Skocz do zawartości

Problem z rigowaniem


bapi23

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do zrigowania smoka, i kiedy wstawiam kości i chce zedytować ich zasięg, to osie za które łąpie są przestawione tzn kiedy ruszam w bok to idzie do gory itd.. mało tego, zasięg wogóle się nie zmienia, i zaznaczone są praktycznie wszystkie wierzchołki. Proszę o pomoc, bo cierpliwośc mi się kończy;p. Niektóre kości zachowują się ok a niektóre nie, od czego to zależy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co do zasięgu, musisz zdefiniować wagi dla wierzchołków, mianowicie w opcjach skin jest coś takiego jak envelopes, bodajże tam jest ikonka klucza (francuskiego) klikasz i edytujesz wagi dla vertexów.

 

Jeśli chodzi o przesuwanie nie po tych osiach, możesz mieć zablokowane niektóre osie, chyba w hierarchy to jest (link info?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem ale może chodzi Ci o to że envelopes są źle zorientowane tzn. nie wzdłuż kości tylko np w poprzek. Jeżeli tak to musiałbyś napisać jak zrobiłeś kości jeżeli nie są to standardowe bones.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że problem jest w tym, że z envelopsami są jaja.

Trzaba olać envelopsy w takim razie i configurować wagi dla vertexów. W skin taka opcja jest właśnie pod kluczykiem. Zaznaczasz odpowiednie grupy vertexów lub pojedyncze wertexy i ustawiasz siłę działania danego bonesa, musi być wybrany.

 

Waga danego vertexa musi być równa 1 dla sumy wszystkich kości które na niego wpływają, stad mogą wyniknąć problemy z envelopes.

 

 

Zresztą fakt, problem jest pewnie cięzko opisać.

Shit, nie ma mam czasu niestety na nagranie tipsa:/

Edytowane przez Levus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pisał Lewus:

 

889e9a889515dda1.jpg

 

1. ustawiasz Vertex w opcjach modyfikatora skin, dzięki czemu zamiast envelopes zaznaczasz punkty (jeden, kilka, ile chcesz)

2. wciskasz ten kluczyk, który otworzy Ci nowe okienko (3)

3. w tym okienku masz narzędzia do szybkiego ustawiania wag na danych vertexach i pokazuje Ci, które kości na dane zaznaczone punkty oddziałują.

 

salve!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Mort;)

Jeszcze jedną rzecz dopiszę, przed zaznaczaniem vertexów trzeba wybrać envelope przypisany dla danej kości na której vertexach będziesz operować, będzie widoczny jako linia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności