Napisano 13 Maj 200816 l Problem na screenie: jak przygotowac mape albo zmienic mapowanie zeby nie bylo widac bumpa wokol samego obrazu. No wiecie o co chodzi, wszystko jest na obrazku. Kolor tla mapy probowalem zmienic z bialego na szary 128 ale nie pomaga. Jak to sie robi?
Napisano 13 Maj 200816 l OK, mam: jeszcze prościej: inwertuj mapkę z prosiakiem tak żeby był biały a tło czarne, zaaplikuj i daj inwert w output dla bitmapy bumpa w maxie;) moze byc jpg, nie musi byc warstwa psd pzdr. Edytowane 13 Maj 200816 l przez Levus
Napisano 13 Maj 200816 l Autor no bez tilingu bo jak wlacze tiling to sie pojawi duzo sasiadujacych prosiaczkow a tego nie chce...?
Napisano 13 Maj 200816 l Autor kurde dzieki...ku memu zdziwieniu to dziala.... ku zdziwieniu bo na moj rozum uzycie w bump bialego prosiaka na czarnym tle z wlaczonym invert to to samo co uzycie czarnego prosiaka na bialym tle a tak probowalem.... musze sie z tym przespac dzieki wielkie
Napisano 14 Maj 200816 l Na zdrowie!;) Jedyna logika jak przychodzi mi do głowy to ignorowanie przez maxa czarnych elementów bitmapy przy uwzględnianiu bumpa. A invert przez output odraca tylko to co ignorowane nie jest. pozdrawiam, thx za punkcik!
Napisano 14 Maj 200816 l Autor Wciaz widac ta krawedz, co prawda minimalnie ale render docelowo bedzie ponad 3000pix wiec na pewno bedzie to do zauwazenia. Prawdopodobnie bedzie sie dalo to w photoshopie poprawic ale dlaczego tak jest? Tlo obrazka z prosiakiem jest na pewno RGB=0
Napisano 14 Maj 200816 l gdybyś ustawił mapowanie na całą ścianę lub gdyby chociaż krawędzie bitmapy pokrywały się z podziałem kafli problemu by nie było. powodów może być kilka. pewnie max to lipa;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto