dino1984 Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Witam Jest na to inny sposób niż Boolean i ProBoolean?? Wycinam w bryle z modem "Shell". Boolean psuje siatkę, a ProBoolean powoduje, zniknięcie "Shell`a" - bryła na powrót jest pełna w środku Z góry dzięki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 ja używam boolean i nie widze problemu. wycinane elementy łącz w całość przed wycięciem żeby nie powtarzać operacji. A jak już musisz powtórzyć to najpierw przekonwertuj na poly. Jak siatkę ci psuje to zwykle można ją prosto naprawić narzędziami poly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkeruj Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Ja okna wycinam zagęszczając siatkę (Connect, Quickslice), a potem wyrzucam dwa polygony i buduję cztery w powstałym otworze. Pomocna opcja Cup (Border). PZDR mkeruj Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 sposób jakich wiele, dobry jak się rzeźbi dowolny domek bez rusunków, tym sposobem jakby wycinać okna w dużym bloku to można się zajeździć. Najlepszy sposób na okna to i tak spline + extrude, czasem boolean. to wystarczy. Chyba że mowa o gamearcie wtedy inna bajka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 a nie lepiej modelować bryły budynków na spline-ach? to najszybsza moim zdaniem metoda i pozwala na bardzo szybkie wprowadzanie poprawek. Edit - no tak jak Siwy powiedział Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino1984 Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 No właśnie nie tak łatwo naprawić siatkę po Boolean`ie... niektórych krawędzi stworzonych przez Boolean nie można usunąć poprostu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 przed booleanem trzeba zbudowac odpowiednia siatke i tyle w przypadku okien to akurat bolek sie sprawdza wiec nie ma co narzekac Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino1984 Posted May 14, 2008 Author Share Posted May 14, 2008 Macie może jakiegoś tutka odnośnie tego tematu, bo się chlastam z tym niemiłosiernie :/ Boolean chrzani siatkę na maxa łączne z tworzeniem krawędzi "w oknach", które wycinam. "przed booleanem trzeba zbudowac odpowiednia siatke i tyle" Jak powinna wyglądać ta "odpowiednia siatka" skoro wycinam te okna w sześcianie z modem "shell"?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 moze najpierw pokaz screen z viewportu albo cos bo skad ja mam wiedziec jak wyglada u ciebie sytuacja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc_in Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 mam podobny problem ,czyli uzycie booleana psuje siate : http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5200210653723715602 tak wyglada po paru minutach naprawiania ,usuwania setek vertexow i edge i nic dalej sie nieda zrobic co generalnie mnie nie urzadza Probowalem zrobic rowniez ze spline ,ale efekt byl podobny ,masa niepotrzebnych EDGE i jeszcze trudniejszych do usuniecia Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino1984 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 Ok, więc tak to wygląda: http://picasaweb.google.pl/pixel1984/3DMAX/photo#5200547946076268754 Przy okazji może ktoś mi powie czemu ta textura tak głupio sie układa?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 wystarczy UVW map, potem unwrap UVW Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam_m Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Polecam poly modeling, cięcie cutem i usuwanie poligonów w miejscu okien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino1984 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 Gdyby to było takie proste to nie zawracałbym głowy :) Jakkolwiek tego nie ustawie w unwrap UVW to nic się nie zmienia :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 ja unwrapa przy wizkach używam tylko przy łukowatych kształtach i to bardzo rzadko. uvwmap z mapowaniem box ci wystarczy w tym przypadku. Wycinanie okien w takim domku zrobisz jakimkolwiek narzędziem w pare minut. możesz nawet poustawiać boxy jeden przy drugim zostawiając otwór okna :) Nie wiem też co ci się może z siatką dziać po booleanie. Jak to nie idzie do gameartu to olej po prostu dodatkowe eddżesy, co ci przeszkadzają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino1984 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 Ano przeszkadzają mi tyle, że czasami taki EDGE przebieg przez środek otworu okiennego i nic z nim nie mogę zrobić :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 kurde nie wiem jak przy kwadratowych oknach mozna miec problem z bolkiem :/ bierzesz sobie boxa uzywasz bolka i masz otorek i nawet max automatycznie ci tam jedna krawedz z czyms laczy jak cos to samemu mozna cutem pociagnac reszte ale jak pod MS nie idzie to raczej zaduzego znaczenia nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam_m Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 a przesunąć nie możesz tego edge'a? Lub poleceniem remove usunąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 w modelach po boolu jest zasada że otwór musi być połączony z krawędzią zewnętrzną przez edge'sa. Jak zrobisz w innym miejscu takowego to ten stary możesz usunąć. Tak się właśnie naprawia siatki po pooleanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino1984 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 I od tego trzeba było zacząć :) Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts