Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam pytanie... jak używać materiałów ze strony http://www.vray-materials.de? Znam się już troszeczkę na V-Rayu w MAXie ale nie umiem dodać materiałów z tej stronki... Proszę o w miarę obszerny opis na temat tego zagadnienia... a może trzeba coś poustawiać w V-Rayu dodatkowo... proszę o pomoc bo mi to bardzo potrzebne. Z Sercha już korzystałem i z google też i nic mi nie pomogło :(

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dokładnie... Nie mogę w ogóle zaimportować materiału do biblioteki. Nie wiem jak to zrobić... Moim zdaniem przydał by się taki mini tutek jak to zrobić i na jakie rzeczy zwrócić uwagę... chociażby w postaci kroków po kolei... wielu użytkownikom by się to przydało w/g mnie... Nie zrozumcie mnie źle... nei jestem osobom która wymaga łopatologii %-)

Napisano

  • ściągnij zipa ze strony
  • rozpakuj go: w środku zobaczysz bibliotekę (często też folder z teksturami)
  • otwórz 3ds max
  • otwórz Material Editor
  • w slocie z materiałem Kliknij button Standard
  • z bocznego menu zaznacz opcję Mtl Library
  • kliknij Open
  • wybierz plik Matlib ze ściągniętego folderu
  • kliknij Otwórz, potem zaznacz nowy materiał i kliknij Ok
  • nie zapomnij zmienić silnika na Vray (upewnij się, że ściągane biblioteki są w zgodności z Twoim Vrayem)
  • czasami trzeba ręcznie wczytać tekstury do slotów materiału. upewnij się, że ewentualne tekstury zostały zaimportowane do Material Editora
     

 

to chyba wyjaśnia wszystko

 

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo dziękuję o to mi właśnie chodziło :) Jeszcze raz dzięki... nie wiedziałem gdzie jest ten przycisk OPEN i stad mój problem :)

Napisano

OK .. juz wiemy jak zaimportowac ... ale czy mi teraz ktos wytlumaczy .. co zrobic .. krok po kroku .. by moj material .. czyli powiedzmy kula wygladala tak jak na tym zdjeciu http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=861

po sciagnieciu .. mam tylko 4 pliki .... po zaimportowaniu tego do material editora .. mam czarna kulke .. jak dodaje do przedmioty to rowniez jest czarna .. zupelnie nie tak jak powinno byc ... co zrobic ??

Napisano

musisz pozamieniac sciezki,

 

np. ktos kto tworzyl material, zapical mapy na c:/3d/.....

ty skopiowales jego material do innego folderu i juz max nie umie znalesc tych map.

 

W material edytorze wybierz mape i wybierz brakujaca mape recznie. I wszysko zacznie dzialac.

 

Pozdrawiam.

 

Nie zapomnij podziekowac :P

Napisano
a dokladniej .. gdzie to jak to .. ??pracuje dopiero od niedawna w 3d max wiec nie wiem wszystkiego sory :)

 

F10 -> Rollout 'Assign Renderer' -> no i wybierz VRay czy co tam sobie zyczysz.

Napisano

w material editorze znajdz mala ikonke M lub zjedz na dol i przy mapach kliknij na nazwe. pozniej kliknij na dlugi pasek na ktorym jest sciezka i wybierz ta sama mape recznie z twojego dysku. w tym przypadku bedzie w folderze ktory rozpakowales.

 

Mam nadzieje ze sobie tym razem poradzisz.

 

nie zapomnij podziekowac

Napisano

mam takie pytanie, korzystam właśnie z materiałów vray. Chciałam stworzyć tą kostkę ze szklanych kwadratów w róźnych kolorach. Tworzy mi się takie coś:

projektda3.th.jpgthpix.gif

Próbowałam na większej powierzchni użyć tych materiałów i wychodzi ładne szkło. Jeśli ktoś zrozumie, co napisałam, to proszę o pomoc. Z góry dziękuję :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności