Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Problem na screenie: jak przygotowac mape albo zmienic mapowanie zeby nie bylo widac bumpa wokol samego obrazu. No wiecie o co chodzi, wszystko jest na obrazku. Kolor tla mapy probowalem zmienic z bialego na szary 128 ale nie pomaga. Jak to sie robi?

 

screen.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

OK, mam:

 

jeszcze prościej:

inwertuj mapkę z prosiakiem tak żeby był biały a tło czarne, zaaplikuj i daj inwert w output dla bitmapy bumpa w maxie;) moze byc jpg, nie musi byc warstwa psd

 

pzdr.

Edytowane przez Levus

Napisano
  • Autor

no bez tilingu bo jak wlacze tiling to sie pojawi duzo sasiadujacych prosiaczkow a tego nie chce...?

Napisano
  • Autor

kurde dzieki...ku memu zdziwieniu to dziala....

ku zdziwieniu bo na moj rozum uzycie w bump bialego prosiaka na czarnym tle z wlaczonym invert to to samo co uzycie czarnego prosiaka na bialym tle a tak probowalem....

musze sie z tym przespac

dzieki wielkie

Napisano

Na zdrowie!;)

 

Jedyna logika jak przychodzi mi do głowy to ignorowanie przez maxa czarnych elementów bitmapy przy uwzględnianiu bumpa. A invert przez output odraca tylko to co ignorowane nie jest.

 

pozdrawiam, thx za punkcik!

Napisano
  • Autor

Wciaz widac ta krawedz, co prawda minimalnie ale render docelowo bedzie ponad 3000pix wiec na pewno bedzie to do zauwazenia.

Prawdopodobnie bedzie sie dalo to w photoshopie poprawic ale dlaczego tak jest? Tlo obrazka z prosiakiem jest na pewno RGB=0

 

prosie.jpg

Napisano

gdybyś ustawił mapowanie na całą ścianę lub gdyby chociaż krawędzie bitmapy pokrywały się z podziałem kafli problemu by nie było. powodów może być kilka. pewnie max to lipa;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności