bapi23 Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 Mam do zrigowania smoka, i kiedy wstawiam kości i chce zedytować ich zasięg, to osie za które łąpie są przestawione tzn kiedy ruszam w bok to idzie do gory itd.. mało tego, zasięg wogóle się nie zmienia, i zaznaczone są praktycznie wszystkie wierzchołki. Proszę o pomoc, bo cierpliwośc mi się kończy;p. Niektóre kości zachowują się ok a niektóre nie, od czego to zależy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 9 Maj 2008 Share Napisano 9 Maj 2008 Co do zasięgu, musisz zdefiniować wagi dla wierzchołków, mianowicie w opcjach skin jest coś takiego jak envelopes, bodajże tam jest ikonka klucza (francuskiego) klikasz i edytujesz wagi dla vertexów. Jeśli chodzi o przesuwanie nie po tych osiach, możesz mieć zablokowane niektóre osie, chyba w hierarchy to jest (link info?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bapi23 Napisano 11 Maj 2008 Autor Share Napisano 11 Maj 2008 Właśnie w envelopes jak zmniejszam, zwiększam to zasięg wierzchołkow sie nie zmienia, nie wiem moze cos nie tak zmodelem jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 11 Maj 2008 Share Napisano 11 Maj 2008 Nie bardzo rozumiem ale może chodzi Ci o to że envelopes są źle zorientowane tzn. nie wzdłuż kości tylko np w poprzek. Jeżeli tak to musiałbyś napisać jak zrobiłeś kości jeżeli nie są to standardowe bones. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 11 Maj 2008 Share Napisano 11 Maj 2008 (edytowane) Podejrzewam, że problem jest w tym, że z envelopsami są jaja. Trzaba olać envelopsy w takim razie i configurować wagi dla vertexów. W skin taka opcja jest właśnie pod kluczykiem. Zaznaczasz odpowiednie grupy vertexów lub pojedyncze wertexy i ustawiasz siłę działania danego bonesa, musi być wybrany. Waga danego vertexa musi być równa 1 dla sumy wszystkich kości które na niego wpływają, stad mogą wyniknąć problemy z envelopes. Zresztą fakt, problem jest pewnie cięzko opisać. Shit, nie ma mam czasu niestety na nagranie tipsa:/ Edytowane 11 Maj 2008 przez Levus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort Napisano 11 Maj 2008 Share Napisano 11 Maj 2008 to co pisał Lewus: 1. ustawiasz Vertex w opcjach modyfikatora skin, dzięki czemu zamiast envelopes zaznaczasz punkty (jeden, kilka, ile chcesz) 2. wciskasz ten kluczyk, który otworzy Ci nowe okienko (3) 3. w tym okienku masz narzędzia do szybkiego ustawiania wag na danych vertexach i pokazuje Ci, które kości na dane zaznaczone punkty oddziałują. salve! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 12 Maj 2008 Share Napisano 12 Maj 2008 Super Mort;) Jeszcze jedną rzecz dopiszę, przed zaznaczaniem vertexów trzeba wybrać envelope przypisany dla danej kości na której vertexach będziesz operować, będzie widoczny jako linia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się