Skocz do zawartości

[Modelowanie] Odzyskiwanie oryginalnej orientacji obiektu [XSI]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Inspirowany działalnością Szanownych Kolegów: Fikołka i Lisa (pozdrawiam), postanowiłem zrobić wersję tutoriala dla XSI. (Tak naprawdę to temat nie dawał mi spokoju i zastanawiałem się jak to zrobić; no i proszę, 5 minut poszukiwań i gotowe)

 

My - użytkownicy XSI - nie będziemy używać żadnych dodatkowych obiektów, bo w naszym profesjonalnym programie - XSI - nie ma takiej potrzeby. :D

 

Ok. Do dzieła!

 

1. Jak widać poniżej, nasz obiekt ma wyzerowaną rotację (w zasadzie obiekt jest mój, ale jego wykonanie nie zabrało mi zbyt wiele czasu... ;)).

ooo01mb2.jpg

 

2. Z menu "Plane" wybieramy "Pick Polygon Reference", a następnie wybieramy jedną ze ścianek. Pojawia nam się ładny grid.

ooo02fn6.jpg

 

3. Teraz - również z menu "Plane" - wybieramy "Current Reference Properties", a następnie zakładkę "Pose". Ponieważ w tej chwili chcemy tylko odpowiednio ustawić "pivot" obiektu, zaznaczamy "Center" z menu Select (na samej górze po prawej stronie). Kopiujemy wartości "rotation" z okna "Current Reference Properties" do rotacji "pivota" (w zakładce "transform")

ooo03ie3.jpg

 

4. Przechodzimy z powrotem z "Center" na "Object" i zerujemy wartości rotate ("ręcznie" albo za pomocą "Reset Rotation").

ooo04ah2.jpg

 

5. Zrobione, dziękujemy!

ooo05hi4.jpg

 

Pozdr

AM

Edytowane przez Endriu_M
  • Like 1
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie jestem ekspertem od XSI'aja ale rozumiem, ze chodzi o przywrocenie localnych wartosci rotacji dla obiektu po wczesniejszym jego wyzerowaniu. Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm??

Napisano
Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm??

 

Raczej nie... Po pierwsze dlatego, że najpierw musiałbyś użyć "Set Neutral Rotation" (albo "Pose") - tylko wtedy XSI zapisuje neutralną pozycję, którą można otworzyć (w pewnym sensie)... Po drugie dlatego, że czasem importujesz obiekty "z zewnątrz" - np. w OBJ, które mają już dodaną rotację, którą czasem przydaje się odtworzyć, a w takim wypadku na pewno nie będzię mozna użyć "neutral pose".

 

Pozdr

AM

Napisano

hehe dobre ;) teraz czekamy na klona tego tutka do blendera i hudego :)

aż zaktualizowałem swojego tuta o jeszcze łatwiejszą metodę :) jest da best i już nic jej nie przebije :D

 

cheers!

 

btw Endriu_M możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności