Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jest na to inny sposób niż Boolean i ProBoolean?? Wycinam w bryle z modem "Shell". Boolean psuje siatkę, a ProBoolean powoduje, zniknięcie "Shell`a" - bryła na powrót jest pełna w środku

 

Z góry dzięki :)

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ja używam boolean i nie widze problemu. wycinane elementy łącz w całość przed wycięciem żeby nie powtarzać operacji. A jak już musisz powtórzyć to najpierw przekonwertuj na poly. Jak siatkę ci psuje to zwykle można ją prosto naprawić narzędziami poly.

Napisano

Ja okna wycinam zagęszczając siatkę (Connect, Quickslice), a potem wyrzucam dwa polygony i buduję cztery w powstałym otworze. Pomocna opcja Cup (Border).

 

PZDR

mkeruj

Napisano

sposób jakich wiele, dobry jak się rzeźbi dowolny domek bez rusunków, tym sposobem jakby wycinać okna w dużym bloku to można się zajeździć. Najlepszy sposób na okna to i tak spline + extrude, czasem boolean. to wystarczy. Chyba że mowa o gamearcie wtedy inna bajka.

Napisano

a nie lepiej modelować bryły budynków na spline-ach? to najszybsza moim zdaniem metoda i pozwala na bardzo szybkie wprowadzanie poprawek.

 

Edit - no tak jak Siwy powiedział

Napisano

No właśnie nie tak łatwo naprawić siatkę po Boolean`ie... niektórych krawędzi stworzonych przez Boolean nie można usunąć poprostu.

Napisano

Macie może jakiegoś tutka odnośnie tego tematu, bo się chlastam z tym niemiłosiernie :/ Boolean chrzani siatkę na maxa łączne z tworzeniem krawędzi "w oknach", które wycinam.

 

"przed booleanem trzeba zbudowac odpowiednia siatke i tyle"

Jak powinna wyglądać ta "odpowiednia siatka" skoro wycinam te okna w sześcianie z modem "shell"??

Napisano

ja unwrapa przy wizkach używam tylko przy łukowatych kształtach i to bardzo rzadko. uvwmap z mapowaniem box ci wystarczy w tym przypadku. Wycinanie okien w takim domku zrobisz jakimkolwiek narzędziem w pare minut. możesz nawet poustawiać boxy jeden przy drugim zostawiając otwór okna :) Nie wiem też co ci się może z siatką dziać po booleanie. Jak to nie idzie do gameartu to olej po prostu dodatkowe eddżesy, co ci przeszkadzają.

Napisano

kurde nie wiem jak przy kwadratowych oknach mozna miec problem z bolkiem :/ bierzesz sobie boxa uzywasz bolka i masz otorek i nawet max automatycznie ci tam jedna krawedz z czyms laczy jak cos to samemu mozna cutem pociagnac reszte ale jak pod MS nie idzie to raczej zaduzego znaczenia nie ma

Napisano

w modelach po boolu jest zasada że otwór musi być połączony z krawędzią zewnętrzną przez edge'sa. Jak zrobisz w innym miejscu takowego to ten stary możesz usunąć. Tak się właśnie naprawia siatki po pooleanie.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności