Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno jak już niektórzy wiedzą zacząłem kreaturować swojego kompa i potrzebuję oceny fachowców... nie jest on jeszcze skończony, a wręcz przeciwnie, prace nad nim dopiero się rozkręcają, ale potrzebna mi jest wasza opinia co w nim na obecnym stadium modelingu jest nie tak?

 

Tak dla ciekawskich podam, że jest to Microstar K7T PRO2, Athlon 1,4, 512 RAM, GeForce MX 440 (buuuu, cienizna, ale zamierzam sieu na jakiegoś Radeona), sieciówka i modemik. Dodatki: CD-ROM - Samsung 40x, nagrywarka Liteon i stacja dyskietek. I to by byuo na tyle z danych technicznych :)

 

Wiem, że nie jestem zbyt oryginalny robiąc kompa, ale stawiam bardziej na realizm, niż na modeling (wbrew pozorom).

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam

 

Zapowiada sie calkiem niezle.

 

Możesz zdradzic rąbek tajemnicy nowicjuszowi jak robiles te wszystkie wycięcia i otwory??

 

Pozdrawiam

Napisano

Pionier co racja to racja, to już chyba tzreci składak w ciągu miesiąca, że o sławnej karcie grafiki nie wspomnę. Cóż, zawsze to jaka odmiana od samochodów. Co do pracy, jak dla mnie ok, jeszcze sporo szczegółów do dodania, ale wygląda już nieźle. Pracuj i powodzenia :).

Napisano

Cos te wszystkie zasilania takie cieniutke. I dziwnie rowno ida. No i tasma ide mi sie nie podoba (ulozenie) daj inny rzut. Obudowa git:!

Napisano

a ja bym się do obudowy doczepił:

strasznie dziwna ta obudowa, sama cięka blacha.

obudowy mają na ogół jeszcze taki bardziej masywny

szkielet, żeby usztywnić konstrukcję.

Napisano

Widze, że jeszcze wszystko w trakcie modelowania.

Z samej obudowy brak front panelu, a także wycięć na tylnie gniazda.

Kable zasilania za cienkie.

Napisano

Skilo, za cienkie?!?!? To ja się zastanawiałem, czy jeszcze ich nie uszczuplić a Ty mówisz, że za cienkie? A co do równości, to owe kabelki i tak są za równe, a poza tym, to są one połączone takim śmiesznym czymś co je trzyma w kupie i dlatego są tak równo ułożone.

 

Nad taśmą jeszcze będę poracował. Pussik, o jakie gniazda Ci chodzi?

 

A co do masywności obudowy, to trudno Wam będzie zauważyć grubość blachy. Musiałbym grubość dać co najmniej 1, a dla porównania, obecnie jest 0,3. A poza tym te dziadowskie obudowy ATX są takie co to jakbyś puknęła to by się wszystko rozleciało. Kiedyś to były sprzęty, to dopiero sporo ważyło :D

 

P.S

Dla nowicjusza: Splajny + Extrude.

Napisano

Dzisiaj posiedziałem chwilkę nad panelem do obudowy i wyszło coś takiego jak widać na załączonym obrazku... jest to w 90% stuningowana przeze mnie obudowa (panel) firmy Mode Com \"Impact\". Nie robiłem swojej, bo jest ona co najmniej paskudna.

 

Ludziska, powiedzcie mi jak się pozbyć tego śmiesznego \"przebarwienia\" (dwa czarne paski), które znajduje się za klamką od kieszeni? Coś takiego mi się renderuje, a wiem, że tam nic nie ma!!!

Napisano

Jak dla mnie to zasilanie wyglada jak sznureczek. Moze to dlatego ze tak dlaeka perspektywa. Daj render srodka zeby bylo widac kabelki:D

Napisano

narazie wyglada spoko, ale wg mnie takze te kabelki sa zbyt cienkie!! moze przewody laczoce CDROM z muzyka sa takie ale napewno od zasilania nie...

 

przod obudowy fajny, chyba nie mam sie czego doczepic... Mozesz dac renderek calej obudowy wraz z przednia jej czescia?? chcialnbym zobaczyc jak wyglada w calosci...

 

Plyta glowna fajna - tylko malo szczegolow - ale wiem... jeszcze nie jest skonczona wiec nie bede sie na jej temat wypowiadal...

 

Zycze udanej zabawy - pracy przy wykanczaniu - dlubaniu w szczegolach tego komputerka...

W koncu \"Diabeł tkwi w szczegółach...\" :D:D:D

 

Powodzenia!!

Pozdro! Kulexy!

Napisano

naprawde super sie zapowiada..., te szczegoly w obudowie glownie mnie zachwycily... nie moge sie doczekac konca :

 

(mozesz zdradzic technike jaka go tworzysz?)

 

Napisano

witam,

bardzo ladnie, ale...

- zrob porzadek z kabelkami od Resetu, Powera i reszty (poukladaj je, a jesli nie to poskrecaj je parami ;) )

- sledzie, powinny byc troche wyzsze, zagieta czesc troche krotsza i wiecej powinno wchodzic pod srubke

- te paski blachy w ktorych sa naciecia na zachaczenie bocznych blach powinny byc wazsze

 

co do plyty:

- gniazda pamieci powinny byc nizsze a same pamieci duzo wyrzsze, i daj na nie jakies boxy symulujace kosci ram

- zarzyciles mi ze zlacza PCI mialem za waskie (z czym sie nie zgodzilem :) ) ale Twoje sa za szerokie!! sa takie jak gniazda pamieci

- miedzy AGP, PCI i AMR sa rozne odleglosci a powinny byc takie same ;)

- tranzystory powinny byc grubsze

- jezeli ta boxy pod zlaczami IDE to czesci montowane nawierzchniwo to powinny byc duuuzo mniejsze

- co do IDE i FDD to maja chyba taki sam rozmiar a nie powinny ;)

 

co do panelu:

0 (slownie: zero) zastrzerzen, bardzo ladny

 

do Misic: nie odgryzam sie, daje tylko dobre rady

Napisano

No wreszcie napisałeś... tak czekałem i czekałem i się doczekałem :)

 

A więc od samego początku...

- co do kabelków do resetu, pałeru itp. to wierz mi, u mnie jest taki bu....el, ale fakt faktem, nie są poskręcane, bo nie wiem za bardzo jak je poskręcać (masz jakiś pomysł?)

-co do śledzi, to się zgadzam, faktycznie jak się bliżej przyjrzałem to są trochę za cienkie i za chude, ale się poprawi ;)

-paski blachy... przeskaluję :)

 

Płyta...

-gniazda pamięci są niższe od PCI tylko tego nie widać przy takim ustawieniu kamery, a o kościach ram kompletnie zapomniałem :P

-co do taśm to również się zgodzę, zawaliłem sprawę z grubiścią, ale sloty AGP, PCI i AMR są poustawiane w różnych odległościach, przynajmniej na mojej płycie i tu się z Tobą nie zgodzę.

 

Wiem t0m3k że się nie odgryzasz i za rady bardzo dziękuję, faktycznie co do płyty głównej to zawaliłem i trza ją będzie dosyć intensywnie zacząć poprawiać. Teraz się zabnieram za płytkę, bo jak do tej pory chciałem zobaczyć jak to będzie wyglądać po całości i nawet jestem usatysfakcjonowany :)

 

Dzisiaj dołączam rendera z zamontowanym panelem... i niech mi ktoś powie skąd się bierze ta czarna plama za kieszenią? To nie jest zmieniony kanał id, nie nakładają się na siebie dwa boxy, materiał jest dobry, to co to do jasnej chol...ery jest? Czy może mi ktoś to powiedzieć?

Napisano

Jak dla mnie ten wentyl za wysoki, albo za mała średnica. No i łopatki za blisko się kończą okrągłej obudowy.

 

A co do tych dwóch wcięć na zaczep z lewej strony, to spoko. Tylko czemu już na kolejnym żeberku tego nie widać? :|

 

Wyprofiluj łopaki (skręć je troche) i umieść kawałek wentyla W radiatorze. :-) Czyli wytnij w kilku żeberkach okrągłe miejsce.

 

Napisano

Bedziesz jakies texturki dawal ?? Osobiscie mi sie bardzo podoba teraz, jest nawet wiecej niz ladnie, jest bardzo kurde dobrze :). Dac tylko matrialy z roznymi parametrami speculara i glossines. Ale to tylko MHO

Napisano

Oczywiście, będą teksturki, ale jak skończę modelowanie, przykręcanie śrubek i podłączanie kabelków :) A na chwilę obecną to zamieszczam render płytki głównej, z podłączonymi akcesoriami. Wszystko co powiedziała Pussik poprawię przy najbliższym włączeniu Maxa, bo szczerze mówiąc to wiatraczek robiłem z głowy :P Wiem, widać, ale obiecuję poprawę :D

 

Co sądzicie o płycie głównej? Bo szczerze mówiąc to ja jużnie wiem co w niej jeszcze poprawić (weźcie pod uwagę ilość poligonów, bo staram się jak najbardziej ją ograniczyć, gdyż jak dojdzie jeszcze monitor i klawa, a planuję jeszcze głośniki, skaner i drukarkę zrobić, to mi max siądzie :( ). Wiecie, jakbym miał sprzęt (wiem najlepiej zwalić na sprzęt, ale fakty mówią za same za siebie, przy ok 150 000 trójkątów max mi siada) to bym zrobił każdą ścieszkę na każdej płycie i wszystki inne duperelki, a tymczase będę musiał to nadrobić mapowaniem :(

Napisano

wiatraczek zupelnie do poprawy, zrob jakiegos fajnego coolera - tyle ich teraz jest no i z tymi kabelkami chyba cos bys musial zrobic

Napisano

Ja wiem, że jest pełno różnych różnistych coolerów, ale w zamyśle miałem, żeby zrobić swój :) Więc proszę o komentarze odnośnie tego, co w nim jest źle, co do poprawki itd.

Napisano

Nieczepiam się ale w wentylatorze na procku są takie ramiona by zaczepić go do płyty głównej i obok gniazda do proca jest taka dźwigienka do \"wystrzeliwania\" proca w góre aby go wyciągnąc. Ogólnie podoba mi się :)

Napisano

Czy ten radiator w chwili obecnej dotyka płyty głownej? :|!

Gdzie się procek podział?

 

Misic, ile to co na ostatnim zdjęciu jest, ma polygonów?

Bo sądze, że spokojnie wszystkie duperelki, monit, klawe, głośniki itd. zrobisz w 150 000. Skoro cała moja karta ma poniżej 10 000, a jest na niej dla przykładu 278 rezystów.

Chyba że używasz meshsmootha itp. :)

Napisano

Yyyyyyy... widziałem ta kartę i na chwilę obecną czuję się wcięty :o To co jest na ostatnim zdjęciu ma 60 000 :P

 

Jeśli rezystorem nazywasz to coś w kształcie cylindra (nie wiem, nie znam się :P ) to w tym wypadku użyłem meshsmotha, ale co do reszty to nie, starałem się jak najbardziej zaoszczędzić na polygonach, ale widzę, że gdzieś popełniłem błąd :(

 

Radiator dotyka płyty głównej, ale zapomniałem zrobić tą śmieszną dźwigienkę do zatrzaskiwania procka :P Się dorobi...

 

A tu zamiszczam poprawioną wersję i zabieram się za klawę:)

Napisano

Cylindry to kondensatory, ja u siebie nie używałam meshmootha.

Razystory to takie malutkie prostopadłościany (u mnie z extrude).

 

Ta blaszka do zatrzaskiwania nie powinna tak przylegać do radiatora. Jest ona zazwyczaj dłuższa niż bok radiatora, a do tego jest zagięta. Heh...poszukaj w necie zdjeć ;-)

 

A wogóle to ona nie ma haczyka. :) Czym ma złapać za występek socketa?

 

Napisano

Wiem gdzie popełniłem błąd!!! Przy modelowaniu razystorów (teraz to błyszczę :D ) na etapie tworzenia splajnów zwiększałem wartość Steps na 11, kiedy wystarczyło 2, żeby zachować dobry kształt figury. Okazało się, że przy Steps=2 figura miała 45 trójkątów, a przy =11, 160!!!To prawie czterokrotnie więcej!!! A w końcowym efekcie przy skopiowaniu kilkaset razy dało przygniatający efekt... na chwilę obecną udało mi się zmniejszyć ilość poligonów (na samej płycie głównej) z 67 000 do 45 000, a to jest bardzo duży przy moim sprzęcie :)

 

Wieczorem dam render klawiatury, bo nie wymagała ona jakichś karkołomnych operacji, tylko coś na zasadzie, kopiuj, wklej. Ale dłubania trochę było :D

 

Co do wiatraczka, to zostanie on taki jaki jest obecnie, bo taki ja mam w kompie i jest on idealnym jego odwzorowaniem... z wyjątkiem tej śmiesznej blaszki, bo ją faktycznie muszę poprawić. I dzięki wielkie dla wszystkich, którzy mi pomagają i jakoś starają się doradzić... to naprawdę pomaga :)

 

Napisano

Pussik (inni też) mam pytanie: Skąd wzięłaś teksturę do Twojej karty, ze wszystkimi ścieżkami i tymi innymi duperelkami? Bo moja, cała zielona nie wygląda zbyt pięknie... jest paskudna :(

Napisano

Te zdjecia kiedyś NVIDIA miała pod hasłem na swoim serwerku. Potem wypłyneło to na szerokie wody i nadal krązy po necie. :-)

Ja się tym interesuje i tego typu fotek mam troszke. :-)

Napisano

Aha, a nie masz może jakichś fotek Microstara K7T Pro2 ? Byłbym bardzo dźwięczny :D I powiedz mi jak zrobić teksturkę pod płytę główną? Bo ja nie mam zielonego pojęcia ani żadnego pomysłu :(

 

Zamieszczam obiecany renderek klawiatury i mam pytanie... wpawdzie niewiele osób tu zagląda ale może ktoś mi odpowie, skąd wziąć te dwa specyficzne rysuneczki na klawisze, na których nie ma żadnych napisów na moim renderze (oprócz spacji)?

Napisano

Rysuneczki sam narysuj :D One małe, więc to chyba nie problem.

 

Moja rada odnośnie klawy - rozjaśnij napisy na klawiszach. Są zbyt czarne. :-)

 

Btw, na samej płycie głownej masz ~~191 rezystorów? :| Nie dałabym więcej jak 100. :-) Ale spoko.

U mnie rezystory mają 10 poly. :-) Te małe i maciupkie (jest ich łącznie 236, te duże mają 22 poly (jest ich 40).

Napisano

Taaaaaaaaaaaa, tyle dzibdziania przy tym będzie :o Przecież tego tyle jest, tych ścieżek, innych badziewków... buuuuuu, ciężko będzie :(

Napisano

Narazie baez teksturek, zamieszczam wersję finalną \"mojego kompa\". To jest oczywiście część całego zestawu w skład którego wchodzą: monitor, klawa, głośniki, skaner i drukarka. Ale wszystko w swoim czasie :D

 

CZEKAM NA KOMENTARZE :)

Napisano

Ładnie. :-)

 

Ale mi brakuje nóżek albó kółek od spodu (każda znana mi obudowa takie ma) i nie ma czonej ściany. :I

Zrób okno i podświetlenie UV od środka.:D

Napisano

No czytasz w moich myślach :D Taki miałem właśnie zamiar, ale zamiar zamiarem, jak przyjdzie co do czego, to będę wzywał pomocy :P

 

Boczną klapę z oknem zdążę jeszcze dorobić, a dzisiaj się specjalnie nie wysilałem i zrobiłem panel LCD Philipsa... render będzie jeszcze dzisiaj... :)

Napisano

No i jest apdejt... nie komentuję bo to należy do Was, a właściwie do panny Pussik, bo odnoszę dziwne wrażenie, że tu nikt inny nie zagląda :(

Napisano

Wg .mnie pomysł należy pozostawiać twórcy. Bo mi tematyka odpowiada.

 

Mam pyt. czy jak tworzysz model, to czy mierzysz wymiary elementow w realu?

 

Chodzi mi o to, czy przykładasz linijke (w tym przypadku do monitora), przeskalowujesz i na podstawie obliczonych danych tworzysz model?

 

Bo tutaj coś mi monit zbyt kwadratowy i mała podstawa.

Napisano

Nie Pussik, robię jak to się populkarnie mówi \"na oko\" :) Też mi coś w tym monitorku nie pasowało... mówisz, że zbyt kwadratowy? Może i faktycznie... jutro dam renderek całego zestawu (komp, klawiatura, monitor i głośniki), bo z reszty zrezygnowałem ze względu na to iż nie miałem gdzie tego wszystkiego upchnąć... mało miejsca w scenie miałem, a jakbym kamerę oddalił i poszerzył kadr, to by nie było tak wyraźnie widać tych wszystkich detali w kompie, tak jak są teraz widoczne. No i niedługo zabieram się za tekstuki... jajks, będzie ciężko :(

Napisano

Misic, to lepiej zmierz boki ekranu i porównaj !

 

Btw, u mnie na karcie to wszystko było pomierzone. :> Właściwie to musiało - aby pasowalo to textury. Teraz robie chlodzenie.

Napisano

Trochę był pracochłonny... strasznie męczące jest to dłubanie przy śrubkach, kabelkach i innych takich. Ja części zoribłem za pomocą kształtów + Extrude, zaoszczędziło sięw ten sposób kilkadziesiąt segmentów.

 

Pussik, ciężko mi będzie zmierzyć monitor, bo robiłem go ze zdjęcia... ahhhh... chciałbym mieć takiego LCD :D A co do mierzenia części, to bym musiał wyjąć płytę główną z kompa, a to już byłby problem :o Jedyne co bym mógł zmierzyć, to klawiatura :( Dzisiaj dam renderek całego zestawu (bez tekstur).

Napisano

Co do tematu pracy nie będę się wypowiadał. Każdy robi to, co mu się podoba.

 

Jak na razie idzie ci bardzo dobrze. Ładny, solidny model. Komputer wyszedł bardzo fajnie. Monitor już troszkę gorzej. Klawiatura z kolei jest jakaś taka dziwna. Wydaje mi się, że klawisze powinny mieć bardziej zaokrąglone krawędzie, oraz powinny być troszkę niższe oraz bardziej zwężać się ku górze. Materiałów chyba jeszcze nie zrobiłeś, ale jest ona zbyt biała, a napisy, tak jak już Pussik zauważyła są troszeczkę za ciemne.

To chyba wszystko.

Napisano

tak klawaiaturka zdecydowanie dopoprawy....ogolnie modelik bardzo mi sie podba jest ladny i szczegolowy....jak sie juz mam czepac ;) to jeszcze ten wentylator na procq jest troche dziwny...

Napisano

Witam...

 

Poszerzyłem go trochę, bo faktycznie zgubiłem proporcje, był zbyt kwadratowy. Ale co teraz jest z nim nie tak?

 

Klawiaturkę postaram się zmienić, ale nie gwarantuję, że mi się uda... to zależy od maxa, czy odmówi mi posłuszeństwa czy nie. Chodzi oczywiście o ilość segmentów, bo gdybym tak do każdego przycisku zastował meshsooth\'a, to zagłada, klęska, klapa itp totalna. A dodając jeszcze jeden segment na górze każdego przycisku, porządanego zaorkąglenia nie uzyskam. Wiem, że jest kanciasta i byłem tego świadom od samego początku.

 

Nad teksturkami zacznę pracę za jakiś czas. Batou, broń Boże, to nie była końcowa teksturka, dałem ją tylko po to, żeby było widać zapisy na klawiszach :)

 

Teraz zamieszczam obiecany render całości...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności