Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam problem z wymodelowanej wygiętej rurki. Wiem, że najprościej było by się pomęczyć z cylindrem i powyginać go, ale chciałbym dobrze ją wymodelować i właśnie kieruje prośbę o pomoc lub ewentualnie o tutka (ang, pl, nie ważne) gdzie jest to pokazane jak to wykonać np: za pomocą Power Nurbs.

 

Poniżej zdjęcie o co mi chodzi (chodzi o tą rurkę która zagina się przy wylocie lufy)

 

asg_karabin_scorpion_cf_w875.jpg.xs.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Najłatwiej będzie za pomocą Spline'ów. Proste fragmenty rurek zrobisz prostymi odcinkami linii. W miejscach zagięć powstawiaj okręgi (Circle), z których usuniesz zbędne segmenty, ewentualnie łuki (Arc), ale z nimi będziesz miał więcej kłopotu. Gdy już poukładasz splajny zrzuć je wszystkie do jednego (Attatch), zaznacz wszystkie verteksy/punkty i pospawaj razem przy pomocy przycisku "Weld". Po tym ustawiasz renderowalność (!) splajna - wybierasz kształt, grubość, ilość segmentów. Na koniec możesz jeszcze konwertować do poly. A jak nie chcesz to nie ;)

  • Confused 1
Napisano

Jeżeli zbytnio nie interesuje Cię modelowanie w maxie to polecam Modo, tam masz coś takiego jak tube primitive. Bez problemu sobie ładnie powyginasz szybko ładnie i przyjemnie :)

Napisano

"...W miejscach zagięć powstawiaj okręgi (Circle), z których usuniesz zbędne segmenty, ewentualnie łuki (Arc), ale z nimi będziesz miał więcej kłopotu..." A nie łatwiej by było pociagnać jeden spline z większą iloscią Vertexów i poustawiać je na Bezier'a, a potem tylko dopasować ? :)

Napisano

Imo ustawianie "kierownic" poszczególnych verteksów jest dość nieprzyjemne i dużo bardziej kłopotliwe niż usunięcie paru segmentów z okręgów. Ale możesz zrobić to dwiema metodami i porównać czasy :D

Napisano (edytowane)

linie zrób zwykłym splajnem, ale żeby nie bawic sie z wycianiem i attachowaniem elementow okręgów po prostu zaznacz rogi i użyj opcji "Fillet" (zaznaczasz modyfikowanie verteksów i jedziesz w dół do rolety "Geometry", obok rzuca Ci sie w oczy 4 pola do wpisania wartosci, na pewno znajdziesz).

Poźniej modyfikator Sweep -> cylinder

 

i jest baja :)

Edytowane przez Bazil
Napisano

"Imo ustawianie "kierownic" poszczególnych verteksów jest dość nieprzyjemne i dużo bardziej kłopotliwe niż usunięcie paru segmentów z okręgów." Może masz rację :), ale ta metoda jest bardzo szybka, jeżeli nabierzesz już wprawy i wcale nie jest aż tak kłopotliwe to ustawianie "kierownic" ;)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności