Skocz do zawartości

Wycinanie okien w budynku


dino1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jest na to inny sposób niż Boolean i ProBoolean?? Wycinam w bryle z modem "Shell". Boolean psuje siatkę, a ProBoolean powoduje, zniknięcie "Shell`a" - bryła na powrót jest pełna w środku

 

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja używam boolean i nie widze problemu. wycinane elementy łącz w całość przed wycięciem żeby nie powtarzać operacji. A jak już musisz powtórzyć to najpierw przekonwertuj na poly. Jak siatkę ci psuje to zwykle można ją prosto naprawić narzędziami poly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sposób jakich wiele, dobry jak się rzeźbi dowolny domek bez rusunków, tym sposobem jakby wycinać okna w dużym bloku to można się zajeździć. Najlepszy sposób na okna to i tak spline + extrude, czasem boolean. to wystarczy. Chyba że mowa o gamearcie wtedy inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakiegoś tutka odnośnie tego tematu, bo się chlastam z tym niemiłosiernie :/ Boolean chrzani siatkę na maxa łączne z tworzeniem krawędzi "w oknach", które wycinam.

 

"przed booleanem trzeba zbudowac odpowiednia siatke i tyle"

Jak powinna wyglądać ta "odpowiednia siatka" skoro wycinam te okna w sześcianie z modem "shell"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem ,czyli uzycie booleana psuje siate :

 

http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5200210653723715602

 

tak wyglada po paru minutach naprawiania ,usuwania setek vertexow i edge i nic dalej sie nieda zrobic co generalnie mnie nie urzadza

 

Probowalem zrobic rowniez ze spline ,ale efekt byl podobny ,masa niepotrzebnych EDGE i jeszcze trudniejszych do usuniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja unwrapa przy wizkach używam tylko przy łukowatych kształtach i to bardzo rzadko. uvwmap z mapowaniem box ci wystarczy w tym przypadku. Wycinanie okien w takim domku zrobisz jakimkolwiek narzędziem w pare minut. możesz nawet poustawiać boxy jeden przy drugim zostawiając otwór okna :) Nie wiem też co ci się może z siatką dziać po booleanie. Jak to nie idzie do gameartu to olej po prostu dodatkowe eddżesy, co ci przeszkadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde nie wiem jak przy kwadratowych oknach mozna miec problem z bolkiem :/ bierzesz sobie boxa uzywasz bolka i masz otorek i nawet max automatycznie ci tam jedna krawedz z czyms laczy jak cos to samemu mozna cutem pociagnac reszte ale jak pod MS nie idzie to raczej zaduzego znaczenia nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w modelach po boolu jest zasada że otwór musi być połączony z krawędzią zewnętrzną przez edge'sa. Jak zrobisz w innym miejscu takowego to ten stary możesz usunąć. Tak się właśnie naprawia siatki po pooleanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności