Skocz do zawartości

Problem z mapowaniem


Gość bl0ndynek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bl0ndynek

Mam problem z mapowaniem prostego modelu, tekstura skręca przy podstawie. Jak to zmapować żeby pasy były proste i ponizsza tekstura 'owijała' model.

 

problemft5.th.jpg

 

tekstura:

sawol4.th.jpg

 

plik max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość bl0ndynek

właśnie przy mapowaniu cylindrycznym niezależnie od promienia i wysokości walca pojawia się ten problem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest jak najbardziej w porządku :). Znaczy nie według nas, ale według maxa. Obiekt jest przykładem niezbyt dobrego podejścia do problemu. Rozwiązania są takie:

 

1) Hardcorowo-prymitywne: Dzielimy obiekt subdivide i nakładamy na niego cylindryczny uvw. Im większ ilość podziałów tym mniejsze zniekształcenie.

2) Logiczne bez limitu fejsów: Robimy obiekt od nowa dodając dwa podziały poprzeczne (teraz jest 8, robimy10) i nakładamy kolory po odpowiednich fejsach. Teksturke umieszczamy w recycled binie i używamy submateriału bądź mapujemy dokładnie przejścia między kolorami wzdłuż krawędzi pionowych jeżeli uparliśmy się na teksturke

3) Logiczne z limitem fejsów: Zmieniamy ilość pasków na teksturze do 8 lub używamy submateriału. Jeżeli pasków ma być dziesięć - mapujemy obiekt zgodnie z jego kształtem (jak face się roszerza ku podstawie to na uvw też ma się rozszerzać) i ręcznie malujemy teksturkę tak żeby wszystko się zgadzało (wbrew pozorom nie będzie to takie trudne mimo że tylko fejsy podstawy będą się tileować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sprawa jest jeszcze taka, że to nie jest jedyna tekstura która będzie nakładana na ten 'obiekt'. Może być tekstura z 8 paskami , a może być tekstura z 3 paskami , i to wszystko powinno działać na tym samym modelu , więc takie ręczne 'kolorowanie' raczej się w tym przypadku nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności