Endriu_M Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 (edited) Inspirowany działalnością Szanownych Kolegów: Fikołka i Lisa (pozdrawiam), postanowiłem zrobić wersję tutoriala dla XSI. (Tak naprawdę to temat nie dawał mi spokoju i zastanawiałem się jak to zrobić; no i proszę, 5 minut poszukiwań i gotowe) My - użytkownicy XSI - nie będziemy używać żadnych dodatkowych obiektów, bo w naszym profesjonalnym programie - XSI - nie ma takiej potrzeby. :D Ok. Do dzieła! 1. Jak widać poniżej, nasz obiekt ma wyzerowaną rotację (w zasadzie obiekt jest mój, ale jego wykonanie nie zabrało mi zbyt wiele czasu... ;)). 2. Z menu "Plane" wybieramy "Pick Polygon Reference", a następnie wybieramy jedną ze ścianek. Pojawia nam się ładny grid. 3. Teraz - również z menu "Plane" - wybieramy "Current Reference Properties", a następnie zakładkę "Pose". Ponieważ w tej chwili chcemy tylko odpowiednio ustawić "pivot" obiektu, zaznaczamy "Center" z menu Select (na samej górze po prawej stronie). Kopiujemy wartości "rotation" z okna "Current Reference Properties" do rotacji "pivota" (w zakładce "transform") 4. Przechodzimy z powrotem z "Center" na "Object" i zerujemy wartości rotate ("ręcznie" albo za pomocą "Reset Rotation"). 5. Zrobione, dziękujemy! Pozdr AM Edited May 11, 2008 by Endriu_M 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Nie jestem ekspertem od XSI'aja ale rozumiem, ze chodzi o przywrocenie localnych wartosci rotacji dla obiektu po wczesniejszym jego wyzerowaniu. Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Endriu_M Posted May 11, 2008 Author Share Posted May 11, 2008 Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm?? Raczej nie... Po pierwsze dlatego, że najpierw musiałbyś użyć "Set Neutral Rotation" (albo "Pose") - tylko wtedy XSI zapisuje neutralną pozycję, którą można otworzyć (w pewnym sensie)... Po drugie dlatego, że czasem importujesz obiekty "z zewnątrz" - np. w OBJ, które mają już dodaną rotację, którą czasem przydaje się odtworzyć, a w takim wypadku na pewno nie będzię mozna użyć "neutral pose". Pozdr AM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 hehe dobre ;) teraz czekamy na klona tego tutka do blendera i hudego :) aż zaktualizowałem swojego tuta o jeszcze łatwiejszą metodę :) jest da best i już nic jej nie przebije :D cheers! btw Endriu_M możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Endriu_M Posted May 11, 2008 Author Share Posted May 11, 2008 możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane dzięki! Trochę techniki i... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now