential). Według mnie program lepszy i nowocześniejszy od Maxa. I chłopie: LOW POLY a nie Lov Poly!
M_L Napisano 7 Maj 2008 Autor Napisano 7 Maj 2008 0o :] O widzę że jest na reszcie coś co nie zabije mojego portfela :D I nie uparłem się tylko nie chciałem się uczyć wszystkiego od początku. czyli hasło dnia to zassać trialową wersje XSI ESSENTIAL ? Zrobione ;] Muszę się jakoś wyróżniać LOV POLY dziękuje za uwagę ;]
mrys Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Jak to nie ma wersji studenckiej maxa? Napewno? Upps... Rzeczywiście jest. http://www.procad.pl/pf/page/me/cennik/85845_Autodesk_3ds_Max_2008,85843.html Cena nawet atrakcyjna, ale o ile wiem, jest ona ograniczona czasowo no i nie można na niej prowadzić działalności komercyjnej. A le do nauki całkiem, całkiem...
M_L Napisano 7 Maj 2008 Autor Napisano 7 Maj 2008 Właściwie to ten XSI nie jest taki całkiem zły jak myślałem. Przetestowałem sobie przez noc ten produkt ale chyba jednak zostaję przy Maxie. Dzięki za stronkę z licencją hmmm i tak właściwie nie mam na razie niczego sprzedawać chyba że ktoś jest na kupnie sześcianu. Acha najważniejsza sprawa. Słyszałem że są kursy na 3d Maxa. Wie ktoś o co chodzi, na czym to polega i czy nie wybiegam za bardzo poza temat ?
snajper992 Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 " F1 "czy wkrótce ludziki sie naucza tego, ze tam wszystko jest wystarczy poczytac. a blueprinty to sa te obrazki dzieki którym łątwiej tworzy sie np model auta albo czszki itp.
Tomala Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 Ach górnicy, jeszcze trza było trzeciego posta pod rząd walnąć to by może więcej osób zapamiętało.
Rekomendowane odpowiedzi