Napisano 20 Maj 200816 l Witam. Po dłuższej przerwie wracam. Ze świeżo rozpoczętym nowym doswiadczeniem. Postanowiłem zobaczyc ZBrusha, poogladac, popróbowac cośkolwiek. Nie mialem z nim jeszcze stycznosci, a patrząc na Wasze modele po prostu nie moglem wysiedziec i postanowiłem cos zmajstrowac mówiac kolokwialnie:) Pierwszy modelik wrzucam. Będzie to stary dziadziuś. Wyszedł w sumie przez przypadek poprzez próbowanie róznych narzedzi, ich wielkosci i intensywnosci dzialania. Grzebałem sie strasznie, nie pracowałem nigdy w ten sposób, ciekawa sprawa:) Zrobiony ze sfery. Byłoby mi bardzo miło, jesli skomentowalibyscie to co wymodziłem. Jakies porady moze dla poczatkującego.:) Podoba mi sie to. Takie papranie sie jakby w glinie:D oto screen: Edytowane 26 Maj 200816 l przez ciastuch
Napisano 21 Maj 200816 l Jak na pierwszą styczność z programem to nie jest źle. Z porad to oczywiście rób jak najwięcej tego co lubisz robić czyli np głów. Zrób sobie dobrą bazę a będziesz mógł lepiej wykorzystać limit polygonów. Możesz też poszukać w necie darmowych baz np na tym forum. Pamiętaj żeby różne detale dodawać na odpowiednich poziomach podziału siatki, w żadnym wypadku nie podział na maxa i dopiero sculpt, wiele początkujących osób popełnia ten błąd. Pozdro.
Napisano 21 Maj 200816 l Autor Dzieki Tomala:) postaram sie zastosowac do Twoich porad. Co prawda mało z tego rozumiem, ale postaram sie pogrzebac gdzies na temat baz, siatki, i ogólnie sculptowania:) Głowy ogółem baaaardzo lubie, wiec bede sie bawił:) Lubie ludzka anatomie i dlatego miło stworzyc jest cos nowego, jakąś nową osobę, nadac jej charakter:) Pozdrawiam.
Napisano 22 Maj 200816 l Koniecznie ściągnij sobie tuty od Klicka do ZBrusha (on tam co prawda używa ZB2, a ty zapewne 3 albo 3.1 nawet ale i tak da się bardzo, bardzo wiele nauczyć). Oglądaj dużo prac tych najlepszych, nawet z tego forum, jest kilku swietnych twórców ale nie będę wymieniał bo nie chcę obrazić innych ... http://www.bearsfromwoods.com/videotutoriale/zbrush2/ to link do tych tutów. Zawsze mozesz kupic tuty od gnomona.
Napisano 22 Maj 200816 l Autor Dzięks bardzo Bielo^, przyda się to co mówisz:) Ja używam ZBrush 3.1, ale na pewno wiele rzeczy jest podobnych. Juz zagladam na te inne profile i podziwiam, ale na razie to tylko podziwianie. Ale progeam przyjemny:) Pozdrawiam.
Napisano 24 Maj 200816 l Autor Mam pytanie: w Czym najlepiej robic sobie bazy? 3d max? nie znam sie na tym, wystarczy zrobic sobie baze w 3d maxie i przepransportowac do ZBrusha? Na razie wróciłem do domku, wiec mam zastoj w robocie, ale porobie cos w tygodniu:) pozdrawiam, Ciastuch.
Napisano 24 Maj 200816 l Baze możesz przygotować nawet w ZBrushu, ale ja za bardzo wiedzy o tym nie mam. Oczywiście najlepiej robić bazę w max'ie. Dla ZBrushowych "wymitaczy" wystarczy tylko ogólny kształt modelu do ZBrushowania. Do dzieł, w których ZBrush będzie jakby finałem, nie potrzeba z detalizowanej bazy, o tyle np. do gier, potrzeba bazę, którą ujrzymy w grze i owa baza musi się zgadzać z modelem z ZBrush'a, by wszystko działało i wyglądało, oraz by normal mapy mogły ułożyć się na modelu bazowym.
Napisano 24 Maj 200816 l Bazy wygodnie robi się w Wings3d, Klicek zrobił kilka tutoriali na ten temat. W maxie też można, ale w Wingsie modeluje się szybciej. Do tego jeśli nie znasz jeszcze żadnych programów oprócz Zbrusha, to prawdopodobnie Wingsa się szybciej nauczysz niż maxa, bo nie będą cię dezorientować różne inne funkcje nie służące do modelowania. A główka jak na początek bardzo przyjemna. Edytowane 24 Maj 200816 l przez Ania
Napisano 24 Maj 200816 l Autor Dziekuje bardzo za rady:) W 3d maxie już troszeczke robiłem, wiec chyba na razie baze stworze własnie w tym programie:) Zawsze interesowały mnie postacie wiec mysle że warto temu własnie poswiecic czas. jeszcze pozagladam na tutki co do twarzy, bo twarz u mojego żołnierzka nie wygladała za dobrze;/ ale wszystkiego da sie nauczyc:) Trening czyni mistrza. Jeszcze raz bardzo dziekuje _Arti_ i Ania, pozdrawiam, Ciastuch.
Napisano 26 Maj 200816 l Autor Witam po dłuższej przerwie. Niestety tamta praca dziadka poszła w przepasc i nie da sie jej odzyskac by cos z niej zrobic, bo źle zapisałem;/ Ale postanowiłem kontynuowac ten temat:) Na razie uderzam z bazą, bo chce zrobic dziadunia bardziej dokładnie. I tu mam pytanie: czy ide w dobrym kierunku? Czy siatka ogólnie jest dobrze rozłożona na tym etapie? Bo nie jestem tego pewny, mam zamiar ją troche jeszcze zagęścic, ale nie duzo bo to przeciez baza ma byc, nie musi byc wcale dokładna:) Głowe modelowałem wedlug prostego schematu, od razu dorzucam pare obrazków. Bardzo prosiłbym o pomoc, wskazówki:) z góry dzieki:) pozdrawiam, Ciastuch.
Napisano 26 Maj 200816 l Nie znam się bardzo, ale dodałabym jeszcze jedną przedziałkę naokoło oczu bo tam dojdzie dużo detalu, i w poprzek czoła żeby tam poligony były bardziej kwadratowe, naokoło buzi dla detalu, i wymodelowałabym skrzydełka nosa.
Napisano 26 Maj 200816 l Autor Witam, upek bazy modelu głowy:) Jeszcze bede nad nim pracował, teraz chciałem pokazac całosc, moze dorobie jeszcze troche klatki piersiowej ramion i pleców. Przede mną jeszcze sprawa z postarzeniem tego dziadka, postaram sie to zrobic na bazie jak najbardziej moge, bo za młody jest:) Mam pytanie: Czy to ucho trzeba jeszcze bardziej modelowac, czy starczy już a reszte bedzie mozna zrobic w ZBrush'u? Bardzo prosze o odpowiedz. Załaczam obrazki. Chce żeby był bardziej chudy, taki "wysuszony", jak mówiłem bede jeszcze nad tym pracował:) Pozdrawiam wszystkich, Ciastuch.
Napisano 26 Maj 200816 l Autor Przepraszam, racja:) Chciałem pokazac najpierw kształt jaki wychodzi. Oto siatki: i paytanie z tym ucham: czy trzeba w nim jeszcze modelowac czy mozna juz porobic reszte ucha w ZBrushu?
Napisano 26 Maj 200816 l W zbrushu nie możesz mieć tylukątnych poligonów. Podziel środkową część ucha żeby były czworokąty.
Napisano 27 Maj 200816 l Baza do zbrusha powinna miec same czworokaty inaczej zrobia sie babole. Czworokaty powinny byc jak najbardziej zblizone do kwadratu. Siatka powinna byc mozliwie rownomiernie gesta na calym modelu. Kieruj sie tymi zasadami az skumasz o co chodzi. Jak nie wiesz czy dobrze robisz to wrzuc model do zbrusha, podlub w nim troche i zobaczysz czy cos jest nie tak. Jak stracisz przez to kilka dni pracy to zapamietasz taki blad do konca zycia i w koncu sie nauczysz. 2 sprawa. Nie musisz robic tak "szczegolowej" bazy glowy. Mozesz zrobic boxa z kilkoma podzialami i zrobic glowe od zera w ZB. Sproboj obu sposobow i zobacz co ci lepiej lezy.
Napisano 27 Maj 200816 l Autor Wielkie dzieki:) będę próbował obydwu sposobów:) Zobaczymy jak pójdzie:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto