Napisano 11 Maj 200816 l Inspirowany działalnością Szanownych Kolegów: Fikołka i Lisa (pozdrawiam), postanowiłem zrobić wersję tutoriala dla XSI. (Tak naprawdę to temat nie dawał mi spokoju i zastanawiałem się jak to zrobić; no i proszę, 5 minut poszukiwań i gotowe) My - użytkownicy XSI - nie będziemy używać żadnych dodatkowych obiektów, bo w naszym profesjonalnym programie - XSI - nie ma takiej potrzeby. :D Ok. Do dzieła! 1. Jak widać poniżej, nasz obiekt ma wyzerowaną rotację (w zasadzie obiekt jest mój, ale jego wykonanie nie zabrało mi zbyt wiele czasu... ;)). 2. Z menu "Plane" wybieramy "Pick Polygon Reference", a następnie wybieramy jedną ze ścianek. Pojawia nam się ładny grid. 3. Teraz - również z menu "Plane" - wybieramy "Current Reference Properties", a następnie zakładkę "Pose". Ponieważ w tej chwili chcemy tylko odpowiednio ustawić "pivot" obiektu, zaznaczamy "Center" z menu Select (na samej górze po prawej stronie). Kopiujemy wartości "rotation" z okna "Current Reference Properties" do rotacji "pivota" (w zakładce "transform") 4. Przechodzimy z powrotem z "Center" na "Object" i zerujemy wartości rotate ("ręcznie" albo za pomocą "Reset Rotation"). 5. Zrobione, dziękujemy! Pozdr AM Edytowane 11 Maj 200816 l przez Endriu_M
Napisano 11 Maj 200816 l Nie jestem ekspertem od XSI'aja ale rozumiem, ze chodzi o przywrocenie localnych wartosci rotacji dla obiektu po wczesniejszym jego wyzerowaniu. Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm??
Napisano 11 Maj 200816 l Autor Czy nie lepiej jest wejsc poprostu w proporcje objektu Local Transform -> Neutral Pose i kliknac Reset Hemm?? Raczej nie... Po pierwsze dlatego, że najpierw musiałbyś użyć "Set Neutral Rotation" (albo "Pose") - tylko wtedy XSI zapisuje neutralną pozycję, którą można otworzyć (w pewnym sensie)... Po drugie dlatego, że czasem importujesz obiekty "z zewnątrz" - np. w OBJ, które mają już dodaną rotację, którą czasem przydaje się odtworzyć, a w takim wypadku na pewno nie będzię mozna użyć "neutral pose". Pozdr AM
Napisano 11 Maj 200816 l hehe dobre ;) teraz czekamy na klona tego tutka do blendera i hudego :) aż zaktualizowałem swojego tuta o jeszcze łatwiejszą metodę :) jest da best i już nic jej nie przebije :D cheers! btw Endriu_M możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane
Napisano 11 Maj 200816 l Autor możesz sam dodać taga czy co to tam jest [Modelowanie] edytując posta i wchodząc w zaawansowane dzięki! Trochę techniki i...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto