Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Jest na to inny sposób niż Boolean i ProBoolean?? Wycinam w bryle z modem "Shell". Boolean psuje siatkę, a ProBoolean powoduje, zniknięcie "Shell`a" - bryła na powrót jest pełna w środku

 

Z góry dzięki :)

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja używam boolean i nie widze problemu. wycinane elementy łącz w całość przed wycięciem żeby nie powtarzać operacji. A jak już musisz powtórzyć to najpierw przekonwertuj na poly. Jak siatkę ci psuje to zwykle można ją prosto naprawić narzędziami poly.

Napisano

Ja okna wycinam zagęszczając siatkę (Connect, Quickslice), a potem wyrzucam dwa polygony i buduję cztery w powstałym otworze. Pomocna opcja Cup (Border).

 

PZDR

mkeruj

Napisano

sposób jakich wiele, dobry jak się rzeźbi dowolny domek bez rusunków, tym sposobem jakby wycinać okna w dużym bloku to można się zajeździć. Najlepszy sposób na okna to i tak spline + extrude, czasem boolean. to wystarczy. Chyba że mowa o gamearcie wtedy inna bajka.

Napisano

a nie lepiej modelować bryły budynków na spline-ach? to najszybsza moim zdaniem metoda i pozwala na bardzo szybkie wprowadzanie poprawek.

 

Edit - no tak jak Siwy powiedział

Napisano
  • Autor

No właśnie nie tak łatwo naprawić siatkę po Boolean`ie... niektórych krawędzi stworzonych przez Boolean nie można usunąć poprostu.

Napisano

przed booleanem trzeba zbudowac odpowiednia siatke i tyle w przypadku okien to akurat bolek sie sprawdza wiec nie ma co narzekac

Napisano
  • Autor

Macie może jakiegoś tutka odnośnie tego tematu, bo się chlastam z tym niemiłosiernie :/ Boolean chrzani siatkę na maxa łączne z tworzeniem krawędzi "w oknach", które wycinam.

 

"przed booleanem trzeba zbudowac odpowiednia siatke i tyle"

Jak powinna wyglądać ta "odpowiednia siatka" skoro wycinam te okna w sześcianie z modem "shell"??

Napisano

moze najpierw pokaz screen z viewportu albo cos bo skad ja mam wiedziec jak wyglada u ciebie sytuacja?

Napisano

mam podobny problem ,czyli uzycie booleana psuje siate :

 

http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5200210653723715602

 

tak wyglada po paru minutach naprawiania ,usuwania setek vertexow i edge i nic dalej sie nieda zrobic co generalnie mnie nie urzadza

 

Probowalem zrobic rowniez ze spline ,ale efekt byl podobny ,masa niepotrzebnych EDGE i jeszcze trudniejszych do usuniecia

Napisano
  • Autor

Gdyby to było takie proste to nie zawracałbym głowy :)

Jakkolwiek tego nie ustawie w unwrap UVW to nic się nie zmienia :/

Napisano

ja unwrapa przy wizkach używam tylko przy łukowatych kształtach i to bardzo rzadko. uvwmap z mapowaniem box ci wystarczy w tym przypadku. Wycinanie okien w takim domku zrobisz jakimkolwiek narzędziem w pare minut. możesz nawet poustawiać boxy jeden przy drugim zostawiając otwór okna :) Nie wiem też co ci się może z siatką dziać po booleanie. Jak to nie idzie do gameartu to olej po prostu dodatkowe eddżesy, co ci przeszkadzają.

Napisano
  • Autor

Ano przeszkadzają mi tyle, że czasami taki EDGE przebieg przez środek otworu okiennego i nic z nim nie mogę zrobić :)

Napisano

kurde nie wiem jak przy kwadratowych oknach mozna miec problem z bolkiem :/ bierzesz sobie boxa uzywasz bolka i masz otorek i nawet max automatycznie ci tam jedna krawedz z czyms laczy jak cos to samemu mozna cutem pociagnac reszte ale jak pod MS nie idzie to raczej zaduzego znaczenia nie ma

Napisano

w modelach po boolu jest zasada że otwór musi być połączony z krawędzią zewnętrzną przez edge'sa. Jak zrobisz w innym miejscu takowego to ten stary możesz usunąć. Tak się właśnie naprawia siatki po pooleanie.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.