viz.k Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Problem na screenie: jak przygotowac mape albo zmienic mapowanie zeby nie bylo widac bumpa wokol samego obrazu. No wiecie o co chodzi, wszystko jest na obrazku. Kolor tla mapy probowalem zmienic z bialego na szary 128 ale nie pomaga. Jak to sie robi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 (edited) OK, mam: jeszcze prościej: inwertuj mapkę z prosiakiem tak żeby był biały a tło czarne, zaaplikuj i daj inwert w output dla bitmapy bumpa w maxie;) moze byc jpg, nie musi byc warstwa psd pzdr. Edited May 13, 2008 by Levus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viz.k Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 no bez tilingu bo jak wlacze tiling to sie pojawi duzo sasiadujacych prosiaczkow a tego nie chce...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viz.k Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 kurde dzieki...ku memu zdziwieniu to dziala.... ku zdziwieniu bo na moj rozum uzycie w bump bialego prosiaka na czarnym tle z wlaczonym invert to to samo co uzycie czarnego prosiaka na bialym tle a tak probowalem.... musze sie z tym przespac dzieki wielkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Na zdrowie!;) Jedyna logika jak przychodzi mi do głowy to ignorowanie przez maxa czarnych elementów bitmapy przy uwzględnianiu bumpa. A invert przez output odraca tylko to co ignorowane nie jest. pozdrawiam, thx za punkcik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viz.k Posted May 14, 2008 Author Share Posted May 14, 2008 Wciaz widac ta krawedz, co prawda minimalnie ale render docelowo bedzie ponad 3000pix wiec na pewno bedzie to do zauwazenia. Prawdopodobnie bedzie sie dalo to w photoshopie poprawic ale dlaczego tak jest? Tlo obrazka z prosiakiem jest na pewno RGB=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 gdybyś ustawił mapowanie na całą ścianę lub gdyby chociaż krawędzie bitmapy pokrywały się z podziałem kafli problemu by nie było. powodów może być kilka. pewnie max to lipa;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now