Victor_V Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Witam. Mam problem z wymodelowanej wygiętej rurki. Wiem, że najprościej było by się pomęczyć z cylindrem i powyginać go, ale chciałbym dobrze ją wymodelować i właśnie kieruje prośbę o pomoc lub ewentualnie o tutka (ang, pl, nie ważne) gdzie jest to pokazane jak to wykonać np: za pomocą Power Nurbs. Poniżej zdjęcie o co mi chodzi (chodzi o tą rurkę która zagina się przy wylocie lufy)
arev Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Najłatwiej będzie za pomocą Spline'ów. Proste fragmenty rurek zrobisz prostymi odcinkami linii. W miejscach zagięć powstawiaj okręgi (Circle), z których usuniesz zbędne segmenty, ewentualnie łuki (Arc), ale z nimi będziesz miał więcej kłopotu. Gdy już poukładasz splajny zrzuć je wszystkie do jednego (Attatch), zaznacz wszystkie verteksy/punkty i pospawaj razem przy pomocy przycisku "Weld". Po tym ustawiasz renderowalność (!) splajna - wybierasz kształt, grubość, ilość segmentów. Na koniec możesz jeszcze konwertować do poly. A jak nie chcesz to nie ;) 1
kubi Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Jeżeli zbytnio nie interesuje Cię modelowanie w maxie to polecam Modo, tam masz coś takiego jak tube primitive. Bez problemu sobie ładnie powyginasz szybko ładnie i przyjemnie :)
themindcrusherHS Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 "...W miejscach zagięć powstawiaj okręgi (Circle), z których usuniesz zbędne segmenty, ewentualnie łuki (Arc), ale z nimi będziesz miał więcej kłopotu..." A nie łatwiej by było pociagnać jeden spline z większą iloscią Vertexów i poustawiać je na Bezier'a, a potem tylko dopasować ? :)
arev Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Imo ustawianie "kierownic" poszczególnych verteksów jest dość nieprzyjemne i dużo bardziej kłopotliwe niż usunięcie paru segmentów z okręgów. Ale możesz zrobić to dwiema metodami i porównać czasy :D
Bazil Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 (edytowane) linie zrób zwykłym splajnem, ale żeby nie bawic sie z wycianiem i attachowaniem elementow okręgów po prostu zaznacz rogi i użyj opcji "Fillet" (zaznaczasz modyfikowanie verteksów i jedziesz w dół do rolety "Geometry", obok rzuca Ci sie w oczy 4 pola do wpisania wartosci, na pewno znajdziesz). Poźniej modyfikator Sweep -> cylinder i jest baja :) Edytowane 7 Czerwiec 2008 przez Bazil
themindcrusherHS Napisano 8 Czerwiec 2008 Napisano 8 Czerwiec 2008 "Imo ustawianie "kierownic" poszczególnych verteksów jest dość nieprzyjemne i dużo bardziej kłopotliwe niż usunięcie paru segmentów z okręgów." Może masz rację :), ale ta metoda jest bardzo szybka, jeżeli nabierzesz już wprawy i wcale nie jest aż tak kłopotliwe to ustawianie "kierownic" ;)
Rekomendowane odpowiedzi