Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam! Postanowilem ze zaloze swoj speedpaintowy watek, w ktorym co 1-2 dni bede mogl umieszczac swoje codzienne speedy :) speedy z tej serii i oczywiscie kolejne ktore mam nadzieje uda mi sie robic to dla mnie nauka w uzywaniu brushy i szybkiego rozplanowania kolorow chcialbym sie wkoncoz :P nauczyc w miare dobrze dobierac ze soba brushe i konsekwentnie uzywac, dlatego na probe zrobilem pierwsze troszke wysiedziane speedy(okolo 1,5-2h na kazdy). Nie moglem zrezygnowac z namalowania jakis portretow wiec na poczatek jakies na ktorych staralem sie o pokazanie emocjonalnych odczuc postaci (ktos mi ostatnio napisal zebym sprobowal z takim czyms, i w sumie w pracy Murderous beauty nie wyszedl mi taki jak chcialem wyraz twarzy i nie oddawal emocji z opisanej historii wiec czas na cwiczenia :) zobaczymy jak bedzie dalej na probe dwa :) )+ dwa ktore juz wrzucalem(wikingowy speed, demon). Bede sie staral updejtowac teczke ze speedami o zroznicowanej tematyce od landscape'ow po portrety i szybkie szkice anatomiczne postaci.

wszelkie uwagi i rady cenne:)

pozdrawiam Darek

 

cwiczonko124vm7.jpg

 

 

cwiczonko123fop4.jpg

 

vikingboatfvl8.jpg

 

lol2vf5.jpg

Edytowane przez DaRoZ
  • Odpowiedzi 161
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to jak to ma byc watek do nauki to:

1. za bardzo brudzisz, staraj sie tez unikac czarnego koloru, zastap ciemnym czerwonym,brazowym, ale ine czarnym...

2. jezeli chodzi o portrety-nos do poprawy, oraz otoczenie oczu i ust-jakos same w sobie moga byc,ale nie lacza sie jakos z twarza,sa jakby przyklejone....

 

fajny watek;]

Napisano

no git. podoba mi sie ten stateczek wikingów. ale no wlasnie tak jak wyzej tez mi niezbyt pasuje ten brud, tak ciemno, mgliscie..

Napisano

dzieki :) no mam nadzieje ze uda sie codzien cos podrzucac :)

 

Fidiasz->dzieki, kiedys na pewno cos nagram :)

nicponim-> mhm walka trwa :) mam nadzieje ze te brudzenie ktore tez dostrzegam uda sie usunac z pracek :)co do twarzy, to z nosem sie zgodze :)

regnar, Stachu-> thx

 

i cos sprzed paru chwil

 

cwiczonko125fgz5.jpg

 

i jakies wczesniejsze mazanie

 

sketchfo6.jpg

 

pozdro!

Napisano

Jak juz mowil nicponim nad nosami to musisz popracowac,

Druga sparwa to dlonie, najslabsze elementy.

 

Za to kolorki i zastosowanaie pedzelkow klasowe :]

Przestrzen tez fajnie ci wychodzi.

Napisano

no nagralbys cos... a z nosami i z dlonmi to rzeczywiscie masz problemy- z ustawieniem ich w odpowiedniej przestrzeni.. ale spoko pomysl na watek ;)

Napisano

Fajne niektóre prace ale ja bym unikał zbyt dużej ilości czystej neutralnej bieli i całkowitej czerni. Zarówno w Photoshopie jak i w tradycyjnym malarstwie im więcej mieszasz kolorów tym bardziej tracą swoje nasycenie. Jak wymieszasz ze sobą dwa złamane kolory to powstaje zupełnie nijaka paleta kolorystyczna. Neutralne kolory takie jak biel czy czerń już kompletnie wszystko neutralizują. Stąd jak maźniesz kilkanaście razy półprzezroczystymi odcieniami biało-żółtego koloru i całkowitą czernią w różnych miejscach to wszystko stanie się szaro, brudno, blade i mało konkretne.

 

Zrób sobie taki test. Namaluj sobie w Photoshopie jakiś kwadracik w żywej czerwieni. Potem ustaw opacity na 50% i przejedź po nim białym kolorem. Jak użyjesz na tym color pickera to zobaczysz że Saturation spadnie drastycznie. Jak przejedziesz po tym bielą jeszcze kilka razy to żywa czerwień zamieni się w brudny różowy. Zamiast tego możesz wybrać bezpośrednio z palety żywy różowy kolor, przejechać raz nieprzezroczystym pędzlem. Efekt będzie znacznie mocnieszy.

 

Pozdrawiam.

 

PS. Stąd właśnie nie przepadam za uczeniem się kolorów z fotografii bo te potrafią mieć strasznie drętwe zestawienia kolorystyczne. Malując ze złej jakości refek przejmujesz od nich właśnie te brudne kolorki.

Napisano (edytowane)

dzieki wszystkim za rady i wskazowki :)

farvus-> uwagi znow cenne ale z tymi kolorami to nie koniecznie wina fot...jesli chodzi ci o taka jakosc jak o naturalne kolory/wielkosc/wyrazistosc zdjec to zawsze sie staram takie dobrac/dlatego mnostwo nad tym czasu tez slecze by raczej refki byly w miare wiarygodne, aczykolwiek oczywiscie ciagle obserwacja natury, i samo mazanie z natury tez ostanio wchodzi w gre(analizowac dobrze jest nie tylko doglebnie refki ale takze otaczajacy swiat ktor poprostu jest uwieczniony na fotach) :) fakt z tymi czerniami i bielami jeszce nad tym tak nie panuje(podobnie z brushami) ale wlasnie od tego sa te cwiczeniowe walki zeby zle maniery przelozyc na dobre :) pozdrawiam i dzieki!

Edytowane przez DaRoZ
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy tu jakiekolwiek dobieranie pomoże jeśli chodzi o fotografie bo wszystkie troche oszukują kolor. W fotografiach zazwyczaj czernie zupełnie nie mają koloru podczas gdy światło jest są zbyt jasne i przechodzi w kompletną biel (dokładnie to co widać u ciebie w pracach). Dzieje się tak ponieważ aparat jest ograniczony do konkretnej skalę jasności i dalej już reszty nie łapie. Tam gdzie na zdjęciu jest już biało, w rzeczywistości światło ma jakiś konkretny kolor.

Tu jest troche na ten temat - http://www.sovek.com/view/basics/color/10.htm

 

Na blogu Shelly Wan znalazłem takie rady fajne co do uczenia się kolorów z klatek filmowych.

 

"1. use a BIG brush. i am using a no.2 flat wash now;

2. Don't copy. Try to put down colors that RELATE.

3. Get rid of white. Choose a color!

4. Simplify! It's not drawing."

 

Sądze że to jest klucz do tego całego problemu.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Farvus
Napisano

Coraz lepiej Ci idzie. Ten ostatni naprawde na poziomie. troche nie czuć odległosci tych gór znajdujących się bliżej obserwującego. Ta po prawej imho zbyt ciemna. Keep working.

Napisano

Pierwsze wrażenie - super. Ale na drugi rzut oka wydaje mi się, że chyba perspektywa się trochę rozjechała i ogólnie trochę to płasko wyszło. Niech się jakiś mastah wypowie bo ja jak zwykle komentuję tylko "na czuja" ;), ale ja noob jestem :P

Napisano

Wyszło całkiem fajnie. Podobają mi się tekstura ziemii. Może nie wszędzie potrzeba aż tak poszarpanych śladów. Koń jest raczej gładkim zwięrzęciem :).

 

Tak trzymaj. Pozdrawiam.

Napisano

hej! dziekuje za wszystkie komentarze :) Teraz takie widoczki, jako cwiczenia z perspektywa powietrzna, jak Marduk slusznie napisal ze na tamtym troche sie odleglosci tych blizszych wzgledem nas nie czulo...

 

pozdrawiam

 

z6qz4.jpg

Napisano

ostatnie miłe dla oka, aczkolwiek w pierwszym nie potrzebnie jołkę wstawiłeś tak blisko, zajmuje sporą część dobrego kadru ;).

 

//Pozdr.

Napisano

ze jodla blisko to moze az tak bardzo mi nie przeszkadza, ale z pewnoscia tam za malo sie dzieje, jezeli chodzi o kolor- odpycha ta czysta zielen troche..

Napisano

W pierwszym kompozycja żadna i brakuje ambient occlusion pod całym samoodem, w drugim za ciemna jedna strona twarzy. Przy czym bardzo dobrze już korzystasz z kolorów i całkiem przyjemnie wszystko wygląda.

Napisano

miriam-"w drugim fajna kompozycja" kompozycja? w portrecie baby widzisz jakas kompozycje?

 

fajnie ci to wychodzi,ale proponowalbym moze jakies martwe natury, cos z zywca a nie z fotek? naprawde roznica jest kolosalna, a jezeli juz naprawde chcesz zaczac fajnie kolory chwytac to chwyc za tradycyjne-farbki itp

pozdro!

Napisano

dzieks :)

nicponim-> hehe chcialbym cos farbkami poskrobac, moze jak troche czasu bedzie wiecej :)

 

a dzis takie ot wariacja z kolorem i brushami :)

 

cwiczonko1351mw7.jpg

 

pozdro!

Napisano

Daroz, masz może jakieś bardziej wykończone obrazki? :)

Ciekawi mnie czy potrafisz wykończyć takie chaotycznie (wydawałoby się) rozrzucone tekstury brusha na rysunku.

Fajny ten speed ostatni - można na niego patrzeć i wymyślać historię :)

Napisano

noiprox-> robią sie :) z tym wykanczaniem tak wyteksturowanych to staram sie uwazac, akurat jak przygotuje sobie podklad pod cos wiekszego to staram sie w miare czytelnie bez textur bo potem ciezko utrzymac porzadek :)

 

to troche nowszych rzeczy

 

2(szkice/podklady) pod nowe ilustracje do Pinacle

 

nec18.jpg

 

nec17_3.jpg

 

i kolejny experymencik z sof brushem

 

cwiczonko1291ws9.jpg

 

uwagi i rady cenne :)

Napisano

Kiedyś znalazłem pomocnego tuta, w którym uczono, jak ważne jest spłaszczanie. W swoich pracach dużo "ciupciasz" okrąglakiem, zamiast tak naprawde wyraźnymi plamami zaznaczać powierzchnie. Być może wygląda to artystycznie, ale powoduje chaos. Zamiast więcej gadać pokaże na przykładzie z tamtegoż tutka:

 

bad.jpgbetter.jpg

Napisano

dzieki :)

 

uff Odswiezam watek, nic czasu sie ma ostatnio na jakikolwiek practicing :( ale wyrwalem pare chwil na zrobienie 2 takich referkowych obrazkow(jakies filmowe zdjecia), tak by pocwiczyc roznorodne palety, robione w miare szybko pedzelkami bez textur etc. Mam nadzieje ze bedzie co jakis czas chwilka na takie mazanie ;]

 

 

pr1cd6.jpg

 

pr2kv0.jpg

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności