Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Inspirowany działalnością Szanownych Kolegów: Fikołka i Lisa (pozdrawiam), postanowiłem zrobić wersję tutoriala dla XSI. (Tak naprawdę to temat nie dawał mi spokoju i zastanawiałem się jak to zrobić; no i proszę, 5 minut poszukiwań i gotowe)

 

My - użytkownicy XSI - nie będziemy używać żadnych dodatkowych obiektów, bo w naszym profesjonalnym programie - XSI - nie ma takiej potrzeby. :D

 

Ok. Do dzieła!

 

1. Jak widać poniżej, nasz obiekt ma wyzerowaną rotację (w zasadzie obiekt jest mój, ale jego wykonanie nie zabrało mi zbyt wiele czasu... ;)).

ooo01mb2.jpg

 

2. Z menu "Plane" wybieramy "Pick Polygon Reference", a następnie wybieramy jedną ze ścianek. Pojawia nam się ładny grid.

ooo02fn6.jpg

 

3. Teraz - również z menu "Plane" - wybieramy "Current Reference Properties", a następnie zakładkę "Pose". Ponieważ w tej chwili chcemy tylko odpowiednio ustawić "pivot" obiektu, zaznaczamy "Center" z menu Select (na samej górze po prawej stronie). Kopiujemy wartości "rotation" z okna "Current Reference Properties" do rotacji "pivota" (w zakładce "transform")

ooo03ie3.jpg

 

4. Przechodzimy z powrotem z "Center" na "Object" i zerujemy wartości rotate ("ręcznie" albo za pomocą "Reset Rotation").

ooo04ah2.jpg

 

5. Zrobione, dziękujemy!

ooo05hi4.jpg

 

Pozdr

AM

Edytowane przez Endriu_M

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie jestem ekspertem od XSI'aja ale rozumiem, ze chodzi o przywrocenie localnych wartosci rotacji dla obiektu po wczesniejszym jego wyzerowaniu. Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm??

Napisano
  • Autor
Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm??

 

Raczej nie... Po pierwsze dlatego, że najpierw musiałbyś użyć "Set Neutral Rotation" (albo "Pose") - tylko wtedy XSI zapisuje neutralną pozycję, którą można otworzyć (w pewnym sensie)... Po drugie dlatego, że czasem importujesz obiekty "z zewnątrz" - np. w OBJ, które mają już dodaną rotację, którą czasem przydaje się odtworzyć, a w takim wypadku na pewno nie będzię mozna użyć "neutral pose".

 

Pozdr

AM

Napisano

hehe dobre ;) teraz czekamy na klona tego tutka do blendera i hudego :)

aż zaktualizowałem swojego tuta o jeszcze łatwiejszą metodę :) jest da best i już nic jej nie przebije :D

 

cheers!

 

btw Endriu_M możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane

Napisano
  • Autor
możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane

 

dzięki! Trochę techniki i...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności