Victor_V Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Witam. Mam problem z wymodelowanej wygiętej rurki. Wiem, że najprościej było by się pomęczyć z cylindrem i powyginać go, ale chciałbym dobrze ją wymodelować i właśnie kieruje prośbę o pomoc lub ewentualnie o tutka (ang, pl, nie ważne) gdzie jest to pokazane jak to wykonać np: za pomocą Power Nurbs. Poniżej zdjęcie o co mi chodzi (chodzi o tą rurkę która zagina się przy wylocie lufy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Najłatwiej będzie za pomocą Spline'ów. Proste fragmenty rurek zrobisz prostymi odcinkami linii. W miejscach zagięć powstawiaj okręgi (Circle), z których usuniesz zbędne segmenty, ewentualnie łuki (Arc), ale z nimi będziesz miał więcej kłopotu. Gdy już poukładasz splajny zrzuć je wszystkie do jednego (Attatch), zaznacz wszystkie verteksy/punkty i pospawaj razem przy pomocy przycisku "Weld". Po tym ustawiasz renderowalność (!) splajna - wybierasz kształt, grubość, ilość segmentów. Na koniec możesz jeszcze konwertować do poly. A jak nie chcesz to nie ;) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubi Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Jeżeli zbytnio nie interesuje Cię modelowanie w maxie to polecam Modo, tam masz coś takiego jak tube primitive. Bez problemu sobie ładnie powyginasz szybko ładnie i przyjemnie :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor_V Posted June 7, 2008 Author Share Posted June 7, 2008 Dzięki arev za pomoc ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
themindcrusherHS Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 "...W miejscach zagięć powstawiaj okręgi (Circle), z których usuniesz zbędne segmenty, ewentualnie łuki (Arc), ale z nimi będziesz miał więcej kłopotu..." A nie łatwiej by było pociagnać jeden spline z większą iloscią Vertexów i poustawiać je na Bezier'a, a potem tylko dopasować ? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Imo ustawianie "kierownic" poszczególnych verteksów jest dość nieprzyjemne i dużo bardziej kłopotliwe niż usunięcie paru segmentów z okręgów. Ale możesz zrobić to dwiema metodami i porównać czasy :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazil Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 (edited) linie zrób zwykłym splajnem, ale żeby nie bawic sie z wycianiem i attachowaniem elementow okręgów po prostu zaznacz rogi i użyj opcji "Fillet" (zaznaczasz modyfikowanie verteksów i jedziesz w dół do rolety "Geometry", obok rzuca Ci sie w oczy 4 pola do wpisania wartosci, na pewno znajdziesz). Poźniej modyfikator Sweep -> cylinder i jest baja :) Edited June 7, 2008 by Bazil Link to comment Share on other sites More sharing options...
themindcrusherHS Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 "Imo ustawianie "kierownic" poszczególnych verteksów jest dość nieprzyjemne i dużo bardziej kłopotliwe niż usunięcie paru segmentów z okręgów." Może masz rację :), ale ta metoda jest bardzo szybka, jeżeli nabierzesz już wprawy i wcale nie jest aż tak kłopotliwe to ustawianie "kierownic" ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts