Jump to content

bump - wypukla obwodka mapy


Recommended Posts

Problem na screenie: jak przygotowac mape albo zmienic mapowanie zeby nie bylo widac bumpa wokol samego obrazu. No wiecie o co chodzi, wszystko jest na obrazku. Kolor tla mapy probowalem zmienic z bialego na szary 128 ale nie pomaga. Jak to sie robi?

 

screen.jpg

Link to comment
Share on other sites

OK, mam:

 

jeszcze prościej:

inwertuj mapkę z prosiakiem tak żeby był biały a tło czarne, zaaplikuj i daj inwert w output dla bitmapy bumpa w maxie;) moze byc jpg, nie musi byc warstwa psd

 

pzdr.

Edited by Levus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

kurde dzieki...ku memu zdziwieniu to dziala....

ku zdziwieniu bo na moj rozum uzycie w bump bialego prosiaka na czarnym tle z wlaczonym invert to to samo co uzycie czarnego prosiaka na bialym tle a tak probowalem....

musze sie z tym przespac

dzieki wielkie

Link to comment
Share on other sites

Na zdrowie!;)

 

Jedyna logika jak przychodzi mi do głowy to ignorowanie przez maxa czarnych elementów bitmapy przy uwzględnianiu bumpa. A invert przez output odraca tylko to co ignorowane nie jest.

 

pozdrawiam, thx za punkcik!

Link to comment
Share on other sites

Wciaz widac ta krawedz, co prawda minimalnie ale render docelowo bedzie ponad 3000pix wiec na pewno bedzie to do zauwazenia.

Prawdopodobnie bedzie sie dalo to w photoshopie poprawic ale dlaczego tak jest? Tlo obrazka z prosiakiem jest na pewno RGB=0

 

prosie.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy